Detta är en av de sorgligaste konsekvenserna av att vi hade det här kriget. USA tvingade sig på oss. Man hade bearbetat oss länge, men tempot gick upp och nu saknar vi annan betydelse än strategiskt. USA vill ha Östersjön, helt klart. Man vill kunna begränsa Rysslands rörelsefrihet. Förbannat girigt av USA, och på bekostnad av vår framtida ekonomi.
Jag lever gott i Sverige. Föredrar att vara "on top of the situation", vilken är enkelt är då vi saknar styre och därmed är i en nedförsbacke ekonomiskt och väldigt förutsägbara. Våldtagna av ekonomisk invandring mm.
När många gör konkurser är det lätt att bygga företag. Detta kommer fortsätta några år, vi faller från den hösta kullen det fanns att falla ifrån.
Då jag är född här och levt hela mitt liv här så har jag också känslomässiga band till vår natur och kultur. Skärgårdar, långfärdsskridskor, midsommar, föreningsliv, jakt, tydliga säsongsskillnader mm.
Sverige var fantastiskt. Det sista av Sverige är fantastiskt, för några av oss, en ångestladdad mardröm för andra.
Synd om de av oss som aldrig kommer få uppleva hur det är att vara konsumerande svensk, inte kunna hålla sig med t.ex skoter, segelbåt, vattenskidbåt, ingen vinterstuga eller sommarstuga, inga bjudningar, inte kunna resa fritt, bara jobb utan belöning i ett land med pissig ekonomi, utan den välfärd men skattar för, oroligt otryggt samhälle med en massa begränsningar pga PK'ism och främmande kulturers närvaro. Begränsade till att vandra mellan hem, ICA och jobbet. Allt för att Sverige sålde ut sig till globalisterna.
Kriget i Ukraina kommer fortsätta splittra oss, vilket delvis var USA's avsikt.
Vi borde kunnat stå emot, men som det ser ut så fortsätter folk förneka det jag hoppades alla skulle kunna se nu, att det är USA som spelat ut oss mot varandra.
Vart är den svenska sammanhållningen? Idag endast den konstlade sammanhållningen som folk hänger sig åt i tron att de nyss upptäckt hur illa de tycker om Rysland...
Man väljer och får ta konsekvenserna av sina val.