2024-02-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nja, nu läser du lite slarvigt. Länkarna STARTAR i början av 2023 men fortsätter sedan fram till bara för några dagar sedan.

Men det är bara exempel, det skulle till och med en lobotomi-opererad apa förstå.

Om du inte orkar googla själv så kan du få 100 länkar till, bara för 2024.

Skillnaden mellan mig och ryzzhoror som dig är att jag har täckning för mina påståenden.

Du ventilerar dina egna fria fantasier. Och har inte en enda länk som bekräftar någonting av det du framför, allrahelst inte ditt senaste, fetade påstående.

Det finns inga ryska artilleriförband som skjuter på nätterna. Dom har inte den förmågan. Eftersom det är fransmän som tillverkar mörkret sikten och mörker utrustning.

Så, fram med länkarna nu, som bevisar att ryssen bombarderar ukrainarnadygnst runt, längs med HELA den 130 mil långa fronten.

Det kan väl inte vara så svårt, du som får din information från ”andra ställen än västmedia, Flashback och Twitter”?

Varför ska jag ha länkar från 2024 när man har ju påstått att Ryssland har slut på ammunition sedan 2022?

https://liveuamap.com/

Gå in här och kolla, så ser du själv.
Citera
2024-02-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Stackare! Du verkar tro att ett land kan bli starkt av röken från sina dödade soldater och bortskjutna tanks mm?

Stalin 2.0 kommer garanterat skapa ett gigantiskt Nordkorea 2.0. Lavrovs rekommendationer verkar redan gett resultat och första lasset med ryska turister har redan varit där. Att de sen verkade ha bråttom därifrån borde kanske vara något att fundera över...

Om du på allvar tror på vad du själv skriver, så borde du nu jobba stenhårt för en delning omedelbart där "sydkorea" delen av Ukraina kan bli det framgångsrikt (likt sydkorea), även om iofs ukrainas korrupta bondesamhälle har helt andra förutsättningar än korea, och ge upp erövring av "nordkorea".. Tanken som leder Ukraina fel är synen på att Du anser att Ukraina/Väst "måste" ha återta all ryskspråkiga regioner och flottbasen Krim också.. vilket är det största skälet som gör gör en fred omöjlig idag.
Citera
2024-02-17, 12:08
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Du bekräftar ju bara min poäng med dessa länkar. Artiklar från tidig 2023 som påstår att man har slut på ammunition, men ändå sitter vi här i februari 2024 och Ukraina fortsätter att bli beskjutet 24/7 över hela fronten. Vem är det som är efterbliven?

Citat:
Varför ska jag ha länkar från 2024 när man har ju påstått att Ryssland har slut på ammunition sedan 2022?

För att bevisa det Du idag påstår, är det oklart..?
Citera
2024-02-17, 12:10
Medlem
Silfverryggs avatar
Oooh. Very nice. 2 SU-34 och en SU-35 tydligen nedskjutna.

https://t.me/channel24_ua/121735
Citera
2024-02-17, 12:11
Medlem
BOMB-CPs avatar
Fyra dagar gammalt så kanske redan är upplagt, är nog det hårigaste "FPS-klippet" jag sett.
Ukrainare Tyskar Svenskar Amerikanare.. mot Ryssarna.

Rejält tuff NÄRstrid med självmordsdrönare som slår ner till höger och vänster, handgranater...Ryssar och Ukraina" som utbyter automateld med endast några få meter mellan sig.

Inget blod eller annat äckel, döda kroppar censureras men fy fan vad otäckt och eländigt. :/
https://youtu.be/rp_p6Rb7pqk
Citera
2024-02-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
EU är inte en militär organisation. Har du missat det?
Sedan skulle EU bara vara ett nytt namn på Nato. Vad är det för bra med det?
Diplomati fungerade inte här, då Putins ambitioner krockade med Ukrainas ambitioner. Ukraina måste rustas till tänderna.
Putin måste bort.
Den starkes rätt råder.
För Putin gäller NWO!

EU är precis vad EU vill att det ska vara. Vill EU bli ett militärt samarbete så finns inga hinder för det. Det är vad medlemsländerna vill. Nato är en organ6sation baserad på en försvunnen tid då USA och Storbrittanien var länder som kunde ses som pålitliga så är inte fallet idag och Nato är enbart farligt då det ger falsk trygghet som i praktiken inte kommer efterlevas och har USAs agendor högre än övriga medlemsstater intressen.
Citera
2024-02-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
För att bevisa det Du idag påstår, är det oklart..?

Ska jag ha artiklar från 2024 som bevis på att Ryssland har slut på ammunition? Du verkar missa min poäng, samma argument har repeterats sedan 2022. Ryssland har inte slut på ammunition. Förstår inte riktigt vad det är som är så oklart för er krigsvurmare och ryssofober?
Senast redigerad av onibaba 2024-02-17 kl. 12:15. Anledning: la till lite
Citera
2024-02-17, 12:14
Bannlyst
Citat:

Länkarna, från både 2023 och 2024, är för att du ska få in i din trögfattade hjärna, att ryska soldater, ryska officerare under den senaste tolv månaders perioden grinar högljutt och klagar över att de har otillräcklig med ammunition.

