2024-02-17, 23:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Vilket språk du har!

Och sen klagar höger-rasisterna på att det "går dåligt". Inte så konstigt att det går dåligt för dem, när de uttrycker sig på det sättet. Vanligt anständigt folk vill inte ta i dem med tång.

Jag prickade båda finalisterna rätt ikväll, grattis Cazzi Opeia som faktiskt är en väldigt bra låtskrivare och kompositör. En sådan där "okändis" som drar in skattemiljoner till Sverige, så vi kan ge försörjningsbidrag till alla höger-rasister. Det ska de väl ändå ha.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cazzi_Opeia
Citera
2024-02-17, 23:07
Avslutad
Bästa låtarna vann men kan Jacqueline skaffa sig lite bättre attityd? Verkar piss sur och divig
Citera
2024-02-17, 23:11
Medlem
zannazezzs avatar
Ja Gunilla sjöng ju mycket själv på sin låt……
Citera
2024-02-17, 23:12
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Anmäl mig gärna om du anser att melodifestivalen budget inte har med SVT att göra.
Blockmongo?

Nu pratar vi SVT i tråden och kostnaden för melodifestivalen, som är groteskt stor, men dra inte in hela SVTs budget, för du vill väl inte vara OT ditt lilla blockmongo?

Jag anser att Melodifestivalen borde finansiera sig mer själv. Hur mycket av biljettintäkterna går till SVT?
Tror inte de får ha några biljettintäkter alls, som en "fri" och oberoende kanal.
Någon som vet kunde svara, om det är fritt inträde.
Själv skulle jag inte ens gå dit om jag så fick betalt. Men det är en annan fråga.
Kanske kunde jag dyka upp och visa min sköna nuna om det handlade om ett sexsiffrigt belopp.
Senast redigerad av Rimbert 2024-02-17 kl. 23:33.
Citera
2024-02-17, 23:14
Avslutad
Gitarriffet i Effortless låter som Ariana Grandes Into you, jag gillar det!
Citera
2024-02-17, 23:17
Medlem
testpatrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Negerhonan skulle tjäna mer pengar som hora och den tatuerade jättemunnen skulle kunna bli avsugerska.

Äh, upp med hakan, det var svängigt ju
Citera
2024-02-17, 23:17
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Bästa låtarna vann men kan Jacqueline skaffa sig lite bättre attityd? Verkar piss sur och divig

Hon hade den attityden redan när hon var med i Idol. Trodde hon var Beyonce och anspelan på sex hela tiden, utmanande klädsel varje vecka.
Citera
2024-02-17, 23:19
Medlem
Tidsresenarens avatar
Ja, då var vi framme till mitten av det hela och jag orkar inte va långrandig ikväll utan vi drar igång direkt.

1. Jacqline - Effortless
Snygg baslina och snygga danserskor. Känns lite old school, ungefär som nåt från 00-talet och även om det inte är en komplimang så framstår det givetvis som ett mästerverk i jämförelse med dom andra ikväll. Låten är medioker / ganska bra, men ändå värdig vinnare utifrån urvalet.
7/10

2. Clara Klingenström - Aldrig mer
Inte lika vass som hennes härliga bidrag från 2021. Bra melodi och koncept precis som då, problemet med båda bidragen är dock samma: för negativ / cynisk text för att gå hem i Svensson-soffan. Typiska låtar som låter som bäst om man inte kan svenska. Med det sagt ändå bästa bidraget ikväll.
7/10

3. Kim Cesarion - Take My Breath Away
Totalt intetsägande och det bidrag jag minns minst ifrån i efterhand. Men visst, den försöker samtidigt inte heller driva med saker på ett humorlöst sätt som andra bidrag denna tävling.
4/10

4. Klaudy - För dig
Känns som artistens kroppsspråk är en aning dramatisk, får en udda feeling av det. Försöker lyssna på låten i sig och jag tror om han släppte stoltheten och lät en kvinna sjunga den här låten samt om hon bara satt på en stol och sjöng den rakt av så skulle det här lyfta ett par snäpp. För låten, även om det inte verkar så, är ganska bra i grunden.
4/10

5. Gunilla Persson - I wont Shake
Ja det här känns ju som ett skämt på nåt vis, förstår inte alls poängen med att dra in en kärring och cowboys mitt i det här. Låten har ingenting som fastnar och inte heller något skönt i produktionen. Än mindre förstår jag hur den fick så mycket röster, kan inte förklara det på nåt annat sätt än ett media-jippo. 🤡
3/10

6. Cazzi Opeia - Give my Heart a Break
Usch vilket jobbigt koncept och jobbiga färger. Det fulaste är givetvis alla jävla tatueringar, det är en sak att skriva allegoriskt om tatueringar och vinna med ett sånt bidrag - en annan sak att faktiskt ha tatueringar (i den mängd och så synligt). Det finns inget i låten som bjuder in poängen med tatueringar så det här är en riktig kalkon där tyvärr artisten vinner på gamla meriter. 🤮 Ända trösten är att nya modet är tatueringsfritt. Låten då? Tyvärr är man för distraherad av det visuella men nej låten är inte heller särskilt bra.
0/10

Cia tillsammans med en avdankad Björn Gustafsson som drar samma typ av skämt även denna vecka, och ikväll ackompanjerad med två ytterligare kärringar. Det känns ganska tröttsamt. Nä det här var den sämsta melodifestival-deltävling jag nånsin sett.

