2024-02-17, 22:31
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svårt att svara på, vi har bara hört tre av fem deltävlingar. Men hittills sätter jag min peng på Jacqline - Effortless. Nästan lite för bra för Mello, internationell hitklass.

https://www.youtube.com/watch?v=8OKYPs6SmPU

Men ofta brukar ju mer ploj-nummer gå hem hos folket, så vi får se. Svenska folksjälen/folkdjupet bestämmer givetvis.
Ja, det brukar vara något freak som får ställa upp då och då. Häromåret var det Ranelid och i år The Gunilla.
Citera
2024-02-17, 22:37
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja, det finns en massa nödvändiga samhällstjänster man betalar för via skatten. Men dit hör knappast sossarnas propagandakanal SVT.

Jag är inte säker på att just Melodifestivalen är det som är mest kostnadseffektivt kring mitt resonemang som följer men.....

I PSB skatten ingår UR och SR.

Det är smart att ha kanaler som som folk vänder sig till ofta och som de som inte använder foliehattar litar på. För räckvidd är viktigt.

SR och SVT har ett ansvar för att vara tillgängliga i kriser.
Du kan förespråka ett smalare SR och SVT men om du vill avskaffa dom helt så har du hål i huvudet.
Citera
Avslutad
Jag tycker en sak om mello .det är väldigt mycket människor som ser det många barn får se det .
Artisterna borde tänka på vad dom exponerar många kvinnliga exponerar rent sexuellt sig visar sina kroppar ,framhäver sånt som man inte gör .jag är ju kvinna själv har barn .det är ju musik dom ska visa .
Jag tycker det är äckligt .
Citera
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svårt att svara på, vi har bara hört tre av fem deltävlingar. Men hittills sätter jag min peng på Jacqline - Effortless. Nästan lite för bra för Mello, internationell hitklass.

https://www.youtube.com/watch?v=8OKYPs6SmPU

Men ofta brukar ju mer ploj-nummer gå hem hos folket, så vi får se. Svenska folksjälen/folkdjupet bestämmer givetvis.

Eurovision vill ha mer originella låtar än Effortless. Den här repititiva låten är endast en radiohit. Var länge sedan en sådan låt vann hela tävlingen.
Citera
2024-02-17, 22:38
Avstängd
Sämsta skit jag sett och nu kan det nog inte bli värre. Ludret Gynning är outhärdlig att både se och höra. Sluttittat för min del.
Citera
2024-02-17, 22:39
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jag är inte säker på att just Melodifestivalen är det som är mest kostnadseffektivt kring mitt resonemang som följer men.....

I PSB skatten ingår UR och SR.

Det är smart att ha kanaler som som folk vänder sig till ofta och som de som inte använder foliehattar litar på. För räckvidd är viktigt.

SR och SVT har ett ansvar för att vara tillgängliga i kriser.
Du kan förespråka ett smalare SR och SVT men om du vill avskaffa dom helt så har du hål i huvudet.
På tal om hål i huvudet så är du totalt OT. Här diskuterar vi melodifestivalen.
Annars har jag redogjort för min ståndpunkt sedan länge - till nödvändiga samhällstjänster hör inte SVT:s underhållningsavdelning, som väl kostar ett par miljarder varje år.
De kan väl underhålla sig själva på sina firmafester, vi andra är inte intresserade.
Senast redigerad av Rimbert 2024-02-17 kl. 23:09.
Citera
2024-02-17, 22:44
Medlem
Abelssuns avatar
Jacqline var klädd som en hora!
Citera
2024-02-17, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun

Inte dumt alls.. Tråkig låt bara..
Citera
2024-02-17, 22:50
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Inte dumt alls.. Tråkig låt bara..

Det var kläderna (eller avsaknad av dem) som tog henne till final.
Citera
2024-02-17, 22:58
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Negerhonan skulle tjäna mer pengar som hora och den tatuerade jättemunnen skulle kunna bli avsugerska.

Melodifestivalen är helt och hållet skapat av bögar, G-son, Björkman, OX-tönten. Däremellan en helvetes massa lesbiska flator. En typiskt blandning av Big Brother och Paradise Hotel.
Citera
2024-02-17, 22:58
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
På tal om hål i huvudet så är du totalt OT. Här diskuterar vi melodifestivalen.
Annars har jag redogjort för min ståndpunkt sedan länge - till nödvändiga samhällstjänster hör inte SVT:s underhållningsavdelning, som väl kostar ett par miljarder varje år.

Anmäl mig gärna om du anser att melodifestivalen budget inte har med SVT att göra.
Blockmongo?

Nu pratar vi SVT i tråden och kostnaden för melodifestivalen, som är groteskt stor, men dra inte in hela SVTs budget, för du vill väl inte vara OT ditt lilla blockmongo?

Jag anser att Melodifestivalen borde finansiera sig mer själv. Hur mycket av biljettintäkterna går till SVT?
Citera
2024-02-17, 23:00
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun

Hon sjöng vackert och var vackert klädd.

Ditt omdöme visar mer på din vidriga kvinnosyn patrask!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in