2024-02-18, 11:21
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Tre tanter till programledare som försökte vara lustiga, utan att vara det.
Satiren på Gunilla som var helt kasst och pinsamt outhärdligt att titta på. Tyckte det luktade vuxenmobbning om det hela.

Ända anledningen att se gårdagens avsnitt, var ju helt klart Gunilla P. - Vilken Donna!

Perfekt program om man tycker om självplågeri.
Citera
2024-02-18, 11:22
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad ska jag utveckla? Att dryga människor inte är underbara? Du tycker de är angenäma?

Jag såg inget av dryghet eller självgodhet Vare sig Jacqline Eller Cazzi Opeia.
Tror snarare att du håller på med självspegling.
Citera
2024-02-18, 11:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Carolina Gynning var ju en riktig MILF igår kväll
Tills hon öppnar käften och börjar prata.
Citera
2024-02-18, 11:30
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Tre tanter till programledare som försökte vara lustiga, utan att vara det.
Satiren på Gunilla som var helt kasst och pinsamt outhärdligt att titta på. Tyckte det luktade vuxenmobbning om det hela.

Ända anledningen att se gårdagens avsnitt, var ju helt klart Gunilla P. - Vilken Donna!

Perfekt program om man tycker om självplågeri.

Du menar att fröken bidragsfusk var den enda som kunde sjunga, hade en vettig låt och gjorde ett godkänt framträdande?
Citera
2024-02-18, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Du menar att fröken bidragsfusk var den enda som kunde sjunga, hade en vettig låt och gjorde ett godkänt framträdande?

Hon var ända anledningen att överhuvudtaget titta på programmet. Utan henne hade gårdagens program, likt de andra - gått obemärkt förbi.
Citera
2024-02-18, 11:39
Medlem
mhns avatar
Mycket värdig vinnare igår (Jacqline, Effortless). Hyfsat bra låt och ett mycket proffsigt uppträdande, en blivande superstjärna månne?

Kvällens "underhållning" i form av tre humorlösa damer var bara cringe. Meltzer kan vara ganska rolig ibland imo, men här föll hon bara platt. Björn var lite rolig och fick mig stundom att dra något på smilbanden.

Något förvånande att Kim Cesarion inte gick vidare, jag trodde faktiskt att han skulle knipa den andra finalplatsen. Hans kläder satt dock inte snyggt, han såg ut som en liten köttbulle.
Citera
2024-02-18, 11:45
Medlem
Cazzi Opeia har snott melodin i refrängen från Go West med Village People/Pet Shop Boys. Dog den grejen ut helt? Jag ser inga media nämna det.
Citera
2024-02-18, 11:45
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Hon var ända anledningen att överhuvudtaget titta på programmet. Utan henne hade gårdagens program, likt de andra - gått obemärkt förbi.

Själv anser jag att vad det gäller just det programmet handlar om, låtar, så var det det det starkaste startfältet hitintills som slog de andra två med hästlängder. Vilket inte var svårt iofs då de första två varit riktigt pinsamt svaga.
Citera
2024-02-18, 11:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
I vilket universum går det att jämföra G:son med Bach?

Det här.

Eller kan du inte höra skillnad på G:son och Bach?
Citera
2024-02-18, 12:00
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Riktigt dåligt ... sitter och läser innantill från sitt manus. Vad är meningen ...
Fler verkar tycka detsamma, "Var bättre. När man tar in två duktiga tjejer som ska tramsa med ett manus som de inte ens har lärt sig, det var pinsamt" ur Expressen nyss.
Citera
2024-02-18, 12:00
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Jag tvivlar starkt på att Johann Pachelbel anser att det komponerade runt år 1680 saknar upphovsman och att det skulle ses som en ”kvintcirkel”, men det blir såklart tufft att fråga honom..
Men det är inget snack om saken, utan hela hennes låt är ju byggd på att refrängen är ifrån Village People - Go west samt versen är ifrån Johann Pachelbel’s - Canon in D (förövrigt en riktigt banger! Han visste hur man skulle göra musik den mannen) med en ganska oklar text ovanpå..

Ja . . jag håller med om att versen har toner från Canon in D. Jag betvivlar dock att Johann Pachelbel är upphovsman till ackordföljden I, IV, V, vi. Den lär ha funnits i folkmusik sen instrument uppfanns, men han kan varit den första som skrev ner den i noter.

Grejen är att huvudhooken (ey ey ey . . eller vad de sjunger) är en egen melodi/riff som vare sig finns i Canon in D eller Go West. En riktig banger om du frågar mig. Det är en genial strof ovanpå I, IV, V, vi ackorden. Är sur att jag inte kommit på det själv. Tror och hoppas den vinner hela klabbet
Senast redigerad av 526 2024-02-18 kl. 12:15.
Citera
2024-02-18, 12:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Moa Carlebecker (Cazzi Opeia) är en mycket erkänd låtskrivare inom främst K-pop. Har bland annat skrivit bangers för Twice, Red Velvet mfl:

https://www.youtube.com/watch?v=Fm5iP0S1z9w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in