2024-02-21, 19:34
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej lägre risk.

Matematik är inte din grej, jag föreslår att du håller dig borta från alla typer av spel och dobbel tills du begriper en vetenskaplig artikel.

Men det är fortfarande bättre än ingenting, och var det i synnerhet fram till omikronvarianten. Idag spelar det väl inte så stor roll men den här artikeln handlar inte om det.

Men statistiskt så är det ju inte så och jag kan dessutom räkna upp fem stycken som dog av covid. Fyra av dem innan några vaccin fanns på marknaden.

Ja men det är inte samma vaccin nu som det var för två år sen heller. Mekanismen gäller om du tar samma vaccin tre gånger mot en ny variant, inte tar tre olika vaccin för tre olika varianter.

Det står så iaf. Det råder dessutom ingen ökad risk för myokardit för Pfizer vilket är den variant som de flesta fick i Sverige.

Nej nej nej. Risken för myokardit av viruset gäller alla åldrar, vaccinet gäller bara män under 30 och andra dosen av Moderna.

Att den sammanlagda risken är större om du inte tar vaccinet, i synnerhet om du aldrig varit infekterad eftersom du då antagligen har lägre immunförsvar mot viruset om du skulle få en kritisk mängd virioner i kroppen. Det är ju fullt möjligt att du bara undvikt att bli utsatt för viruset.

Risken att dö av covid under 40 år är 0.1%. Måste ju vara dum i huvudet om man tar ett vaccin med dessa konsekvenser då.
Citera
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Nu har du spårat ut fullständigt. Sluta ljuga. Du vinner inget på det.
Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Lite som att antyda att cellgifter är jättehemskt eftersom att det ökar risken för lite allt möjligt.

Risken att få allvarliga skador av vaccinet är betydligt mindre än risken att få allvarliga skador från Covid-19. Denna studie förändrar inte detta, även om det ger oss mer kunskap på området. Statistiken och forskningen i helhet är fortfarande solklar: vaccinet hjälper.

Kan du länka till pålitlig statistik som visar att vaccinet har hjälpt?
Citera
2024-02-21, 19:38
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men då kan du ge en källa på det.
Absolut, här har du
https://letmegooglethat.com/?q=ivermectin+blocks+ace2
Citera
2024-02-21, 19:39
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jo, en hel del, faktiskt.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2114907

Tro inte allt du hör eller läser på antivaxxxxiiiiiin-krigarnas desinformationscentraler.

Herregud...
Läste du själv ens det du skrev? "Improper use"... Som sagt, håller du dig till en korrekt dosering så är det fine
Citera
2024-02-21, 19:41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Risken att dö av covid under 40 år är 0.1%. Måste ju vara dum i huvudet om man tar ett vaccin med dessa konsekvenser då.

Men vi diskuterar inte risken att dö här utan risken att få ex. myokardit eller långcovid. Förstår du att du kan bli förlamad av myokardit? Förstår du att du löper stor risk att få bestående hjärnskador om du får covid?
Citera
2024-02-21, 19:43
Medlem
KjellKjellborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?

Du borde aldrig tagit satans gift från allra första början.
Citera
2024-02-21, 19:49
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men vi diskuterar inte risken att dö här utan risken att få ex. myokardit eller långcovid. Förstår du att du kan bli förlamad av myokardit? Förstår du att du löper stor risk att få bestående hjärnskador om du får covid?
Alla har fått covid. Och vaccinet skyddade inte ett jota mot att få covid. Det enda du gör om du vaccinerar dig är att öka din risk att åka på något otyg.

Vaccinering ÖKAR din risk att få långcovid. Mrna sprutorna är inte ens tekniskt sett ett vaccin.

Du far med grov osanning när du säger att det är stor risk att få bestående hjärnskador av covid. Det är inte alls stor risk, det är extremt minimal risk snarare.

Det bästa skyddet är som vanligt god sömn, bra mat, rörelse.
Citera
2024-02-21, 19:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Alla har fått covid. Och vaccinet skyddade inte ett jota mot att få covid. Det enda du gör om du vaccinerar dig är att öka din risk att åka på något otyg.

Nej jag har inte fått covid vad jag vet.

Citat:
Vaccinering ÖKAR din risk att få långcovid. Mrna sprutorna är inte ens tekniskt sett ett vaccin.

Källa eller STFU.

Citat:
Du far med grov osanning när du säger att det är stor risk att få bestående hjärnskador av covid. Det är inte alls stor risk, det är extremt minimal risk snarare.

Det man kallar långcovid är orsakat av neurologiska skador på hjärnan.
Citera
2024-02-21, 19:54
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?

Sett att Dr Peter McCullough har nån idé. Du hittar nog nåt om du googlar hans namn och detox (detta först i mitt sökresultat: "How to Detox Spike Protein from Body").
Citera
2024-02-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Du får aldrig veta det eftersom det sker bakom stängda dörrar i Davos..seså upp och jobba och betala skatter..

Exakt, planerna läggs upp i när våra politiker besöker Davos för våra skattepengar utan att vi får någon som helst insyn trots att vi betalar för det:
https://swebbtube.se/w/pfF7mThcJht7ewDuePuyhP
Citera
2024-02-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Så jävla sorgligt att aå många tagtit skiten hur kan det vara så svårt för folk att inse att vi har men fiende att göra. Är inte det rätt uppenbart?

Är det inte störstdel vita rasen som blivit i lurade vaccien? De gör verkligen allt för att förstöra och ta död på oss fort. Göra oss destruktiva och gudslösa. De fattiga länder men svag befolkning är inget hot tr jag, så de har dom kvar istället oss försöker utrota oss så fort de kan.

Jag tror många om inte alla videos från kina därremot va fake. Det sa kineser själva i videos som läckte på nätet. Globalisterna har vita folket som största hot. Dom står kina nära. Uppenbart va vi inte så stort hot' sorgligt jävla nog. Så korkade många är. Som annars är rätt smarta me tragiskt.

Upp med hakan! Jag har tagit alla sprutorna och mår prima.

Ingen jag känner har haft något problem på grund av vaccinen förutom lättare biverkningar i samband med vaccinationen.

De som tror sig ha problem med vaccinen har nog någon underliggande problematik (elallergi, fibromyalgi, oral galvanism...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in