2024-02-20, 12:20
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Om man ska bibehålla antalet damer i team Bauhaus så blir det en riktigt spännande uttagning
Tove E permanentas i ski classics?
Jo b laget kan bli lite större. Jag läste bara a laget
Citera
2024-02-20, 14:19
Moderator
Hjv9s avatar
Evelina Crüsell tillhör redan Team Eksjöhus verksamhet, kanske hon gör som Tove Ericsson och kör Ski Classics istället?...

Tror inte A-laget är särskilt sannolikt i nuläget. Om det är någon som ska upp till A är det Anton Grahn på herrsidan.
Citera
2024-02-20, 14:30
Moderator
Hjv9s avatar
Tjejvasan till helgen. Gick in för att se vilka trad. åkare som är anmälda. De var: Evelina Crüsell, Lisa Eriksson, Moa Hansson, Sofia Henriksson, Louise Lindström, Moa Lundgren, Julia Löfström, Maja Majbäck, Ella Olsson, Jenny Solin, Lisa Vinsa.
Citera
2024-02-20, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Om mindre än en månad är VC-säsongen över. Diggins och Brennan meddelar nog då att de slutar.
Citera
2024-02-20, 20:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om mindre än en månad är VC-säsongen över. Diggins och Brennan meddelar nog då att de slutar.

Tror jag inte. Det kommer tre år nu med mästerskap och 10 fritt på OS blir en stor guldchans för Diggins.
Citera
2024-02-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Om man ska bibehålla antalet damer i team Bauhaus så blir det en riktigt spännande uttagning
Tove E permanentas i ski classics?

Tove E får väl börja göra resultat igen innan det kan bli tal om nåt mer. Jag gillar okonventionella vägar så inget ont om hennes val. Förhoppningsvis ger det henne den träningen som behövs för att ta steget in i världseliten som senior. Vore oändligt trist om all den talang hon besitter försvinner in på elefantkyrkogården för alltid
Citera
2024-02-20, 21:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Tror jag inte. Det kommer tre år nu med mästerskap och 10 fritt på OS blir en stor guldchans för Diggins.

Vi får se och jag nämnde även Brennan.
Citera
2024-02-20, 22:09
Medlem
Citat:
Diggins har offentligt sagt att hon kommer att åka skidor fram till VDF som ett minimum. Jag tror att Rosie kommer att försöka ett år till. Parmakoski kommer att tillkännage sin pensionering före tävlingarna i Lahti.
Citera
2024-02-20, 23:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordbob
Diggins har offentligt sagt att hon kommer att åka skidor fram till VDF som ett minimum. Jag tror att Rosie kommer att försöka ett år till. Parmakoski kommer att tillkännage sin pensionering före tävlingarna i Lahti.

Länka till var Diggins sagt det. I en intervju strax före TdS sade hon att hon inte vill uttala sig om framtiden förrän säsongen är över och nämnde något om familjen. Jag tolkade det som att hon kanske vill skaffa barn innan tiden springer ifrån henne. Vi får se som sagt.

Du menar Pärmäkoski. Vi är skriver ju på ett svenskt forum och det är en finsk person som inte vill få sitt namn förvanskat.
Citera
2024-02-20, 23:40
Medlem
Apropå Brennan så förklarade hon i intervju i Canmore sitt formtapp från period 1 med "...en rad livsomständigheter, som enskilt inte varit katastrofala men som tillsammans har gjort det svårt att behålla formen". Hon avböjde hövligt att förklara närmare.
Citera
2024-02-21, 00:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Apropå Brennan så förklarade hon i intervju i Canmore sitt formtapp från period 1 med "...en rad livsomständigheter, som enskilt inte varit katastrofala men som tillsammans har gjort det svårt att behålla formen". Hon avböjde hövligt att förklara närmare.

Jag har alltid förundrats över människor som är angelägna att berätta att de inte vill berätta något.
Citera
2024-02-21, 07:56
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jag har alltid förundrats över människor som är angelägna att berätta att de inte vill berätta något.

Vad känner du för de människor som förutspår att något nog kommer ske inom en snar framtid, men inte går närmare in på varför de tror det?

Diggins tjänar väl för övrigt rätt bra med cash nuförtiden och trivs nog med att vara en vinnare, så jag gissar att hon har siktet inställt på OS 2026.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in