2024-02-19, 17:50
Bannlyst
1. Magdalena Andersson: 42 procent (-6)*
2. Ulf Kristersson: 35 procent (+5)*
3. Jimmie Åkesson: 29 procent (-1)
4. Ebba Busch: 20 procent (0)
5. Nooshi Dadgostar: 17 procent (-2)
6. Johan Pehrson: 11 procent (0)
7. Muharrem Demirok: 5 procent (+1)
8. Daniel Helldén: 4 procent (+1)

Nedgången för Andersson sker brett bland väljare från samtliga partier, men särskilt tydligt är att stödet bland män sjunker från 41 procent i november till 30 procent i februari. Bland kvinnor är nedgången bara tre procentenheter.

Förtroendet för Nooshi Dadgostar (V) ligger fortsatt på en ovanligt låg nivå med en notering på 17 procent i februari. (OBS! Marxismen har mördat ca 100 miljoner människor. )

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/stort-fortroendetapp-for-magdalena-andersson/
Citera
2024-02-19, 17:57
Medlem
Musikopps avatar
Demirok ökar med 25%. Rena raketen!
Citera
2024-02-19, 18:03
Medlem
Finlirarens avatar
Uffe kommer aldrig gå om anderssonskan. Sluta drömma.
Citera
2024-02-19, 18:11
Medlem
Dulces avatar
Dock ligger ju stödet för sossarna rekordhögt på nästan 40% och hade de varit val idag har ju de röd-gröna en ledning på cirka 7%
Citera
2024-02-19, 18:34
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Det går inte att välja idag. Inte egentligen.
Rösta på oss säger en av åtta partiledare som alla har det gemensamt att de har varandras politik eller den som betalar mest.

Den som nu ropar - men SD är inte sånna! Borde sista året uppmärksammat allt skit som partiet varit med om och den otroligt frånvarande partiledarna Åkesson.

Att nu Maggan har tappat är ju sorgligt men inte oväntat faktiskt. Den sista tiden har hon riktigt lust av ondska och bitterhet.
Hon förlorade valet så det är bara för henne att acceptera det.

Hennes försvarande av terroristen el-hajas var föga smickrande och säkert har den grejen gjort hon fallit någon procent.
Hennes uttalanden i tidningen i Tyskland kommer säkert också straffa sig.
Fast nu även sd gjorde samma sak i new york times utan att få allt för mycket skit för det.

Men att Åkesson eller Ulf skall nu visa sig som den vuxne i rummet tror jag aldrig kommer infinna sig. Jag tyckte nog bättre om den gamla Maggan för hon var mer resonabel och verkade inte ogilla allt för mycket hårda tag mot blattarna och var för atomkraften.

Uffe kanske har växt i rocken lite inför svenska folket när han nu självtyckt fått turkarna att ge upp. Fast det egentligen var jänkarna som låg bakom turkarna lade sig platt.
Citera
2024-02-19, 18:46
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Dock ligger ju stödet för sossarna rekordhögt på nästan 40% och hade de varit val idag har ju de röd-gröna en ledning på cirka 7%

Trenden har brutits och S har tappat .
Visst ligger dom fortfarande väldigt högt. Men att förtroendet rasat 20% sen valet(eller toppnoteringen(?)) För Magdalena.
Kommer slå ut på partiet i mätningar med.
Jamal Hamas kommer ta med sig rätt många mandat från Malmö
Citera
2024-02-19, 19:04
Medlem
triptykens avatar
Den enda trösten är väl att SD tappar och man vänter på att syltryggarna i SVT ska våga gräva i hans "röra små söta flickor i tidiga tonårens epok" så att karln kan ta sitt rätta beslut och bara försvinna djupare in i det eviga.
Citera
2024-02-19, 19:11
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Visst ligger dom fortfarande väldigt högt. Men att förtroendet rasat 20% sen valet(eller toppnoteringen(?)) För Magdalena.

Jag tror detta är tillfälligt. Sossarna har inte tappat i opinionen utan de har gradvis ökat väldigt mycket sedan valet. Även om förtroende för Maggan ligger lägre så är själva partiets ställning fortsatt stark ser det ut som
Citera
2024-02-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Jag tror detta är tillfälligt. Sossarna har inte tappat i opinionen utan de har gradvis ökat väldigt mycket sedan valet. Även om förtroende för Maggan ligger lägre så är själva partiets ställning fortsatt stark ser det ut som
Vi får se om ett par veckor, undersökningarna brukar väl börja typ nu och avslutas runt månadsskiftet.....
Citera
2024-02-19, 19:54
Medlem
Det går inte att komma ifrån att det är svårt att tycka illa om Ulf Kristersson. Han är bara en genomsnäll snubbe. Jag önskar att alla politiker var snälla snubbar. Då skulle världen se helt annorlunda ut och bättre.

När det gäller Maggan så går det inte heller att komma ifrån en sak som är helt uppenbar. Hon är tamejfan psykopat. Hon ljuger, är ohederlig på gränsen till kriminell och manipulerar och är tvärelak. Hon är som en skräckparodi på politiker, fast helt utan elegans och humor. Maggan är en ond människa. Jag tror att hon genuint hatar mänskligheten.

Jag tror inte på henne som partiledare för sossarna i nästa val. Vem kan i slutänden gilla en sådan människa? - ingen.
Citera
2024-02-19, 20:22
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliraren
Uffe kommer aldrig gå om anderssonskan. Sluta drömma.

Nej antagligen kommer Maggan att sjunka under Uffe
Citera
2024-02-19, 20:24
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

Ja Malmöväljarna skulle var fullständigt hjärndöda om de fortfarande hade förtroende för sosseriet. El Hajen tar med sig sina väljare till grönare gräs och det gör han jävligt rätt i.

Jag sympatiserar inte med El Hajens åsikter men att ena stunden stå och låtsas grina och leva rövare för att försvara honom för att i nästa stund bara dumpa honom som en påse skräp utan att blinka är jävligt vidrigt gjort. Förnedrande. Jävla skådespeleri och pajaseri.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2024-02-19 kl. 20:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in