2024-02-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Många i väst har högre krav på livet än ni ryssar,och vi känner att vi har moraliskt rätt.

Jag vet. Det är därför Ryssland kommer vinna kriget mot NATO.
Citera
2024-02-18, 10:00
Medlem
svampdamps avatar
Finns det fortfarande de som tror att Ukraina kommer vinna detta? Zelensky kommer tvingas till förhandlingsbordet snart.
Citera
2024-02-18, 10:02
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
... så ser jag bilder och videos på en stad i ruiner, lokalbefolkning som gråter. Ytterligare en stad är "befriad" av ryssäcklen.

Du vet att det vara bodde 31000 i staden före kriget, typ samma storlek på staden som Sandviken. Den är evakuerad sedan länge.
Citera
2024-02-18, 10:02
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
IGeneral Mordvichev, den ansvariga generalen för framgångar i Avdiika har en prognos på att till sommaren är kriget slut. Något som är var ett önsketänka för några månader kanske är möjligt trots allt.

En stad i ruiner, tiotusentals Ryssar döda, lokalbefolkningen gråter, inte precis det jag kallar för en framgång. Men hey, Putin kan visa upp en "vinst" och återigen låta slavarna i den Ryska befolkningen rösta på han, det efter att han förbjudit tal om kriget. Förbjudit oppositionen att ställa upp i valet. Mördat några journalister allt för att kunna våldföra sig på den Ryska befolkningen i sex år till.
Citera
2024-02-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Enligt källor (tråden) har Ryssland redan vunnit.
Håller du med? I så fall,kan du förklara varför man fortfarande krigar.
För det gör man väl?
Ryssland håller ju på att tömma Ukraina och väst på vapen och ammunition, och det är väl just det som är planen.
Vad som händer när det är gjort vet ingen.
Citera
2024-02-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Knappast, Ukraina har så de klarar sig.
Och nu har EU ledarna bestämt att man ska skicka ett herrejösses paket på hela *trumvirvel* 50 miljarder Euro!
https://www.bbc.com/news/uk-68165971

Det är ju lite värre för Ryssen som snart passerat 400 000 dödade.
Idag dör det över 1000 Ryssar om dagen (i snitt)
Tidigare ansåg man att 500-600 dödade orcher om dagen var extraordinärt som firades med tårta.

Vi passerar snart 20 000 utslagna tanks och armerade fordon, och Ryssland räknas bara ha cirka 3000st. tanks kvar.
Ska de inte tömma av helt så har de "råd" att förlora ungefär 50st. i månaden för att kunna fylla på med nya.
De förlorar mellan 15-30 om dagen i den här takten så den ekvationen ser inte speciellt lovande ut heller för Ryssland.

Ukraina får både tanks och utrustning levererat på stadig basis från allierade.

Hur mycket förlorar Ukraina då?
Citera
2024-02-18, 10:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Du vet att det vara bodde 31000 i staden före kriget, typ samma storlek på staden som Sandviken. Den är evakuerad sedan länge.

Visste att jag skulle ångra att skriva "stad" men du har rätt. Dock så dyker det upp videofilmer i mitt twitterflöde om äldre personer som valt att stanna kvar, så helt evakuerad är inte samhället. Och med samhälle så menar jag ruinhög efter Ryssarnas härjningar

Se bifogad video

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1758949767223148781
Citat:
WATCH THIS.
Just watch this…
Citera
2024-02-18, 10:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
IOM ryssarnas momentum så är det inte långsökt att tro att man vill skaffa sig ett bra förhandlingsläge när det är dags att sätta sig ner och prata. Om det sker i år eller inte är svårt att sia om men jag har svårt att se hur Ukraina ska resa sig och börja gå på offensiven. De har bara gått på defensiven sedan motoffensiven gick i botten och de saknar volymer av soldater och utrustning för att hålla stånd.

General Mordvichev, den ansvariga generalen för framgångar i Avdiika har en prognos på att till sommaren är kriget slut. Något som är var ett önsketänka för några månader kanske är möjligt trots allt.

Putin har sagt att de planerar för ett krig i fem år.
Hur drar du slutsatsen att detta måste/ska avgöras nu i år?
Citera
2024-02-18, 10:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur mycket förlorar Ukraina då?
Du är ju ryssapolget, du kan väl googla eller bara hitta på en siffra som ni brukar göra?
Citera
2024-02-18, 10:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ryssland håller ju på att tömma Ukraina och väst på vapen och ammunition, och det är väl just det som är planen.

Du svarar men inte på min fråga.
Varför?
Citera
2024-02-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, men vad har ni vunnit egentligen? Det är en sk Pyrrhusseger där den ryska armen tokslaktades i ett helt år innan man lyckades inta fästningen. Om inte den ukrainska armén är helt förintad så är det bara en prick på kartan. Under tiden brinner Ryssland allt mer och mer så hur länge kan orchkolossen hållas på fötter?
Ryssland hade tre miljoner soldater i början av kriget så med tanke på det så kan man inte påstå att ryska armén har slaktas.
Citera
2024-02-18, 10:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Det är lite som ett chicken-race för även Ryssland håller på att dräneras på män, pengar och vapen.
Ryssland har utstått kolossala förluster och deras bästa chans är att UAF klappar ihop.
Klarar Ukraina att hålla ihop så blir det svårt för Ryssland fortsätta sitt fälttåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in