2024-02-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColdWarKid
Feminism är vad man gör den till.

Högerkvinnor och vänsterkvinnor brukar vara ganska överrens i många frågor. Sen finns alltid fringe dvs extremister.

Förutom det så är det en stor olycka att ha släppt in HBTQ i kvinnofrågor eftersom det är vare sig man vill eller inte män som tillvaratar mäns intressen i den gruppen.

Imho behövs en mycket hårdare sållning och tydligare fronter. Kollapsen vi ser vänsterut just nu i de här frågorna underminerar även kvinnor till höger, man får inte glömma att kvinnor är kvinnor i första hand och en politisk åsikt i andra hand.

Öppen fråga: vilken kvinna vill inte att vi ska världens bästa förlossningsvård? Är det en höger vänsterfråga ens? Se till att fixa liksom.

? menar du att HBTQ bara är män?
Citera
2024-02-20, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
? menar du att HBTQ bara är män?

Jag orkar inte besvara en så ointressant tolkning av vad jag skrev.

Vänligen gå och concerntrolla någon annan.
Citera
2024-02-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
Anser att du har fel. Byt ut höger mot kapitalistisk då. Marknadsliberal. Big buisness. "hur kan vi tjäna så mycket pengar som möjligt även om det är på bekostnad av andras slit".
Så svårt kan det inte vara att förstå vad som menas. Föreställ dig en av världens största brands. Moderna feministers moderna talking points är att det skall sitta en kvinna i toppen på slavpyramiden istället för en man. Om det sitter en tjej där tycker de det är helt ok. Är det en man är det patriarkatets förtryck. Tror det är du som blandar ihop begreppen höger, konservatism och kapitalism.
Du beskriver mer socialkonstruktionism vs redan existerande benägenheter och skillnader. Du pratar mänsklig natur. Jag pratar ekonomiska system och modeller för hur affärer sköts.

Alltså du måste förstå att höger inte säger någonting om vad du är eller tycker.
Konservativ kulturellt säger något om dina värden. Kapitalist säger något om hur du ser på affärer och ekonomi. Höger är bara ett platt paraply som alla gömmer sig under. Ungefär som att en viss amerikansk presidentkandidat (republikan) nu försöker ge sken av att vara någon form av old-school konservativ för att det ser bra ut när han egentligen levt ett mer dekadent liv än många av sina konkurrenter. Han är kapitalist helt enkelt. Religiösa människor är bra på det där. Att blanda ihop girighet med gamla fina värderingar. Särskilt i USA.

Du måste tänka på att på flashback betyder höger att man är väldigt konservativ, ogillar judar och är ultranationalist.
Det är inte höger i ordets rätta bemärkese, utan det är mer memehöger. Det är lite som man tagit en ungvänstermedlems beskrivning av vad som är höger och anammat det. Som någon skrev till dig, vänstern står för frihet och jämlikhet och vi i högern står för motsatsen. Lite så tänker folk här. Det är väldigt märkligt men så är det. Det är lite som att man vill att gemene man ska bli rädd för ens åsikter.
Därför kan det bli väldigt svårt att vilja diskutera politik mer seriöst med din fråga, där frågan är svårare än röda och vita rosen.
Citera
2024-02-20, 14:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Så? du tror alltså att alla enskilda individer ex i Europa, tänker och agerar som man gjorde ex anno 1600?

Fatta vad vi pratar om här...anpassning, värderingar, ideologier etc... inte gener.
vem fan är det som försöker blandar bort korten?

Nähe du..bevisa för mig tack att människor med utbildning "inte kan starta företag" eller inte startar företag eller på nått sätt mindre ofta skulle starta företag...

Jag upprepar ideologin/ praktiken att vilja "snylta" på andras arbete är helt klart mest höger ideologi.
där "praktiken" att kvinnors traditionella arbeten inte ska avlönas/ betraktas som riktiga arbeten utan ske gratis i hemmen är, eller har varit en av huvudspåren.
Nej, människor tänker inte alls likadant 1600 och 2024. Men de är i grunden samma människor och har samma hämningar och begär. Den aktiebubbla som hände 1632 bygger på exakt samma känslor som en aktiebubbla 2024. Vi har inte lärt oss ett enda dugg.

Det är självklart att vi inte kan komma överens här. Jag är ju Höger och du är Vänster. Som Höger kan jag logiska förstå hur du tänker, medans du totalt saknar logiskt tänkande i alla dina inlägg. Och inte intresserad.ö Till skilland från dig är jag intresserad av människor och vill dem väl.

