Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Det går inte att ta dig på allvar eftersom du falskt påstår:
Ingen part är i nuläget intresserad av ge upp något i en fredsförhandling.
Så det är direkt falsk att skriva att Putin vill ha fredsförhandling medan andra sidan "inte vill".
Det gör att du tydligt visar din agenda, vilket är bra.
Nej du är paranoid om du övertolkar saker och ser fienden överallt.
Jag skriver bara vad Putin har sagt och vad Biden inte sagt. Sedan hur du tolkar det kan inte jag styra över.
Logiskt vinner Putin och Ryssland på fredsförhandlingar just nu, så jag vet inte varför du tror att han inte vill ha det. Det är alltid den som det går bäst för i kriget som kan förhandla till sig mest fördelar.
Citat:
Det finns verkligen ingen naturlag som säger att Ryssland är uthålligare än Ukraina så länge de har stöd av väst. Tvärtom har väst oerhört mycket större kapacitet.
Sovjetunionen nöttes ner av Afghanistan. Just saying.
Västmakterna kan inte ersätta Ukrainska soldater. När de är slut så är det över, annars får amerikanska styrkor ta vid där Ukrainare slutade, och det innebär direktkontakt med ryska trupper, vilket är riskabelt nära kärnvapenkrig om konflikten eskalerar.
Dessutom vill 70% av amerikanska folket se fredsförhandlingar (enligt en opinionsundersökning nu i februari, se länken nedan), något som jag själv har tyckt från dagen 1 i kriget. Men med 70% amerikaner som är emot krig i Ukraina så finns det inget demokratisk stöd för Biden att fortsätta det med amerikanska styrkor.
https://responsiblestatecraft.org/ukraine-peace-talks-poll/
Den länkade artikel menar på att Ryssland kommit igång med sin krigsindustri nu och blivit varm i kläderna, de gör inte lika många strategiska misstag som i början av kriget.
Off-t. (Afghanistan som du nämnde har gjort samma sak med USA.)