2024-02-21, 05:33
Medlem
Torch-McFlys avatar
Nån som har själva studien?
Citera
2024-02-21, 05:42
Medlem
E-Mac.s avatar
Det är inget nytt under solen. Mainstream media är sist på pucken som vanligt, och underdriver problematiken enormt.

Jag säger bara, akta er för WHO, den är inte vad den varit. Korrupta regeringen och riksdagen vill i smyg och olovligt lämna över svenska folkets medicinska suveränitet till denna privatägda organisation.

Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Tyvärr, hade jag haft lite återhållsamhet så hade jag sluppit skiten. Men just då var jag desperat på att få lämna Sverige. Landet liksom hängde över oss som en våt filt.
Men jag ska lösa detta 😀

Bra attityd.
Citera
2024-02-21, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Nån som har själva studien?

Sciencedirect.com
Citera
2024-02-21, 05:49
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."

Det där är ett intressant påstående. Skillnaden är ju att när det gäller covid så kanske man smittas, kanske inte. Vill man vara extra säker så är det inte helt omöjligt att isolera sig. Sedan blir ju nyare mutationer allt mildare.

Du kan dock inte vaccinera dig utan att få i dig vaccin (nåja, om det är saltlösning då). Så, hur skulle vaccin vara det säkrare alternativet för unga friska människor som löper en ytterst liten risk att fara illa av en mild covidvirusvariant?

Det är lite märkligt hur dessa experter som ska framföra någon sorts kritik mot vaccinerna alltid samtidigt måste spela ned bieffekterna och spela upp covideffekterna.

När det gäller vaccinerna så är man dessutom noga med att påpeka att det kanske inte beror på vaccinerna egentligen eller att vaccinerna bara är en liten del som tillsammans med andra problem leder till skadorna.

När det gäller viruset så är det tvärtom. Skadas du när du åker motorcykel och kraschar så är det en covidskada om du varit positiv (överdriver såklart här men poängen kvarstår).
Citera
2024-02-21, 07:14
Medlem
Citat:

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."
Det här är ju bara relevant om vaccinen förhindrar att man blir sjuk i covid som vaccinerad, vilket de inte gör.
Senast redigerad av MachDiamonds 2024-02-21 kl. 07:16.
Citera
2024-02-21, 08:13
Medlem
Citat:
En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

För vissa typer av mRNA-vacciner noterades en högre risk för myokardit, vilket är en inflammation i hjärtmuskeln. Vissa viralvektorbaserade vacciner kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan, samt en ökad sannolikhet för Guillain-Barres syndrom, en neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna.

Vad tänker ni om dessa nya upptäckter? Är det något som påverkar er syn på COVID-vaccination?

Ja, myokardit hos vältränade unga manliga patienter känner man till redan från det första året av mRNA-vaccin.
Hos vektor-baserade vaccin är profilen samma som för andra liknande vaccin som vi tar varje år.

Det fina med mRNA-vaccinet är att det är så otroligt sällsynt med biverkningar! Mycket bättre än t.ex. vaccin mot influensa eller fästing-vaccin (som båda är av vektor-typen).

Visst var det en chansning att släppa ut mRNA-vaccin utan sedvanlig medicinsk prövning, men denna gång gick det hem! Dödligheten i Corona bland de som tog minst en dos mRNA-vaccin var 2,5 gånger lägre än bland de som inte tog något vaccin alls. Alltså en risk värd att ta.

Men om man sprutar in främmande ämnen i kroppen så får det alltid någon form av effekt. Vad trodde ni?
Smittkoppsvaccin är till exempel så livsfarligt att det är förbjudet i Sverige. Ändå ger man det till alla yrkesmilitärer i den amerikanska armén. Detta för att fördelarna överväger nackdelarna.
Citera
2024-02-21, 08:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?

Samma här. Har fått takykardi efter första vaccinen från Astra Zeneca.
Full vigör före. Precis som er, är jag andfådd vid minsta lilla efter vaccinen.
Citera
2024-02-21, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det är inget nytt under solen. Mainstream media är sist på pucken som vanligt, och underdriver problematiken enormt.

Jag säger bara, akta er för WHO, den är inte vad den varit. Korrupta regeringen och riksdagen vill i smyg och olovligt lämna över svenska folkets medicinska suveränitet till denna privatägda organisation.

Bra attityd.

Jaha. Och hur har det gått till? Exakt hur gör WHO för att få svenska regeringen, alla dess ministrar, alla 349 riksdagsmän från samtliga 21 regioner, att vilja detta? Hypnos?

Det är till att ha den tjocka foliehatten på sig idag....!
Citera
2024-02-21, 08:32
Medlem
Blaskas avatar
Trodde detta var gammal skåpmat. Läste om detta för några år sedan känns det som. Det fanns risker med vaccinerna. Men komplikationerna man kunde få av den faktiska sjukdomen var större.
Citera
2024-02-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Trodde detta var gammal skåpmat. Läste om detta för några år sedan känns det som. Det fanns risker med vaccinerna. Men komplikationerna man kunde få av den faktiska sjukdomen var större.

Precis. Som med alla vaccin så finns där en risk för bieffekter, det får enstaka av även de "vanliga" vaccinen såsom MPR och stelkramp. Och det visste nog de flesta även med Covid-vaccinen, även om en del var oklart då där inte fanns några långtidsstudier, men bedömningen var väl ändå att fördelarna övervägde risken.

Sen kan man väl med facit i hand debattera om så faktiskt var fallet, eller om det var en släng av hysteri á la Svininfluensa-vaccinet. Lite av båda delar kan jag väl tycka, men lätt att vara efterklok.
Citera
2024-02-21, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Du får aldrig veta det eftersom det sker bakom stängda dörrar i Davos..seså upp och jobba och betala skatter..

Men ni i folihattparaden är säker på att hela regeringen och alla riksdagsmän, efter varje val, genomgår nån slags övning i Davos, blir hjärntvättade att gå WHO:s ärenden?
Citera
2024-02-21, 08:58
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Sciencedirect.com
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto