2024-02-17, 18:39
Medlem
Ja, mest finnar. Följt av sydostasiater. Aldrig någon arab eller afrikan.
Citera
2024-02-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vi bor i ett segregerat land som få kan missa. Men så det jag undar är har ni några nära vänner som har utländsk bakgrund?

Ja. Mestadels latinamerikaner.
Citera
2024-02-17, 18:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vi bor i ett segregerat land som få kan missa. Men så det jag undar är har ni några nära vänner som har utländsk bakgrund?
Mina nära vänner är alla västerlänningar, men jag har många polare som kommer från lite varstans, mest Afrika och Sydamerika faktiskt.

Jag är i en ålder då man prioriterar familj före umgänge, så det blir inte så mycket häng ö h t.
Citera
2024-02-17, 19:08
Medlem
Trakessons avatar
Ja. Jag har vänner som är adopterade från andra länder, arbetskraftsinvandrare och några flyktingar. Har även haft flickvänner från andra länder.
Citera
2024-02-17, 19:17
Medlem
Ostepopss avatar
Diskuterade detta med en kompis precis och det verkar som att knarkare gärna umgås med araber och afrikaner
Citera
2024-02-17, 19:43
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Nja, jag gillar att åka skidor..
Citera
2024-02-17, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Nja, jag gillar att åka skidor..

Och det gör inte människor med utländsk bakgrund, eller?

Det värmer iallafall hjärtat att läsa alla svar
Citera
2024-02-17, 19:51
Medlem
Link04s avatar
Jajamän och det är sköna jävlar från topp till tå.
Citera
2024-02-17, 19:53
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Och det gör inte människor med utländsk bakgrund, eller?

Jorå, det kryllar ju av backar i alperna och staterna osv. Men generellt så åker du till en backe i Sverige är det inte många internationella du möter. Möjligtvis danskar, engelsmän.

Men överlag så nej, jag stöter inte på särskilt många utländska till vardags förutom på jobbet då jag arbetar åt en utländskt företag. Men jag har väldigt "svenska" intressen så eftersom dom bor i andra länder umgås vi endast via jobbet så där faller de nog inte under "vänner".
Citera
2024-02-17, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Jorå, det kryllar ju av backar i alperna och staterna osv. Men generellt så åker du till en backe i Sverige är det inte många internationella du möter. Möjligtvis danskar, engelsmän.

Men överlag så nej, jag stöter inte på särskilt många utländska till vardags förutom på jobbet då jag arbetar åt en utländskt företag. Men jag har väldigt "svenska" intressen så eftersom dom bor i andra länder umgås vi endast via jobbet så där faller de nog inte under "vänner".

Jag har faktiskt aldrig åkt skidor så jag har ingen aning vilka människor som åker skidor. Nu är jag från en icke skidåkande samhällen så har nog inte möjlighet att åka även om jag ville.

Så undrar om det bara är svenskar som åker skidor eller även blattar?
Citera
2024-02-17, 20:07
Medlem
bullbulles avatar
Intressant tråd, tack. Dock borde det vara obligatoriskt att nämna land och inte bara svara "ja" eller nämna en hel jävla kontinent som exempel en vän är ifrån.

Mest exotiskt land vinner!

Själv har jag inga vänner.
Citera
2024-02-17, 20:08
Medlem
Brmcs avatar
Jag har en kompis som kommer från Huddinge kommun. Det tycker jag känns exotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in