Det är ju lustigt att du ser på kvinnornas gratis-studier, som bekostas av män, som ett "arbete". Kanske gör du detsamma med kvinnornas sjukskrivning och deras pension, som också betalas av män. Tur att vi män finns iallafall. och vi behöver inte ens ett Tack för vi är gentlemän. Det finns inget ord för en gentlekvinna. Kvinnor tänker bara på sig själva.
Citera
2024-02-20, 14:10
Medlem
Barentss avatar
Citat:
ok

Zhou Qunfei- kinesisk entreprenör, född fattig, idag värd US$10 billion, enligt wikipedia..och....kvinna.

Hur många exempel behöver du för att klara acceptera att ditt "ingen kvinna" var fel?
Du har aldrig hört talas om henne när du skrev ditt påstående, du har googlat. Medans jag (och du) kan nämna 1000 rika män utan att googla.

Så jag hade rätt. Det finns inga kvinnor (du känner till) som blivit rika av eget arbete. Bara män.
Citera
2024-02-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, människor tänker inte alls likadant 1600 och 2024. Men de är i grunden samma människor och har samma hämningar och begär. Den aktiebubbla som hände 1632 bygger på exakt samma känslor som en aktiebubbla 2024. Vi har inte lärt oss ett enda dugg.

Det är självklart att vi inte kan komma överens här. Jag är ju Höger och du är Vänster. Som Höger kan jag logiska förstå hur du tänker, medans du totalt saknar logiskt tänkande i alla dina inlägg. Och inte intresserad.ö Till skilland från dig är jag intresserad av människor och vill dem väl.

Det är ju lustigt att du ser på kvinnornas gratis-studier, som bekostas av män, som ett "arbete". Kanske gör du detsamma med kvinnornas sjukskrivning och deras pension, som också betalas av män. Tur att vi män finns iallafall. och vi behöver inte ens ett Tack för vi är gentlemän. Det finns inget ord för en gentlekvinna. Kvinnor tänker bara på sig själva.

Vi pratade inte om "hämningar och begär" vi pratade om vad du skrev:

"Enligt Vänster kan människor ändras. Det innebär att man kan styra människor så de får ett bättre liv. Feminism är just exakt detta, att lära människor bete sig.

Enligt Höger så kan inte människor ändras, de är som de vill, och Höger vill därför inte ändra människor i t.ex woke- eller feminist-riktning. De vill istället ge individen bästa möjliga förutsättningar."

Det är fan självklart att det går ändra och "styra" ett samhälle, dvs gruppen människor som ingår däri, deras värderingar, beteenden etc. via vilken politik man kör med.

ex. så var 1800 talet Sverige betydligt mer kriminellt än 2000 talets...främst för att fattigdom, svält och desperation var betydligt mer närvarande 1800 än det är idag.

Vidare sett till logik så är mina inlägg och resonemang betydligt mer logiska än dina tämligen tramsiga halmbyggen och rent nonsens.
ditt sista stycke som ett övertydligt ex.

Ingens studier är "gratis" i Sverige, de bekostas av skattemedel samt CSN lån.
inte heller är det enkom män som betalar skatt, eller enkom män som arbetar så de kan betala skatt.
Inte heller skrev jag ett skit om att studier skulle vara "arbete".
Citera
2024-02-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du har aldrig hört talas om henne när du skrev ditt påstående, du har googlat. Medans jag (och du) kan nämna 1000 rika män utan att googla.

Så jag hade rätt. Det finns inga kvinnor (du känner till) som blivit rika av eget arbete. Bara män.

haha ja sure du...att du kan nämna 1000 män som skapat sig en förmögenhet av två tomma händer.

Eftersom du var så korkad att du skrev "ingen kvinna" så är du motbevisad via att jag nämnde 1 kvinna.
Det finns självklart mängder av andra.
Citera
2024-02-20, 14:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Men suck...det är vad feminismen i stort gått ut på, att ge självbestämmande, dvs "vuxenhet" även till kvinnor. Kvinnor förstår du har förbjudits, och förbjuds fortsatt i stora delar av världen idag sitt självbestämmande.
har du hört talars om detta fenomen nångång? eller när förstås en kunskap som din sort totalt missat.

Och berätta exakt VAD världens alla antifeminister eller alla vita-är-bäst människor eller alla-som-inte-ser-ut-eller-agerar-som-jag-är-äckliga-eller-fel-på någonsin gjort för kvinnor som lever i dessa "Handmaide's tale samhällen? eller homosexuella eller andra etniciteter...etc...etc?

