2024-02-17, 17:14
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Visst är det så som du skriver och så tror jag nog dom flesta normalt funtade känner innerst inne, det är väl mer det här med att det blir vilda protester och att exakt allt som avviker i alla avseenden alltid ska försvaras i absurdum som stör, speciellt när samtidigt vi vita vanliga män utan någon form av problematik eller handikapp, som tidigare ansågs "normala", ska halvt om halvt hånas och förlöjligas.

Jo men det håller jag med om. Identitetspolitik etc... är dock ingen person som stör mig på feta. Jag tycker nog mest synd om dem.
Till alla andra i tråden min mamma har väl en helt okej självdisciplin och hon är rund inte obese. Hon äter inte överdrivet onyttigt. Ibland blir det såklart fika med kanelbulle och kakor och ett glas rött ... Som 98% av alla andra sjuttoåringar i Sverige...

Men jag undrar om folk här i tråden har sett riktiga kroppar? Jag gillar inte Stina Wolter men hon har en normal lätt överviktig kropp som väldigt många kvinnor har. Det hjälper inte att träna litegrann då - det är full on LCHF och gym varje dag som gäller och alla har väl inte tid eller lust till det. Och i mina ögon Är denna form av myllighet inget som upprlr
Vad är man för man egentligen som hatar kvinnor med helt vanliga kroppar. Bröder, stilla er!
Morsan är nog som de flesta kvinnor i 70-årsåldern. Tänker på vad hon äter, ibland, och promenerar mycket, tyvärr är det väl så att promenader inte ger lika mkt resultat som att på gym och kombinera med löpträning till ex.
Citera
2024-02-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hur ser kosten ut?
Tårta till frukost?

Monki är ett företag och varför skall dom fortsätta sälja något som dom går i förlust med?

Vilket företag gör det?
Blir så less på gnällfetton...

Nej. Du tror väl inte att en 25årig smart tjej som vill vara smal tror att tårta funkar. Fast det är klart. Är man tjock så måste man ju vara dum i huvet. Någon annan förklaring kan ju inte finnas.

Det äts mest "nyttig mat". Hembakat fullkornsbröd och kaffe är standardfrukost (två mackor håller hela förmiddan). En av de här unga damerna jag talar om är dessutom läkare, hon har säkert inte fattat att man går ner i vikt av tårta *ironi*.

*Blir så trött på idioter*
Citera
2024-02-17, 17:20
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nu är ju inte din mamma facit på att ALLA överviktiga ”kämpar med vikten”. Många av dagens överviktiga influencers kämpar inte alls för att gå ner i vikt, snarare tvärtom. De har gjort sin fetma till ett varumärke, något de är stolta över och vill upprätthålla. Exempel på detta: Linda Marie Nilsson och Margareta Grääs.
Okej jag har väl missar dem. Missförstå mig rätt med två tonårsdöttrar vill inte jag ge dem komplex för vikten genom att framhålla "vikten" av att ha en fettfri atletiska kropp...
Jag har haft anorexi nära mig också och det är bland annat ett resultat av smal-hets...
Bara lite tankar...
För trots fat-fluencers (kan man kalla dem så) så dominerar ju ett väldigt smalt ideal precis som när jag var ung och 3 tjejer i min klass hade svåra ätstörningar
Lagom är bäst!
Citera
2024-02-17, 17:21
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Gillar att man antingen kan vara överviktig eller tonad idrottskvinna/man?

Fetade är precis vad jag gör... Jag var skitsmal innan och är nu uppe i "skinnyfat". Varför? Jo för vikt är kalorier in och ut. Thats it. Och äter jag ett pringles rör om dagen o en frysträtt + en monster så är det inte mycket kalorier ska du veta.

Din käre mamma äter väl för mycket då. Så enkelt är det.

Modet HAR ju länge varit plus size. På tiden det är mer realistiskt.

Hon promenerar långa sträckor och äter normalt
Hon är normal för en kvinna född 1956.
Citera
2024-02-17, 17:33
Avslutad
Helt rätt! Valrossarna får lill-rycket
Citera
2024-02-17, 17:36
Medlem
SupaStrats avatar
Finner det aningens märkligt att en kroppssaktivist inte är en person som promotar en hälsosam atletisk livsstil utan raka motsatsen.
Citera
2024-02-17, 17:46
Medlem
webbutvecklarens avatar
Ett bra beslut! Det är väl bara för större folk att handla någon annanstans? Butikerna får göra som de vill, och de som är stora i kroppen och vill köpa kläder som passar, får väl gå ner i vikt om dom vill kunna handla precis överallt.

Fetma och ohälsosam livsstil ska aldrig ses som något positivt.

Hoppas fler följer efter!
Citera
2024-02-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Ytterligare ett steg i rätt riktning. Krossa manshatet! Krossa feminismen! Dumpa feta kossor i Östersjön!
Ni ateister och edran könskrig... Suck!

Lyft edra sinnen och beskåda skapelsen, med både tjocka och smala smänniskor. Långa och klrta, Blåsvarta och kritvita

Älska din näste och fixera ej din blick på förljugna ideal.
Citera
2024-02-17, 18:05
Medlem
Det verkar allt mer handla om att omvärlden ska anpassa sig, aldrig om att det är en själv som måste anpassa sig.

Hur man gör för att gå ner i vikt har aldrig varit så enkelt, ändå misslyckas tjockisarna.

Jag är en av de som i teorin åtminstone anser att folk som vansköter sig ska betala mer i skatt, för de belastar samhället mer. Sedan kan det vara svårt att genomföra i praktiken givetvis.
Citera
2024-02-17, 18:16
Medlem
Om stora storlekar betyder minskad vinst så är det ett självklart beslut.
Citera
2024-02-17, 18:18
Medlem
Timoteuss avatar
Lite konstigt. Nog för att jag är halvt senil och inte har stenkoll på unga damer och deras kläder, men finns det inte fler både långa och storväxta kvinnor än någonsin?
Borde ju vara en lukrativ bransch?
Citera
2024-02-17, 18:21
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kritikstorm-mot-monki-efter-stora-storlekar-tas-bort

Klädkedjan Monki har beslutat att sluta sälja storlekar större än XL.
Storlekarna XXL, XXXL och XXXXL kommer därmed inte gå att köpa framöver.
Feminister och kroppsaktivister rasar mot beslutet: "Kvinnohatare".

Klädkedjan kommer inte längre att erbjuda storlekar över XL. Som en följd av detta kommer bilderna på modeller som bär dessa storlekar också att tas bort, eftersom produkterna inte längre kommer att vara tillgängliga för försäljning.

Monki uppger att beslutet beror på brist på efterfrågan för klädstorlekarna över XL.

Feminister och kroppsaktivister rasar mot kedjans beslut och har startat en hatkampanj mot kedjan i sociala medier. Kroppsaktivister hävdar att klädkedjan skapar skam kring "naturligt vackra kvinnors kroppar".

"Kvinnohatare"
"Äckligt beslut"
"Bojkotta kroppsnazisterna på Monki"

- Bör Monki fortsätta sälja XXL, XXXL och XXXXL för att blidka feministernas vrede?
- Var ska kvinnor på över 120 kg nu köpa sina kläder?
Biltema och jula har väl stora kläder kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in