Kvällens konstighet: Hur svenska folket är så mediapåverkad och röstar på ”kontroversiella” bidrag istället för bra låtar. 😤

Kvällens bottennapp: Ganska uppenbart. 🥱

Kvällens höjdpunkt: Nånstans under bidrag två så fick jag lite känsla av välbehag. 🤷‍♂️
Citera
2024-02-17, 23:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Jag följer ett gäng utländska Eurovisionkanaler och de postar sin egen placering av bidragen efter varje deltävling. Utan undantag har de alla placerat Gunilla sist, så alla som klagar på folkets röster och säger att Gunilla blev rånad på segern kan ju fundera på hur mycket vi hade skämt ut oss. Sen placerar de alla också Jacqline högst.
Sen kommer även Kim Creation högt på internationella listor, och jag håller med om att den låten var lite underskattad av svenska folket. Tycker absolut att den borde hamnat i topp tre iaf!
Citera
2024-02-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashal_tee
Sticket och basgången i Jacqlines låt är Greyhound med Swedish house mafia.

Jag hör Ariana Grande - Into you
Citera
2024-02-17, 23:27
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hon hade den attityden redan när hon var med i Idol. Trodde hon var Beyonce och anspelan på sex hela tiden, utmanande klädsel varje vecka.

Det är väl underbart att kvinnor av kulör tar för sig och skiter i vad den lille pissrunkade svennen tycker, inte sant?

Sen var ju Cazzi Opeia egenframförda låt bättre än Jacqlines.. men två rätt blir aldrig ett fel.
Citera
2024-02-17, 23:30
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Ja, då var vi framme till mitten av det hela och jag orkar inte va långrandig ikväll utan vi drar igång direkt.

1. Jacqline - Effortless
Snygg baslina och snygga danserskor. Känns lite old school, ungefär som nåt från 00-talet och även om det inte är en komplimang så framstår det givetvis som ett mästerverk i jämförelse med dom andra ikväll. Låten är medioker / ganska bra, men ändå värdig vinnare utifrån urvalet.
7/10

2. Clara Klingenström - Aldrig mer
Inte lika vass som hennes härliga bidrag från 2021. Bra melodi och koncept precis som då, problemet med båda bidragen är dock samma: för negativ / cynisk text för att gå hem i Svensson-soffan. Typiska låtar som låter som bäst om man inte kan svenska. Med det sagt ändå bästa bidraget ikväll.
7/10

3. Kim Cesarion - Take My Breath Away
Totalt intetsägande och det bidrag jag minns minst ifrån i efterhand. Men visst, den försöker samtidigt inte heller driva med saker på ett humorlöst sätt som andra bidrag denna tävling.
4/10

4. Klaudy - För dig
Känns som artistens kroppsspråk är en aning dramatisk, får en udda feeling av det. Försöker lyssna på låten i sig och jag tror om han släppte stoltheten och lät en kvinna sjunga den här låten samt om hon bara satt på en stol och sjöng den rakt av så skulle det här lyfta ett par snäpp. För låten, även om det inte verkar så, är ganska bra i grunden.
4/10

5. Gunilla Persson - I wont Shake
Ja det här känns ju som ett skämt på nåt vis, förstår inte alls poängen med att dra in en kärring och cowboys mitt i det här. Låten har ingenting som fastnar och inte heller något skönt i produktionen. Än mindre förstår jag hur den fick så mycket röster, kan inte förklara det på nåt annat sätt än ett media-jippo. 🤡
3/10

6. Cazzi Opeia - Give my Heart a Break
Usch vilket jobbigt koncept och jobbiga färger. Det fulaste är givetvis alla jävla tatueringar, det är en sak att skriva allegoriskt om tatueringar och vinna med ett sånt bidrag - en annan sak att faktiskt ha tatueringar (i den mängd och så synligt). Det finns inget i låten som bjuder in poängen med tatueringar så det här är en riktig kalkon där tyvärr artisten vinner på gamla meriter. 🤮 Ända trösten är att nya modet är tatueringsfritt. Låten då? Tyvärr är man för distraherad av det visuella men nej låten är inte heller särskilt bra.
0/10

Cia tillsammans med en avdankad Björn Gustafsson som drar samma typ av skämt även denna vecka, och ikväll ackompanjerad med två ytterligare kärringar. Det känns ganska tröttsamt. Nä det här var den sämsta melodifestival-deltävling jag nånsin sett.

Kvällens konstighet: Hur svenska folket är så mediapåverkad och röstar på ”kontroversiella” bidrag istället för bra låtar. 😤

Kvällens bottennapp: Ganska uppenbart. 🥱

Kvällens höjdpunkt: Nånstans under bidrag två så fick jag lite känsla av välbehag. 🤷‍♂️

Att ha en skräplåt är alltså viktigare för dig än att man får vara tatuerad.. är du full?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in