2024-02-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongLeggedLarry
Hej alla.
Jag har lite frågor ang mina testosteron provsvar, som ni kan se så här så har jag i stort sätt ingen koll på detta, så jag vänder mig till er.
Var nyligen hos min läkare och kollade mina testo nivåer då jag misstänkt en längre period att jag kanske lider av för låga testosteron nivåer, då jag har i stort sätt alla symtom man kan få vid lågt testosteron.

Jag är 37 år, väger 111kg
Detta är mina provresultat, som kopierats från 1177.se:

P—ALAT (µkat/L) 0,68

P—Kreatinin (µmol/L) 66

POCT Glukos 4,8

POCT Hb 157

POCT Vikt 111

Pt—eGFR(Krea)relativ (mL/min/1,73m2) Större än 90

P—Testosteron (nmol/L) 6

P—TSH (mIE/L) 2,31

Kan någon snälla belysa mig om mina värden och vad/om ni tycker att jag borde få hjälp från vården?

Jag ska ta ett prov till om ett par veckor efter att jag nästan fått tjata mig till det, då jag haft ganska stora misstankar om att mina värden är för låga.

Tack på förhand

37år och 6nmol det räcker för mig att se att du behöver testosteron. Man kan inte bli nekad det på så lågt värde. Gråzon är 12nmol om dom kan eller inte vill skriva ut testo.
Så du borde få det på recept
Citera
2024-02-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
37år och 6nmol det räcker för mig att se att du behöver testosteron. Man kan inte bli nekad det på så lågt värde. Gråzon är 12nmol om dom kan eller inte vill skriva ut testo.
Så du borde få det på recept

Jag ligger på 7.9, då borde ju jag egentligen få, dom sa att jag låg på normala värden, dock på gränsen, de vart skickat en remiss iallafall till urolog, är dock orolig att det kommer dra ut på tiden.
Citera
2024-02-18, 12:31
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Tjena
Jo jag såg det men dom är dyrare oxå tyvärr.
Hittar ju bara 20% av alla shoppar från förr och vet inte vad man ska ta.
Växtgaran verkar dock bra

Dom har alltid levererat med samma tillförlitlighet som en laglig webbshop normalt göra Aldrig sett dom få en röding.
Citera
2024-02-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Dom har alltid levererat med samma tillförlitlighet som en laglig webbshop normalt göra Aldrig sett dom få en röding.

Ja jo jag litar på dom men många bara försvann fast kanske var bra iofs.
Hittade nu några andra som jag ännu minns och som jag har fullt förtroende till.
Fick gå in på hush... Och se där.
Citera
2024-02-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Jag ligger på 7.9, då borde ju jag egentligen få, dom sa att jag låg på normala värden, dock på gränsen, de vart skickat en remiss iallafall till urolog, är dock orolig att det kommer dra ut på tiden.

Det är oxå under och ja det är en gråzon men igentligen ska man ligga på 15 i din ålder för anses normalt och jag har läst det vetenskapliga som dom anser och dom anser att från 8-12nmol är en gråzon men lågt och över 12nmol då kan dom inte ge testo men vissa gör ändå för även 12 är lågt.
Sen 37år med bara då är det definitivt lågt.
Fast dom är så efterblivna idag många läkare hade detta varit på 60-70 talet hade fan 7-8nmol setts som riktigt lågt men dom försöker av maskulera männen idag vilket är bevisat med alla jävla microplaster och kemikalier.
Fast jag har ett tips till dig köp 1-3vialer 10ml testosteron decanoate vilket har 15 dagar halveringstid och sätt 2ml var 4-5 vecka kommer bli perfekt fast du borde ju kunna få det lagligt.
Citera
2024-02-18, 13:13
Medlem
Citat:

Glömde en sak.
Googla vad normala värden på testosteron ligger på och när du hittar det skriv ut det och visa dom.
Du måste vara på dom med lite för läkare är så tröga idag och lär sig fel på universitet vilket skrämmer mig lite.
Citera
2024-02-18, 13:15
Medlem
Citat:
Det är oxå under och ja det är en gråzon men igentligen ska man ligga på 15 i din ålder för anses normalt och jag har läst det vetenskapliga som dom anser och dom anser att från 8-12nmol är en gråzon men lågt och över 12nmol då kan dom inte ge testo men vissa gör ändå för även 12 är lågt.
Sen 37år med bara då är det definitivt lågt.
Fast dom är så efterblivna idag många läkare hade detta varit på 60-70 talet hade fan 7-8nmol setts som riktigt lågt men dom försöker av maskulera männen idag vilket är bevisat med alla jävla microplaster och kemikalier.
Fast jag har ett tips till dig köp 1-3vialer 10ml testosteron decanoate vilket har 15 dagar halveringstid och sätt 2ml var 4-5 vecka kommer bli perfekt fast du borde ju kunna få det lagligt.

Ja, är lite rädd att jag tar på måndag å blir kallad på prov för utredning på onsdag, då har man ju skjutit sig i foten.
Citera
2024-02-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ja, är lite rädd att jag tar på måndag å blir kallad på prov för utredning på onsdag, då har man ju skjutit sig i foten.

Nej för fan vänta.
Skickar ett pm om ett tips som jag inte vill skriva här
Citera
2024-02-19, 21:00
Medlem
Funderar på att testa en cykel, men skulle helst undvika sprutor(är sjukt spruträdd) vad skulle ni rekommendera? Dianabol verkar ju intressant, men bör jag ta nånting mer?
Citera
2024-02-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristnakrister
Funderar på att testa en cykel, men skulle helst undvika sprutor(är sjukt spruträdd) vad skulle ni rekommendera? Dianabol verkar ju intressant, men bör jag ta nånting mer?
Du borde ta testo bara i spruta. Inte så farligt. Dbol funkar har också gjort de men gainzen förlorar du snabbt efter kur.
Citera
2024-02-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristnakrister
Dbol only kur? Dummaste jag hört.

Ska du kura så ska du göra det på riktigt, använd insulinverktyg om vanliga blåar är för jobbiga, och såklart att du har ett lågt bodyfat.
Citera
2024-02-21, 04:31
Avslutad
Är en tio mg lägre OT 30/50 väsentlig sämre än de OT 40/50-kurerna som jag läst bland kurraporterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in