2024-02-18, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hmm.. jag är varken ryss,eller inbecil som du verkar vara. Skärp till dig j-a mupp. Alla med iq över 20 vet att det bor och bott många etniska ryssar i östra Ukraina, och att en större del av dessa inte varit några större fans av regimen i Kiev.

Ryssar ska hålla sig i Ryssland, att flytta in ryssar i Ukraina gör det inte till ryska områden såklart.

Om ni inte gillar regimen i Kiev , varför då inte flytta hem till Ryssland.

Vad är ”inbecil”?,,,nåt ryskt ord för idiot?

Du har väl läst Fjodor Dostojevskijs ”Inbecilen”
Citera
2024-02-18, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Översatt: Eftersom Ukraina inte längre kan vinna på slagfältet övergår man till statligt understödd terrorism.

Nej, däremot gjorde Ryssland precis det redan i mars 2022.
Citera
2024-02-18, 08:47
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ytterligare ett stridsflyg nedskjutet. Ett SU-34.

Så 3 st SU-34 och ett SU-35 på 2 dagar.

Underbart att de ryska skrothögarna regnar från skyn.
Gått åt många nu för ryzzen men det är väl inget problem för trådens troll. Bara hämta ut nya ur Uralbergens lager.
Citera
2024-02-18, 08:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Intet nytt under solen

https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1758952809939062814
Citat:
Do you want to know how many Russian died in Avdiivka over 4 months?

Here is a rough estimate of a bare minimum

There are 26,617 messages in the search group for russian military personnel who went missing in the Avdiivka area.

Samtidigt så ser jag bilder och videos på en stad i ruiner, lokalbefolkning som gråter. Ytterligare en stad är "befriad" av ryssäcklen.
Citera
2024-02-18, 08:52
Medlem
attogs avatar
Kan berätta att jag idag haft dialog med ChatGpt om Putins och Zelenskys förhandlingar om östra Ukraina 2019.
Intressant vilka svar man får.
Nu får man inte citera AI på FB, så tyvärr kan jag inte kopiera in svaren.

I stora delar är det bättre att prata med ChatGpt än här i FB.
Citera
2024-02-18, 09:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ett helt meningslöst krig. Fredsamtal är det enda som kan avsluta kriget till fördel för Ukraina, annars slås dem i spillror. Det här har jag sagt hela tiden, men krigshetsarna har tokigt nog tyckt annorlunda.

Det är bara vad du påstår. Jag tycker inte du skriver något vettigt i huvud taget.
Bra att du inte tycker det för du skriver rent av idiotiska saker och nu skriver du ett nytt substanslöst inlägg. Man undrar ju lite över hur likformat ni argumenterar. Det är att läsa Aftonbladet, "krigshetsare" och tvärtomspråk. Du vill ha fred men stöttar ändå Ryssland och propagerar för dem. En fred där man helt åsidosätter internationell lag och rätt och låter ett land slukas. Det låter som att du inte bara är en krigshetsare utan en folkmordshetsare.
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-02-18 kl. 09:08.
Citera
2024-02-18, 09:05
Medlem
Valtersson skriver att stora ryska styrkor förbereder en offensiv (vår) kring Belgorod, Kupyansk and Zaporizhia.
150-200 k man.
Är detta orsaken att man övergav Avdiivka?

https://twitter.com/MikaelValterss1/status/1758995235789512894?t=tZhPqK3MWIGz9NoCXevaZg&s=19
Citera
2024-02-18, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ytterligare ett stridsflyg nedskjutet. Ett SU-34.

Så 3 st SU-34 och ett SU-35 på 2 dagar.

Så härligt att vakna upp till en ny dag. Och ytterligare 350 miljoner kronor ryskt stridsflyg förvandlat till skrot. Och två piss-ryzzar till två uppbrända lik.
Citera
2024-02-18, 09:20
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Så härligt att vakna upp till en ny dag. Och ytterligare 350 miljoner kronor ryskt stridsflyg förvandlat till skrot. Och två piss-ryzzar till två uppbrända lik.
Frånsett möjligheten att dom har skjutit ner sig själva, någonting dom är kända för att göra. Men har Ukraina fått någonting nytt och roligt som dom använder nu? Eller är det en ändrad taktik från Ryssarnas sida som får dom mer att hamna i skottlinjen?
Citera
2024-02-18, 09:35
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Frånsett möjligheten att dom har skjutit ner sig själva, någonting dom är kända för att göra. Men har Ukraina fått någonting nytt och roligt som dom använder nu? Eller är det en ändrad taktik från Ryssarnas sida som får dom mer att hamna i skottlinjen?

F16?
Citera
2024-02-18, 09:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
F16?

Kommer till vårkanten, har inte sett något bevis på att dom används i dagsläget. (Missförstå mig rätt här, jag vill gärna se dom i dagsläget) Så jag antar att det handlar om ändrad taktik från Ryssarnas sida, antar här att Putin vill ha några snabba segrar innan presidentvalet, eller att Ukraina har någonting nytt och roligt?

Å andra sidan, vi människor ser mönster där dom inte finns så jag ska kanske anta att det är bara en blipp på radarn att Ryssarna har förlorat så många flygplan det senaste dygnet.
Citera
2024-02-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Enligt källor (tråden) har Ryssland redan vunnit.
Håller du med? I så fall,kan du förklara varför man fortfarande krigar.
För det gör man väl?
IOM ryssarnas momentum så är det inte långsökt att tro att man vill skaffa sig ett bra förhandlingsläge när det är dags att sätta sig ner och prata. Om det sker i år eller inte är svårt att sia om men jag har svårt att se hur Ukraina ska resa sig och börja gå på offensiven. De har bara gått på defensiven sedan motoffensiven gick i botten och de saknar volymer av soldater och utrustning för att hålla stånd.

General Mordvichev, den ansvariga generalen för framgångar i Avdiika har en prognos på att till sommaren är kriget slut. Något som är var ett önsketänka för några månader kanske är möjligt trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in