Vilket går helt stick med ditt helt grundlösa påstående om att ryssarna har obegränsat med ammunition.

Är du helt funktionsvarierad? Är du så efterbliven att man behöver förklaras så enkla samband för dig? Eller är du ryss?

Den där länken du skickade med, det var nog den sämsta beviset för att ryssarna över Ukraina 24 sju längs med hela den 130 mil långa gränsen. Då borde den där kartan vara full med tusentals aktiviteter och händelser. Men det är det ju inte.

Så fram med länkar nu, som obestridligt visar på pissryzzens obarmhärtigande hamrande av ukrainska ställningar längs med sträckan på 130 mil.

Med logik som grund så borde det gå åt cirka 10 miljoner granater per dygn. Tycker du att det låter rimligt?

Dumt av mig att ställa som retorisk fråga förresten. Jag förväntar mig inget svar av aphjärnor som dig
Citera
2024-02-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Länkarna, från både 2023 och 2024, är för att du ska få in i din trögfattade hjärna, att ryska soldater, ryska officerare under den senaste tolv månaders perioden grinar högljutt och klagar över att de har otillräcklig med ammunition.

Vilket går helt stick med ditt helt grundlösa påstående om att ryssarna har obegränsat med ammunition.

Är du helt funktionsvarierad? Är du så efterbliven att man behöver förklaras så enkla samband för dig? Eller är du ryss?

Den där länken du skickade med, det var nog den sämsta beviset för att ryssarna över Ukraina 24 sju längs med hela den 130 mil långa gränsen. Då borde den där kartan vara full med tusentals aktiviteter och händelser. Men det är det ju inte.

Så fram med länkar nu, som obestridligt visar på pissryzzens obarmhärtigande hamrande av ukrainska ställningar längs med sträckan på 130 mil.

Med logik som grund så borde det gå åt cirka 10 miljoner granater per dygn. Tycker du att det låter rimligt?

Dumt av mig att ställa som retorisk fråga förresten. Jag förväntar mig inget svar av aphjärnor som dig

Den länken har exakt det du efterfrågar, med händelser från de senaste 24 timmarna, över hela fronten där Ukraina är under konstant artillerield. Du måste ju ha någon sorts funktionsnedsättning om du inte kan se det, och bara repeterar samma sak som man sagt sedan 2022.
Citera
2024-02-17, 12:21
Medlem
Citat:
Så om man är emot krig så är man pro-Ryss? Trodde nivån på NAFO var högre än såhär. Egentligen är det mitt fel att jag blir förvånad, logiskt tänkande är något som man ser mindre av för varje dag som går i vårt samhälle.

Nej, vatnik. Man är pro-ryzz om man konstant postar kreml-propaganda. Du vet som du gör. Vi som har varit med ett tag kan upptäcka ett ryzztroll på flera mils avstånd så du behöver inte försöka låsas vara "neutral" eller "emot krig". Vi vet alla vad du är och vad du går för.

Men, OK. Hur ska man, enligt dig (och din husse) få stopp på kriget. Hur ska förhandlingarna läggas upp och vad ska de handla om?

Jag har sedan tidigare ett förslag på en agenda. Du var nog inte här då så jag kan posta den igen.

I förnandlingarna mellan ryzzland och Ukraina bör följande ingå:

Storleken på krigsskadeståndet som ryzzland ska betala.
En lista på de som ska till Haag för att ställas inför rätta.
Återbördandet av de historiskt sett Ukrainska oblasterna Kursk, Belgorod och Brjansk.
Storleken på den demilitariserade zonen i ryzzland mot gränsen till Ukraina.
Återbördandet av kidnappade Ukrainska barn.

Som du ser, vatnik, finns det mycket att förhandla om. Zelenskyj själv har sagt att han är villig att kompromissa i alla fall när det gäller Belgorod. När det gäller den demilitariserade zonen kan den säkert villkoras med Ukrainas kommande medlemskap i Nato. När de väl är med kommer ryzzen inte våga sticka dit nosen och då behövs ju ingen demilitariserad zon.

Vad säger du, vatnik? Du som är emot krig måste väl tycka att detta är ett jättebra förslag.
Citera
2024-02-17, 12:23
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ska jag ha artiklar från 2024 som bevis på att Ryssland har slut på ammunition? Du verkar missa min poäng, samma argument har repeterats sedan 2022. Ryssland har inte slut på ammunition. Förstår inte riktigt vad det är som är så oklart för er krigsvurmare och ryssofober?
Du verkar ha svårt för att följa med... Prova läs vad Du skrev om Du inte tror på det jag här framför:> Du skrev idag att ryssen beskjuter hela fronten dagligen...
Kom med länk till det påståendet eller lägg av med ditt hittepåande...
Citera
2024-02-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Du verkar ha svårt för att följa med... Prova läs vad Du skrev om Du inte tror på det jag här framför:> Du skrev idag att ryssen beskjuter hela fronten dagligen...
Kom med länk till det påståendet eller lägg av med ditt hittepåande...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in