0 och intet skulle jag hävda.
I Sverige och väst har förstås kvinnor självbestämmande. Eller hur?

Men varför sprider du då hat mot vita män och inte färgade och asiater. Jo för du är en liten rasist. Du ger dem egenskaper utifrån sin hudfärg. Eller hur?

Det är massor med män som försöker att uppmärksamma förhållanden bland invandrare, Slänga kvinnor från balkongen, inget självbestämmande och så vidare. Finns massor av trådar om det här på Flashback. Men inte finns någon Merapi eller feminister där. Finns de, är de för att kalla alla rasister. De älskar det, för det ger det känslan av makt.
Människor bryr de sig inte om, bara vänsterdogmerna.

Det är i stort set bara i vita länder som kvinnor och sexuellt avvikande har frihet. Eller menar du att det inte är så, så är du förstås både blind och dum. Det är vita män som sett till det. Eller har du någon annan åsikt?

Citat:
Däremot har ni en upprepande total oförmåga att hålla isär olika saker, utan ni blandar ihop olika diskussioner hela tiden för att det passar er agenda att försöka blurra bort korten.

Världen är fortsatt idag strukturerad kring "kvinnohat". Manshat existerar knappt.
Det är väl du som försöker kringgå dina egna påståenden om att feminismen inte sprider hat och splittring mellan kvinnor och män. Du är förstås urtypen för det.

Du är själv ett bevis för manshat, speciellt vita män, de som faktiskt gett kvinnor självbestämmande, då du spyr ut det i stort sett i varje inlägg du gör.
Citera
2024-02-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
I Sverige och väst har förstås kvinnor självbestämmande. Eller hur?

Japp, tack vare.....feminism, eller hur.

Citat:
Men varför sprider du då hat mot vita män och inte färgade och asiater. Jo för du är en liten rasist. Du ger dem egenskaper utifrån sin hudfärg. Eller hur?

Jag sprider inget hat mot vare sig "vita" eller "män", eller hur.
¨Du hittar ingenstans, annat än som möjligen nån form av ironi eller sarkasm att jag skulle sitta och anse att "vita" eller "män" ska förtryckas åt helvete...eller att dessa grupper är "underlägsna" förtjänar inte ditt eller datt...etc av den sort som hundratalet av hatiska inlägg på detta forum dagligen uttrycker om kvinnor, invandrare, homosexuella eller andra "avskydda" och föraktade grupper.

Att anse att män måste ta ansvar för sina egna barn ex. precis som kvinnor är inte "hat". fattar du? det är ett rättmätigt krav.

Citat:
Det är massor med män som försöker att uppmärksamma förhållanden bland invandrare, Slänga kvinnor från balkongen, inget självbestämmande och så vidare. Finns massor av trådar om det här på Flashback. Men inte finns någon Merapi eller feminister där. Finns de, är de för att kalla alla rasister. De älskar det, för det ger det känslan av makt.
Människor bryr de sig inte om, bara vänsterdogmerna.

Det är i stort set bara i vita länder som kvinnor och sexuellt avvikande har frihet. Eller menar du att det inte är så, så är du förstås både blind och dum. Det är vita män som sett till det. Eller har du någon annan åsikt?

Nej jag vägrar sitta på div rasist forum, där går fan min gräns.
Läs undermeningen i alla dessa inlägg på flashback tack. Det handlar INTE om några rättigheter för Kvinnor utan om invandrarhat. Kvinnors rättigheter är bara svepskälet för att hata invandrare. Dvs man blandar ihop korten, precis som du gör, eller vem det nu var, när ni gnäller på att just feminister skulle ha släppt in våldtäktsmän i landet, och därför på nått otroligt snurrigt vis ska vara ansvariga för att våldtäkter sker i Sverige.
Våldtäkter handlar om patriarkal kultur. Finns det fan NÅGON ideologi som arbetar mot detta annat än just feminism?

Dumheten är liksom monumental.

Patriarkat har inget med någons hudfärg att göra. Fattar du?
Patriarkat har existerat i så gott som alla samhällen i vår senaste historia med några få undantag där skulle jag hävda just vitheten lyser med sin frånvaro. Då de fåtaliga samhällen som haft jämlikhet mellan könen inte har varit vita.

Citat:
Det är väl du som försöker kringgå dina egna påståenden om att feminismen inte sprider hat och splittring mellan kvinnor och män. Du är förstås urtypen för det.

Du är själv ett bevis för manshat, speciellt vita män, de som faktiskt gett kvinnor självbestämmande, då du spyr ut det i stort sett i varje inlägg du gör.

