Citat:
Ursprungligen postat av
SelinneDionne
Meltzers imitation fick mig att skämmas ihjäl. Dels var den dålig, manus fanns det ens? Den var för lång (fick en känsla av skolrevy/buskis som aldrig tar slut ) dels innehöll den inget intelligent som gick att skratta åt och framförallt kändes det inte helt hundra att lyfta fram en deltagare i programmet på det sättet, oavsett vad man tycker om Gunilla.
Det var rätt respektlöst mot henne själv (även om hon kanske inte helt förstod det) och ganska respektlöst mot de andra tävlande att Gunilla fick ”extratid” och säkert lite sympatiröster pga Christines usla insats.
Känns som att parodier på personer inte hör hemma i samma program som de deltar. Det kan behövas appliceras en liten tidsfaktor. (Typ nästa års ”pausunderhållning”.)
Och Carina B och Erik B -VI VET ATT NI ÄR IHOP och att ni är så stolta över det.
Det är ungefär vad det här programmet levererat hittills i form.
(Jag har barn som tittar och försöker lyssna intresserat och bry mig för deras skull för de älskar att vi tittar tillsammans. Jag blir glad när deras favoriter går vidare osv, för att de blir så glada. Parenthood is an odd place.)
Vi tyckte att parodin på Gunilla nästan kändes otrevlig och taskig. Det fanns inte något som var roligt med den, utan den var mer hånfull. Gunilla själv verkade kunna bjuda på sig själv, men någonstans måste någon säga stopp. Tycker att Gunilla verkade väldigt trevlig och kanske den som betedde sig bäst av alla artister. När allt var över fokuserade hon på selfies med fansen medan andra artister bara satt och pratade med sina låtskrivare.
Manus till hela den här Mello-soppan är värdelöst. Vi hoppades hela tiden att det skulle bli bättre, men det blev fan värre och värre. Varför ska manus vara så överdrivet och löjligt? Inte ens våra barn skrattar åt det för dem hinner inte med + det är inte så kul… Bara hysteriskt.