2024-02-17, 02:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Absolut!
Nu vet vi ju inte om det ens stämmer, så kan ju lika gärna vara så att det inte är någon fara för barnet att vistas kring L.
Så mycket lögner som far runt hit och dit
Inte helt omöjligt att det pågår en utredning, speciellt brott emot barn måste utredas ordentligt. Men jag tror att Linnea är oskyldig till anklagelserna om barnmisshandel.
Citera
2024-02-17, 02:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Umgängesrätten regleras bara i tingsrätten.
Socialtjänsten kan endast ge råd. En förälders uppgift är att skydda sitt barn.
Men om man undanhåller barnet från den ena föräldern oavsett om man har delad vårdnad eller inte kan göra sig skyldig till umgängessabotage. Och umgängessabotage samt samarbetesproblem är giltigt skäl att förlora vårdnaden på. I lagen står det ”det är barnet som har rätt till båda sina föräldrar” och inte tvärt om som många tycks tro.
Däremot kan man bevisa att man höll barnet ifrån den andra föräldern med anledning av att ”skydda barnet” så är det en förmildrande omständighet och speciellt om man fått rådet av socialtjänsten.

Kan detta utan och innan nämligen. Har varit i rätten om min äldsta dotter 5 gånger och just av denna anledning en gång. Gick segrande ur och fick ensam vårdnad och ett reglerat umgänge. Så man måste gå via rätten. Socialtjänsten gör inte några ingripanden så länge en av föräldrarna tar sitt ansvar och skyddar barnet.
Fast det är just det Chrippa inte gör, han låter lilla C umgås med personen som utreds för att ha misshandlat lilla C.
Det är just därför det är så konstigt att soc inte agerar för att skydda barnet från personen som utreds för att ha misshandlat lilla C, eftersom pappan vägrar skydda barnet.
Det är där soc kan gå in och agera, soc kan ju tex begränsa umgänge under tiden utredningar pågår om man tror det finns risk att barnet kan bli skadat, och bo i samma hem som personen som utreds för att ha misshandlat barnet flera gånger är absolut risk för att barnet kan bli skadat.
Och eftersom utredningen fortfarande pågår efter flera veckor så måste det finnas något form av bevis som gör att man faktiskt misstänker misshandel, annars borde utredningen vara nedlagd (om man nu ska tro förtals gänget att en utredning om misshandel emot lilla C pågår, dock verkar inte chrippa förneka denna utredning heller)
Citera
2024-02-17, 02:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
KAN ja, såvida föräldern brister i att hålla barnet tryggt. Att filma L på en säng när Ch inte är där är inte belägg för en sådan insats. Dessutom soc och inte J/J som kommer i så fall och då är det ett omhändertagande.

Hur många föräldrar tror du inte anmäler sitt ex nya partner för liknande saker? Julia är uppenbart svartsjuk.
Fortfarande presenterar ingen bevis på anmälan mot L. Så vad har soc att gå på? Hörsägen?
Dock videon där Linnea sitter i soffan och lilla C står framför henne och dansar och dem pratar, i Chrippas lägenhet, är ett bevis på att Chrippa inte skyddar lilla C ifrån Linnea.
Citera
2024-02-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dock videon där Linnea sitter i soffan och lilla C står framför henne och dansar och dem pratar, i Chrippas lägenhet, är ett bevis på att Chrippa inte skyddar lilla C ifrån Linnea.
Barnet är ju inte i närheten av L sen någon vecka tillbaka, så ingen panik för soc att agera snabbt.
Citera
2024-02-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Inte helt omöjligt att det pågår en utredning, speciellt brott emot barn måste utredas ordentligt. Men jag tror att Linnea är oskyldig till anklagelserna om barnmisshandel.

Ja precis, det är ett allvarligt brott hon är anklagad för.
Dock tror inte jag att det har hänt, med tanke på att han är svajig i sina historier och är tillsammans med henne idag.
Citera
2024-02-17, 10:28
Medlem
geek12s avatar
Jag tror lätt att Linnea är under utredning. Sen om hon är skyldig eller inte är upp till de som utreder. Men eftersom Chloe inte verkar ”få” vara hos Chrippa nu när Linnea är där säger mycket. Julia har ju haft henne i typ 2v i sträck på söndag? Och de hade möte med soc nyss, men ändå är Chloe kvar med Julia. Jag tycker det styrker att hon är under någon slags utredning.
Citera
2024-02-17, 10:37
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jag tror lätt att Linnea är under utredning. Sen om hon är skyldig eller inte är upp till de som utreder. Men eftersom Chloe inte verkar ”få” vara hos Chrippa nu när Linnea är där säger mycket. Julia har ju haft henne i typ 2v i sträck på söndag? Och de hade möte med soc nyss, men ändå är Chloe kvar med Julia. Jag tycker det styrker att hon är under någon slags utredning.

Nej. Det stärker att en utredning om Chrippa är pågående… och kanske de som föräldrar inte kan samarbeta.

Att Soc skulle ha ett krav på att barnet skulle bo med mamma och pappa för att känna trygghet är något SJUKT skitsnack.

Hur det ens fått fäste i diskussioner är märkligt.

Soc tvingar inte ihop separerade familjer i några veckor. Om något, så precis tvärtom.

Älskar också insamlingen på GofundMe… Julia som behöver medicin och grejer till barnet köper löshår.

Sjukt dålig cirkus! SJUKT dålig cirkus.
Citera
2024-02-17, 10:52
Medlem
vichy6s avatar
För info: Julia gör sig troligen skyldig till umgängessabotage. Att undanhålla ett barn är inte ok.

Får se vems sida Joakim Lundell! väljer när skarpt läge uppstår.
Senast redigerad av vichy6 2024-02-17 kl. 10:55.
Citera
2024-02-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Nej. Det stärker att en utredning om Chrippa är pågående… och kanske de som föräldrar inte kan samarbeta.

Att Soc skulle ha ett krav på att barnet skulle bo med mamma och pappa för att känna trygghet är något SJUKT skitsnack.

Hur det ens fått fäste i diskussioner är märkligt.

Soc tvingar inte ihop separerade familjer i några veckor. Om något, så precis tvärtom.

Älskar också insamlingen på GofundMe… Julia som behöver medicin och grejer till barnet köper löshår.

Sjukt dålig cirkus! SJUKT dålig cirkus.

Soc tvingar aldrig föräldrar att bo tillsammans, så tror mer på att löftet att bo tillsammans ett tag uppkom då kräftan och Jullan sagt att de ska försöka bli tillsammans igen.
Citera
2024-02-17, 11:01
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Soc tvingar aldrig föräldrar att bo tillsammans, så tror mer på att löftet att bo tillsammans ett tag uppkom då kräftan och Jullan sagt att de ska försöka bli tillsammans igen.

För att herr Lundell leker gud?
Citera
2024-02-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
För att herr Lundell leker gud?

Du får utveckla din fråga lite mer då jag inte får ihop det med vad jag skrev.
Senast redigerad av VilaVila 2024-02-17 kl. 11:33. Anledning: Korrigering
Citera
2024-02-17, 11:34
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Du får utveckla din fråga lite mer så jag inte får ihop det med vad jag skrev.

Joakim Lundell har skrikit sig hes om att Soc hade som krav att de separeradeföräldrarna skulle bo ihop 1-2 veckor.

Vi ( de flesta vet att det är skitsnack )

Det var Joakim Lundells drag att styra/kontrollera situationen.

Han har ju tappat fejset flera gånger nu när Chrippa går sin egen väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in