Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Jag tror att du svarade på din egen fråga nu när du tänkte efter en stund.
Min tanke med artikeln (se nedan) är att de flesta européer inte är särskilt positivt inställda till ukrainakriget, precis som jag är.
Jasså...
Jo jag läste den länkade artikeln till slutet, men märk väl, de angav aldrig någon statistisk siffra utan skrev bara att svenska folket är "mera" positivt inställda till kriget (jämfört med övriga européer), och tror på en seger för Ukraina. Det säger inte något om att svenska folket är i majoritet för ett fortsatt krig i Ukraina.
Jo jag läste den länkade artikeln till slutet, men märk väl, de angav aldrig någon statistisk siffra utan skrev bara att svenska folket är "mera" positivt inställda till kriget (jämfört med övriga européer), och tror på en seger för Ukraina. Det säger inte något om att svenska folket är i majoritet för ett fortsatt krig i Ukraina.
Inte fan har du läst materialet du länkar till!!
Vad tusan menar du??
Hela artikeln är full med olika siffror/Fakta.
Är det selektiva fakta du är ute efter?
Alla undersökningar, ska alltid granskas med skepsis. Inte minst ska man ha med sig, vilket syfte har man med undersökningen eller artikeln.
För att få den bredare bilden, om du fattar...
Men inte för dig!
Din rubrik som du lyfter fram, återspeglar inte på långa vägar innehållet,
Några axplock:
Citat:
På tvåårsdagen av Rysslands invasion av Ukraina sa rapportens författare att européerna inte var på ett "heroiskt humör", eller ens optimistiska om situationen. Men, sa de, européernas engagemang för att förhindra en rysk seger hade inte förändrats.
vidare
Citat:
Utmaningen för västerländska beslutsfattare, menade de, skulle vara att framgångsrikt ta itu med dikotomin mellan sjunkande förtroende hos allmänheten om hur kriget skulle sluta och önskan att behålla stödet för att förhindra en rysk seger.
också
Citat:
Ivan Krastev, rapportens andra medförfattare, sa att den största faran var att Trump – och den ryske presidenten Vladimir Putin, som har antytt att han är öppen för förhandlingar på sina villkor – "försöker framställa Ukraina och dess uppbackare som 'det eviga kriget'-partiet, medan de gör anspråk på 'fredens mantel'".
så att
Citat:
En rysk seger "är inte fred", säger Krastev, som är ordförande för den Sofia-baserade tankesmedjan Centre for Liberal Strategies. "Om priset för att avsluta kriget förvandlar Ukraina till ett ingenmansland, kommer detta att vara ett nederlag inte bara för Kiev utan för Europa och dess säkerhet."
Kan vi enas om att din agenda är att sprida det ryska narrativet, lägg ner, fredsförhandlöingar, ge upp, inget stöd till Ukraina, nazister, facister, skydda rysk befolkning. ag kan rabbla i evighet, vad Putin säger.
Och du sitter som en j-a papegoja och kacklar med!
Du är en första klassens ryssapologet!