2024-02-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Vad för tveksamheter?

Ja kanske att han inte hade en så lyckad tid i spanien 6 mål på 41 matcher och stundtals bänkad, detta i den spanska fjärdedivisionen som håller en betydligt lägre klass än allsvenskan, gick förvisso skapligt när han kom tillbaka men det över en kort period och målen han gjorde var mestadels mot bottenlag.
2024-02-21, 07:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ja kanske att han inte hade en så lyckad tid i spanien 6 mål på 41 matcher och stundtals bänkad, detta i den spanska fjärdedivisionen som håller en betydligt lägre klass än allsvenskan, gick förvisso skapligt när han kom tillbaka men det över en kort period och målen han gjorde var mestadels mot bottenlag.
Alltså. Killen är 20 år. Man måste se det från det är det bra meriter och statistik.
2024-02-21, 07:53
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Han gjorde mål mot Häcken, Sirius (som var bäst i serien då?), Kalmar, Mjällby och Varberg. Ganska bra variation tycker åtminstone jag. Det var inte direkt så att han smällde in sex bollar mot Degerfors.
2024-02-21, 08:03
Medlem
cokehyenas avatar
1. Gulliksen är klar för 20 miljoner. Oberoende av resultatet mot Ajax. Här pratar vi högklassigt sportcheferi av Bosse.
2. Therkildsen är klar. Här har ni en jävligt stabil spider: https://twitter.com/Andeliswe/status/1759577590656901230
3. Vi jobbar även på Adegbenro. Lån eller köp.

JWZ
Therkildsen - Tenho - Danielson - Dahl
SLH - Ekdal Sr
Gulliksen - Bergvall Jr - Adegbenro
Hümmet
Bänk: Säfqvist, Wikheim, Une, Fallenius, Vá, Mange, Schüller, osv

Här snackar vi om en bitig startelva och nästan ännu bitigare bänk.
2024-02-21, 08:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Kan nog vara bättre att sopa rent sin egen skit innan man börjar fokusera på alla andra lag 😂

Men det är ju alltid lättare att fokusera på andra när ens egen klubb borde ha en god man för allt från ekonomi till vilka kriminella stjärnor man borde göra affärer med.

Anyways ganska tröttsam diskussion som nån tomte försöker starta varje säsong, lär inte bli mer spännande denna gång.
Ni är så jävla lättkränkta alltså. Det märks tydligt att ni saknar riktiga lokalrivaler.

Arda lyfte fram att prislappen på Rosengren inte hänger över hans huvud varpå jag kommenterar att det är er ekonomiska situation som medger en viss nonchalans mot när värvningar inte når upp till förväntningar. Det är ingen som ens brytt sig att gräva i vad Tinnerholm fått i lön och sign-on, och detta är en spelare som hade 8,4 mille i årslön i MLS vilket är ungefär lika mycket som JG hade i Celta Vigo, samtidigt som vi får sitta än idag och konstant höra om hur dyr JG är. Det finns flera spelare i Allsvenskan som är betydligt dyrare än John, varav merparten spelar i din klubb.

Ni lever i en annan ekonomisk verklighet jämfört med resten av ligan, och denna verklighet innebär även att det inte är en big deal när en 10 miljoners värvning floppar, eller när man har massa gubbar på bänken med skyhöga löner. Det är liksom inte ens en konversation idag att Malmö har dyrast spelartrupp med högst löner.
2024-02-21, 08:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
1. Gulliksen är klar för 20 miljoner. Oberoende av resultatet mot Ajax. Här pratar vi högklassigt sportcheferi av Bosse.
2. Therkildsen är klar. Här har ni en jävligt stabil spider: https://twitter.com/Andeliswe/status/1759577590656901230
3. Vi jobbar även på Adegbenro. Lån eller köp.

JWZ
Therkildsen - Tenho - Danielson - Dahl
SLH - Ekdal Sr
Gulliksen - Bergvall Jr - Adegbenro
Hümmet
Bänk: Säfqvist, Wikheim, Une, Fallenius, Vá, Mange, Schüller, osv

Här snackar vi om en bitig startelva och nästan ännu bitigare bänk.
Helt sinnessjukt att han kommer så billigt. Varför rear dom ut honom? Skyhög VFK eller vadå?
2024-02-21, 08:13
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt sinnessjukt att han kommer så billigt. Varför rear dom ut honom? Skyhög VFK eller vadå?
Han är ju inte startspelare och de rustar för CL i år.

Sedan tror jag spel i Stockholm lockar. Bodö/Glimt är en väldigt säregen förening och många av deras utlandsförsäljningar floppar i Europa. Djurgården har ändå rätt bra trackrecord på spelarförsäljningar till t.ex. Serie A, Ligue 1 och PL.
2024-02-21, 08:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Inte lika bra som Pinas spider...
https://x.com/MarcusBr22/status/1633094136663244802?s=20
2024-02-21, 08:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Han är ju inte startspelare och de rustar för CL i år.

Sedan tror jag spel i Stockholm lockar. Bodö/Glimt är en väldigt säregen förening och många av deras utlandsförsäljningar floppar i Europa. Djurgården har ändå rätt bra trackrecord på spelarförsäljningar till t.ex. Serie A, Ligue 1 och PL.
Well, vi får hoppas på Mikkelsen 2.0 då, men en tung värvning no doubt.
2024-02-21, 09:33
Medlem
Valvantos avatar
På tal om Mikkelsen så har Bodö lagt ett första bud på honom. Jag säger sälj för rätt pris, så kan vi värva till andra positioner vi behöver förstärka samtidigt som Besara får tillbaka sin plats.
2024-02-21, 09:36
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
På tal om Mikkelsen så har Bodö lagt ett första bud på honom. Jag säger sälj för rätt pris, så kan vi värva till andra positioner vi behöver förstärka samtidigt som Besara får tillbaka sin plats.

Jag är mer för att ha honom kvar, Besara blir tyvärr inte yngre. En försäljning av Mikkelsen skulle nog inte göra skillnad i förmåga att värva där det behövs om viljan fanns.
2024-02-21, 09:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag säger "sälj inte". Vi har sämre spelare att göra oss av med isf.

Mikkelsen ser jag som minst lika viktig som Besara, Erabi, Fenger, Kurtulus och Djukanovic.

Säljer vi Mikkelsen så blir det plötsligt väldigt tomt bakom Besara. Med våra ambitioner så duger inte det imo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in