2024-02-16, 07:41
Medlem
donald12s avatar
Dr Been pratar om hur illa vaccinskadade blir behandlade.

"Look Into My Eyes - Rishi Sunak Confronted by Vaccine Injured

A vaccine injured man confronted Rishi Sunak at a live people's forum in Durham by GB News.
"

https://www.youtube.com/live/6CUFkDuXvZ8?si=bDWD5qlvjejJcJnQ
Citera
2024-02-16, 11:26
Medlem
donald12s avatar
Political Science och mrna injektioner.

France: Criticism of mRNA will be punishable in the future
A new criminal offense in France could in future land people in prison who encourage people to withhold appropriate medical treatment...

The Science of mRNA Technology can no longer be Questioned McMillan
https://www.youtube.com/watch?v=GQbFtcDflOw
Citera
2024-02-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Dr Been pratar om hur illa vaccinskadade blir behandlade.

"Look Into My Eyes - Rishi Sunak Confronted by Vaccine Injured

A vaccine injured man confronted Rishi Sunak at a live people's forum in Durham by GB News.
"

https://www.youtube.com/live/6CUFkDuXvZ8?si=bDWD5qlvjejJcJnQ

Ja, hans poäng är ju egentligen (fast han uttrycker det ödmjukare) att reaktionen från samhället är så psykiskt obalanserat överdriven när det dyker upp någon som vittnar om sin vaccinskada. Been säger ju att om man antar att antalet vaccinskadade är få, de kanske är 1000 i UK, varför är det då en sådan stark ovilja att hjälpa dem eller ens att låta dem synas. En sak som han inte nämner men som kan nämnas är att skotten John Watt som han tar upp först drabbades av allvarlig Covid, vilket Watt själv har berättat för Campbell om, alltså innan vaccineringen. Det kan ju samspela, men det hjälper ju inte Watt, så att säga, eftersom det också finns en ovilja att se postcovid.

I Sverige har även folk med postcovid i hög grad utmålats som psykiskt inbillningssjuka. Till exempel av Hanne Kjöller i Dagens Nyheter. Och man stängde ner mottagningarna så att dessa nu hamnar på vanliga vårdmottagningar efter vad jag förstått.

Så hur kommer det sig att långtidscovidare, ett fenomen som det nog också får sägas finnas vetenskapliga belägg för, också behandlas med irrationellt närmast hat av samhället?

Här är en aktuell artikel från 15 feb om postcovid i National Geographic baserad på en ny studie i Nature:
Long COVID can destroy your ability to exercise. Now we know why.

(...)

In the study, researchers recruited 25 long COVID patients. These patients were all young—average age, 41—with no other pre-existing conditions, and were all experiencing a significant reduction in their work and social life due to long COVID.

(...)

Participants underwent a cardiopulmonary exercise test in which they were asked to exercise until they were exhausted, which then triggered a bout of post-exertional malaise.

To characterize the changes their bodies were going through, researchers drew blood and performed a muscle biopsy one week before the exercise test and one day after. The results from these tests were then compared to the results from 21 healthy patients, who were matched for age and gender.

“Normally we know from all the other chronic diseases that exercise is good for you, that exercise is medicine,” Wüst says. “However, these patients do get worse.” (...)

Another key difference that Wüst and his collaborators found were changes to the muscle composition of long COVID patients. These individuals had a higher proportion of fast-twitch muscle fibers compared to healthy patients.

Fast-twitch muscle fibers are used for quick, explosive movements, such as lifting heavy objects or sprinting, while slow-twitch muscle fibers are used for slower, steadier activity, such as walking or endurance running.

“We know that it is difficult to change fiber types in people, and that it doesn’t happen with inactivity,” Wüst says. “Something else is changing the fiber types.” https://www.nationalgeographic.com/premium/article/post-exertional-malaise-me-cfs-exercise-energy
Här är Nature-studien: https://www.nature.com/articles/s41467-023-44432-3

P.S. Han tar också upp UK:s vaccinskadeersättning, som funnits sedan 1970-talet, och redan innan jag såg Beens video började jag kolla lite på detta. Jag har inte siffrorna och hinner inte se på detta nu men som jag minns det ska det ha delats ut ersättning till Covid-vaccinskadade, (120.000 pund vardera verkar det vara), men sista siffrorna jag såg så var det ca 3000 som hade sökt och kanske 60 som fått. Oavsett siffrorna så säger Been att britter inte verkar känna till denna ersättning och jag noterade att det inte verkade skrivas i tidningarna om ersättningarna. Men jag undrar hur det ser ut i Sverige med Covid-vaccin-ersättningar. Vi har ersättning även här, men det verkar svårare att hitta siffror? Samma sak med narkolepsi-ersättning för svininfluensavaccinet. Ett stort antal drabbade har stämt staten men förlorat, men oavsett detta så tycker jag att på varenda sida jag hamnar så babblas det en massa utan att det berättas hur mycket ersättning drabbade fått (https://www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/juridik/jk-inget-skadestand-efter-svininfluensavaccin/).

