Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Jag har redan förklarat det här för dig. Läs:
Jag vill det bästa för barnet, och om barnet redan existerar, så är aldrig det bästa för barnet att döda det. Fortsätter du babbla om abort kommer jag rapportera dina inlägg. Håll dig till ämnet i tråden.
Du prioriterar den ensamstående kvinnans behov och nycker före barnets bästa. Jag prioriterar barnets bästa före kvinnan. Det är skillnaden mellan oss.
Nej, jag prioriterar liv som är
hett efterlängtat.. Så länge barnet får reda på vem som är dess generösa pappa, så är det ok för min del. Vad jag inte tycker är ok är när barn inte ens vet vem som är dess pappa. Barn har rätt att få veta. Som senast vid 18 års ålder.
Det är ju oerhört många barn som växer upp utan pappa eller utan mamma, men som ändå mår bra och har bra liv. Varför? Jo, därför att den förälder (mamman eller pappan) som tar hand om barnet verkligen älskar sitt barn och gör sitt allra bästa för att ge barnet ett bra liv.
Jag menar: ska inte barn få liv, bara för att de är donatorbarn? De får ju en mamma som verkligen vill ha barn och som har sett över sina förutsättningar att ta hand om barnet själv. Och barnet får reda på vem pappan är när barnet blir 18 år.
Skulle du hellre vilja att du själv inte fanns? Än att få bli ett hett efterlängtat donatorbarn? Du skulle ju få reda på vem din pappa är!
Jag kan säga hur det ser ut för mig:
Helt ok alternativ:
1. Helst vara barn till två kapabla och bra föräldrar som verkligen vill ha barn (mig).
2. Vara barn till en kapabel och bra förälder som verkligen vill ha barn (mig) och där jag får veta vem den andra föräldern är. Kan vara genom naturligt samlag, kan vara via spermadonation/surrogatmoderskap. Den andra föräldern (den via naturligt samlag eller genom donation) vet om det och tycker det är helt ok att man föds och får reda på vem föräldern är, iaf. som senast när man är 18 år.
Mindre ok alternativ:
3. Födas oönskad av pappa (som helst ville se mig död), men iaf. ha en mamma som älskar mig, är kapabel och bra förälder och verkligen vill ha barn.
4. Födas oönskad av pappa (som helst ville se mig död) och till en förvisso kapabel och bra mamma, men som inte vill vara ensamstående mor och som våndades över min födsel.
Uruselt alternativ:
5. Födas oönskad av både mamman och pappan. Oälskad.
I samtliga alternativ får man ju sitt liv... Men det är skillnad på vilket liv man föds till.
Och vad gäller insemination till en mamma som hett längtar efter barn och som kommer älska sitt barn och ta hand om det fint och där donatorbarnet får veta vem som är pappan. Tja, det låter inte så ett dåligt liv.