Citat:
Ursprungligen postat av
Ivak84
Tittar man noga på bilden så ser man Hannas arm, så det är ju inte direkt som hon står ensam och håller sig i soffan. Så jag vet inte riktigt. Tycker inte man kan säga att det är att stå själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Banansemla
Exakt. Känns som hon bara ”ställt” henne där för att få till en bild, snarare H som håller upp henne…
Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Nu när jag tittade noga så ser jag Hannas arm.
Men snälla någon. Självklart så har Hanna sin arm nära, som det ska vara. Speciellt om Lara precis har lärt sig stå mot saker. En bebis är otroligt oförutsägbar i sina rörelser och kan helt plötsligt flänga åt sidan eller bestämma sig för att sätta sig ner, och då inte så stabilt utan det blir lätt att de sätter sig på rumpan men pga det oproportionerligt stora huvudet så blir tyngdpunkten off och de forsätter gärna bakåt.
Så det är absolut helt rätt av Hanna att ha sin arm nära och stötta och vara redo. Jag satt alltid med en hand nära med mina barn när de stod upp mot saker, tills då jag såg att de satte sig ner på rumpan om de skulle tappa balansen eller vilja sätta sig ner.
Men jag får en indikation på att ni inte verkar ha så mycket kunskap om/erfarenhet av bebisar så det är inte så konstigt att ni inte verkar veta detta.