Jag antar att även svininfluensa-vaccinskadade är ovälkomna att göra sina röster hörda. Det kan ju också vara så, som Been säger, att vaccinskadade kanske inte längre vill eller vågar göra sin röst hörd av rädsla för repressalier. Jag lägger till postcovidare till det och konstaterar att de kanske får leva lite i det fördolda nu, ungefär som homosexuella fick tidigare.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-16 kl. 19:46.
Citera
2024-02-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej. mRNA-vacciner manipulerar inte patientens gener, och är således inte genterapi.

Du verkar ha svårt att förstå det här?

Nej det är du som inte förstår. Anledningen till att varken Pfizer, Moderna eller BioNtech har lyckats att på något vis kommersialisera mRNA-baserade terapier är på grund av att de är notoriskt svåra att mass-producera och få till en bra säkerhetsprofil. Utöver detta var EU väldigt skeptisk till manipulation av gener till skillnad mot många andra regioner i världen, eller ja fram tills 2020 då.

Med ett godkännande och bred upptagning av mRNA-sprutor och ny teknik, så kom också en rush med investeringar och planerade projekt. Det står, om du visste någonting och inte bara var en köpt propagandist, - att just allmänhetens acceptans var ett stort hinder, även om man hade fått igenom någon produkt.

Pfizer, den Tyska staten, ansiktslösa svinen i ledarskiktet inom EU fixade stämpeln från EU, och alla stater inom EU, Pfizers roll var att använda sin enorma maskin av influencers, media, doktorer, forskare och andra människor utan ryggrad för att skapa acceptans. Det är åtminstone en del av förklaringen.

Eller menar du att det som inte hade gått de senaste 20 åren och varit fail på fail på fail, helt plötsligt fungerade och förvandlades till ett "vaccin" och därför är ett vaccin? Varför skapade man inte fungerande och säljbara "vaccin" med mRNA innan 2020? Det är ju inte direkt så att man inte hade försökt eller hur?
Citera
2024-02-16, 19:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Nej det är du som inte förstår. Anledningen till att varken Pfizer, Moderna eller BioNtech har lyckats att på något vis kommersialisera mRNA-baserade terapier är på grund av att de är notoriskt svåra att mass-producera och få till en bra säkerhetsprofil. Utöver detta var EU väldigt skeptisk till manipulation av gener till skillnad mot många andra regioner i världen, eller ja fram tills 2020 då.
Nej. Du har varken kunskap eller intelligens för att förstå saken. Men tant korrektamund0 kan förklara saken för dig:

Att man har tekniken behöver inte betyda att det finns en applikation. I fallet med mRNA-tekniken var problemet att det redan fanns vaccin mot kända patogener, och ingen vill satsa pengar på att forska fram något som redan finns. Vad man istället gjort de senaste åren inom mRNA-forskningen är att försöka sig på området cancer och HIV. Där är det som bekant betydligt svårare. När SARS-CoV-2 kom förde det med sig en möjlighet att designa ett vaccin mot en ny patogen. Cue COVID-vaccin!

Så, nu har lilla dumhuvudet lärt sig något från kunniga personer igen. Bra!

Citat:
Eller menar du att det som inte hade gått de senaste 20 åren och varit fail på fail på fail, helt plötsligt fungerade och förvandlades till ett "vaccin" och därför är ett vaccin? Varför skapade man inte fungerande och säljbara "vaccin" med mRNA innan 2020? Det är ju inte direkt så att man inte hade försökt eller hur?
Om lilla dumhuvudet läser ovan så klarnar det nog skall du se.

Herregud...
Citera
2024-02-16, 20:51
Medlem
Citat:
Nej. Du har varken kunskap eller intelligens för att förstå saken. Men tant korrektamund0 kan förklara saken för dig:

Att man har tekniken behöver inte betyda att det finns en applikation. I fallet med mRNA-tekniken var problemet att det redan fanns vaccin mot kända patogener, och ingen vill satsa pengar på att forska fram något som redan finns. Vad man istället gjort de senaste åren inom mRNA-forskningen är att försöka sig på området cancer och HIV. Där är det som bekant betydligt svårare. När SARS-CoV-2 kom förde det med sig en möjlighet att designa ett vaccin mot en ny patogen. Cue COVID-vaccin!

