2024-02-21, 23:09
Medlem
GrillTeknikers avatar
Såg ett klipp på Aftonbladet från Kina, där några ungdomar slänger ner "en smällare" i en brunn och mer eller mindre hela gatan exploderar.

https://tv.aftonbladet.se/video/366275/slaenger-smaellare-i-brunnen-hamnar-mitt-i-explosionen

Hur fan gick det till?? Måste väl ha varit lättantädliga gaser eller nåt därnere, för inte kan väl "en smällare" åstadkomma något sådant? Man får väl anta att det inte var dynamit de slängde ner...
Citera
2024-02-21, 23:12
Avslutad
Brukar det inte finnas metan i avlopp?
Citera
2024-02-21, 23:14
Medlem
Troligen metan/röntgas.
Citera
2024-02-21, 23:27
Medlem
Pillar43s avatar
Med tanke på förloppet verkar det nästan som att det antände innan "smällaren" exploderade. Eller så var det bara en farligt kort stubin.

Å andra sidan verkar de ha rätt kraftfulla smällare i asien. Såg ett test, i nåt reel, där man testade att lägga olika smällare under en kastrull och när de kom till de kraftigare grejorna flög den där kastrullen så högt att man knappt kunde se den i videon.
Citera
2024-02-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Hur fan gick det till?? Måste väl ha varit lättantädliga gaser eller nåt därnere

Ja.
Citera
2024-02-22, 00:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Perfekt att aftonbladet visar en sån här film. Hur många småglin måste nu bara testa här i sverige också?
Citera
2024-02-22, 00:15
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Perfekt att aftonbladet visar en sån här film. Hur många småglin måste nu bara testa här i sverige också?

Ja, bäst vi inför censur och bannlyser hela skiten.
Citera
2024-02-22, 06:48
Medlem
Muppetys avatar
Jag slängde ner några hekto kalciumkarbid i en brunn o fjuttade på. Det är en dålig idé att stå lutad över brunnen... Det var dock en gallerbrunn så locket satt kvar, men jag blev svedd i håret.
Citera
2024-02-22, 06:52
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag ser inget problem med det. Natural selection at its finest.
Citera
2024-02-22, 06:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag slängde ner några hekto kalciumkarbid i en brunn o fjuttade på. Det är en dålig idé att stå lutad över brunnen... Det var dock en gallerbrunn så locket satt kvar, men jag blev svedd i håret.

Man får vara glad din lilla stad inte är som Tjernobyl.
Citera
2024-02-22, 09:55
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Vad är det för jävla snällare då? Såg andra liknade klipp från China också och allt flyger åt helvete
Citera
2024-02-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Vad är det för jävla snällare då? Såg andra liknade klipp från China också och allt flyger åt helvete
Det har blivit gasbildning i brunnarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in