Berätta...vilka feminister mördar män? Mördar sina manliga ex eller partners när dessa vill skilja sig, eller inte gifta sig med dem eller inte ha sex med dem? Vilka feminister våldtar män och/ eller uppmuntrar andra kvinnor att våldta män? Begår terrorattacker mot män? kräver att män inte ska ha rösträtt? Kräver att män ska förbjudas gå utanför dörren utan en kvinnlig ledsagare? Kräver att män inte ska ha samma värde i domstolar? kräver att män inte ska få utbilda sig till vad de vill? Inte arbeta med vad de vill, inte få lov äga sina egna pengar eller ärva lika mycket av sina föräldrar som brorsan. Kräver att män ska gå i speciella kläder? Kräver att män ska vara oskulder, eller inte haft mer än X partners..? Kräver att män ska kunna köpas för sex? Kräver att .....?????
berätta.
Du hittar inget sådant...men du hittar massor av sådana idéer, handlingar, lagar och sociala krav etc. etc mot kvinnor i världen.

Det jag "spyr ur mig" i varje inlägg jag gör är korrigerande av det hat och dumhet som flödar på detta forum.

Förstår att detta upplevs som jobbigt för många som vill sitta och sprida hat och lögner i fred.
Citera
2024-02-20, 14:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
haha ja sure du...att du kan nämna 1000 män som skapat sig en förmögenhet av två tomma händer.

Eftersom du var så korkad att du skrev "ingen kvinna" så är du motbevisad via att jag nämnde 1 kvinna.
Det finns självklart mängder av andra.
Du vet ingen, annars hade du skrivit ett namn. Du bara måste säga emot. Alla dina inlägg är alltid meningslösa, du kan ingenting om någonting, inte heller om miljardärer. En äkta kvinna alltså, utan kompetens men hög röst.
Senast redigerad av Barents 2024-02-20 kl. 14:57.
Citera
2024-02-20, 14:53
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Vi pratade inte om "hämningar och begär" vi pratade om vad du skrev:

"Enligt Vänster kan människor ändras. Det innebär att man kan styra människor så de får ett bättre liv. Feminism är just exakt detta, att lära människor bete sig.

Enligt Höger så kan inte människor ändras, de är som de vill, och Höger vill därför inte ändra människor i t.ex woke- eller feminist-riktning. De vill istället ge individen bästa möjliga förutsättningar."

Det är fan självklart att det går ändra och "styra" ett samhälle, dvs gruppen människor som ingår däri, deras värderingar, beteenden etc. via vilken politik man kör med.

ex. så var 1800 talet Sverige betydligt mer kriminellt än 2000 talets...främst för att fattigdom, svält och desperation var betydligt mer närvarande 1800 än det är idag.

Vidare sett till logik så är mina inlägg och resonemang betydligt mer logiska än dina tämligen tramsiga halmbyggen och rent nonsens.
ditt sista stycke som ett övertydligt ex.

Ingens studier är "gratis" i Sverige, de bekostas av skattemedel samt CSN lån.
inte heller är det enkom män som betalar skatt, eller enkom män som arbetar så de kan betala skatt.
Inte heller skrev jag ett skit om att studier skulle vara "arbete".
Nej, det går inte att ändra människor enligt Höger. Men du är Vänster och tror motsatsen, och ett naivt hopp om förändring är din livsluft. Sanningen är att du aldrig förändrat en enda människa med dina 30.000 inlägg, att du aldrig lär dig.

Ändå rätt kul hur du kan vara så dum att du i din argumentation försöker få mig att erkänna ett fel. När du så tydligt visar att jag har rätt. Du är Vänster, du tror du kan ändra människor. Det är exakt det som är Vänster. All feminism är alltså Vänster.
Senast redigerad av Barents 2024-02-20 kl. 15:06.
Citera
2024-02-20, 15:13
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag uppfattade inte att det var det ts ville diskutera men antalet kvinnliga VD i bolagen på sthlms börsen är sjunkande, så när det kommer till kritan delas det inte upp någon makt.

2026 inför EU tvångskvotering i bolagsstyrelser, ett feministiskt tilltag som försvarades av Alice Bah Kuhnke men kritiserades av Alice Teodorescu i svt igår. Alltså ett exempel på vad jag skrev där feminism tvångsmässigt vill fördela makt i kommunistisk anda och där detta försvaras av vänster men kritisers av högern.
Senast redigerad av AndersPersson99 2024-02-20 kl. 15:14. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in