Herregud...
Käften! Fiaskot med Covid19-"vaccinen" och dess efterföljande överdödlighet är tillräckliga varningssignaler för att stoppa mRNA-@vaccin".
Citera
2024-02-16, 21:09
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, hans poäng är ju egentligen (fast han uttrycker det ödmjukare) att reaktionen från samhället är så psykiskt obalanserat överdriven när det dyker upp någon som vittnar om sin vaccinskada. Been säger ju att om man antar att antalet vaccinskadade är få, de kanske är 1000 i UK, varför är det då en sådan stark ovilja att hjälpa dem eller ens att låta dem synas. En sak som han inte nämner men som kan nämnas är att skotten John Watt som han tar upp först drabbades av allvarlig Covid, vilket Watt själv har berättat för Campbell om, alltså innan vaccineringen. Det kan ju samspela, men det hjälper ju inte Watt, så att säga, eftersom det också finns en ovilja att se postcovid.

I Sverige har även folk med postcovid i hög grad utmålats som psykiskt inbillningssjuka. Till exempel av Hanne Kjöller i Dagens Nyheter. Och man stängde ner mottagningarna så att dessa nu hamnar på vanliga vårdmottagningar efter vad jag förstått.

Så hur kommer det sig att långtidscovidare, ett fenomen som det nog också får sägas finnas vetenskapliga belägg för, också behandlas med irrationellt närmast hat av samhället?

Här är en aktuell artikel från 15 feb om postcovid i National Geographic baserad på en ny studie i Nature:
Long COVID can destroy your ability to exercise. Now we know why.

(...)

In the study, researchers recruited 25 long COVID patients. These patients were all young—average age, 41—with no other pre-existing conditions, and were all experiencing a significant reduction in their work and social life due to long COVID.

(...)

Participants underwent a cardiopulmonary exercise test in which they were asked to exercise until they were exhausted, which then triggered a bout of post-exertional malaise.

To characterize the changes their bodies were going through, researchers drew blood and performed a muscle biopsy one week before the exercise test and one day after. The results from these tests were then compared to the results from 21 healthy patients, who were matched for age and gender.

“Normally we know from all the other chronic diseases that exercise is good for you, that exercise is medicine,” Wüst says. “However, these patients do get worse.” (...)

Another key difference that Wüst and his collaborators found were changes to the muscle composition of long COVID patients. These individuals had a higher proportion of fast-twitch muscle fibers compared to healthy patients.

Fast-twitch muscle fibers are used for quick, explosive movements, such as lifting heavy objects or sprinting, while slow-twitch muscle fibers are used for slower, steadier activity, such as walking or endurance running.

“We know that it is difficult to change fiber types in people, and that it doesn’t happen with inactivity,” Wüst says. “Something else is changing the fiber types.” https://www.nationalgeographic.com/premium/article/post-exertional-malaise-me-cfs-exercise-energy
Här är Nature-studien: https://www.nature.com/articles/s41467-023-44432-3

P.S. Han tar också upp UK:s vaccinskadeersättning, som funnits sedan 1970-talet, och redan innan jag såg Beens video började jag kolla lite på detta. Jag har inte siffrorna och hinner inte se på detta nu men som jag minns det ska det ha delats ut ersättning till Covid-vaccinskadade, (120.000 pund vardera verkar det vara), men sista siffrorna jag såg så var det ca 3000 som hade sökt och kanske 60 som fått. Oavsett siffrorna så säger Been att britter inte verkar känna till denna ersättning och jag noterade att det inte verkade skrivas i tidningarna om ersättningarna. Men jag undrar hur det ser ut i Sverige med Covid-vaccin-ersättningar. Vi har ersättning även här, men det verkar svårare att hitta siffror? Samma sak med narkolepsi-ersättning för svininfluensavaccinet. Ett stort antal drabbade har stämt staten men förlorat, men oavsett detta så tycker jag att på varenda sida jag hamnar så babblas det en massa utan att det berättas hur mycket ersättning drabbade fått (https://www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/juridik/jk-inget-skadestand-efter-svininfluensavaccin/).

Jag antar att även svininfluensa-vaccinskadade är ovälkomna att göra sina röster hörda. Det kan ju också vara så, som Been säger, att vaccinskadade kanske inte längre vill eller vågar göra sin röst hörd av rädsla för repressalier. Jag lägger till postcovidare till det och konstaterar att de kanske får leva lite i det fördolda nu, ungefär som homosexuella fick tidigare.

Helt galet att han lurades att ta mrna injektionen efter en naturlig infektion. Den naturliga vet vi ju ger bättre skydd för yngre friska med väl fungerande immunförsvar. Ja, att säga att mrna injektionen orsakar besvär är farligt då man får vaccin maffian efter sig.

Hur många som sägs ha long covid har även blivit injicerade med mrna? Hur kan man isåfall skilja på långtidseffekterna från naturlig smitta o injektionerna? Vi vet ju att spikproteinet är inblandat o båda ger fria spikproteiner. Kanske blir en kombinerad effekt så du drabbas värre om du injiceras efter en naturlig smitta?
Citera
2024-02-16, 22:41
Medlem
Citat:
Senaste från McCullough;-)

"By Peter A. McCullough, MD, MPH

I have heard numerous public health officials state that SARS-CoV-2 infection causes more myocarditis than COVID-19 vaccination. The American College of Cardiology has used this platform as a twisted rationale for giving out COVID-19 vaccines, and in a perverted manner, creating more myocarditis in the population.

If SARS-CoV-2 infection caused myocarditis or inflammation of heart muscle tissue, then it would be seen on autopsy in fatal cases of COVID-19. Poloni et al specifically examined the heart of fatal COVID-19 cases and concluded the virus does not infect the heart."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36231087/
han är den jag följer mest på senaste.
Citera
2024-02-16, 22:49
Medlem
Citat:

Herregud...
varför låtsas du vara smart...det är så pinsamt.
Citera
2024-02-16, 23:37
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
varför låtsas du vara smart...det är så pinsamt.

Med all respekt mannen men tänk om mrs k har rätt och det är du som har feltolkat situationen. Det är ändå en möjlighet eller hur?
Citera
2024-02-17, 02:16
Medlem
Citat:
Så du valde att svara med spam trots att jag citerade BioNtechs egna ord.

Om du nu missade den delen så citerar jag den åt dig igen. Sen är det uppenbart att det du håller på med är ren propaganda. Propaganda är inte till för att övertyga folk om någonting, utan att få folk att sluta tänka.

Jag har ett tips om eventuell genterapi nedan, Belowmepls, om du inte redan sett det.

Citat:
Nej, det är inte genterapi.

https://medlineplus.gov/genetics/understanding/therapy/genetherapy/

Antivaxxinrörelsens smått maniska försök att ideligen försöka ljuga för obildade och lura idioter att mRNA-vaccin "ändrar DNA" eller "integreras i ditt DNA" är trams. Lägg ned.

Men introducerar inga nya gener. Man ändrar inget DNA. Det börjar inte växa svans på dem som vaccineras. De får inte liten pillesnopp. Ingen turbo-cancer. Inga tentakelmonster.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10342157/#B17-ijms-24-10514

Din poäng var en annan men jag noterade ändå att artikeln du länkade till uttrycker farhågor med mRNA-vaccin i sitt abstrakt, jag citerar sista raderna:
The wide and persistent biodistribution of mRNAs and their protein products, incompletely studied due to their classification as vaccines, raises safety issues. Post-marketing studies have shown that mRNA passes into breast milk and could have adverse effects on breast-fed babies. Long-term expression, integration into the genome, transmission to the germline, passage into sperm, embryo/fetal and perinatal toxicity, genotoxicity and tumorigenicity should be studied in light of the adverse events reported in pharmacovigilance databases. The potential horizontal transmission (i.e., shedding) should also have been assessed. In-depth vaccinovigilance should be carried out. We would expect these controls to be required for future mRNA vaccines developed outside the context of a pandemic.
Citat:
Ett stort problem är ju att mrna injektionerna klassades som "traditionella vaccin" vilket medförde att de testades som klassiska vaccin.
Om mrna injektionerna hade testats noggrant som genmanipulationssprutor så hade man troligen upptäckt tillräckligt mycket för att de aldrig skulle få användas.

Gällde för Pfizer att minimera alla studier o tester för att inte råka upptäcka nåt farligt så de skulle maximera sina vinster.

Dessa bolag är vidriga i sitt oetiska beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Med all respekt mannen men tänk om mrs k har rätt och det är du som har feltolkat situationen. Det är ändå en möjlighet eller hur?

Redan 2022 finns minst en artikel i Vaccines (Basel) som tar upp möjligheten att mRNA-vaccinet kan ändra genomet. Författaren konstaterar att det ständigt tjatas om att det inte kan ändra genomet men att det aldrig sker med hjälp av hänvisning till vetenskapliga artiklar. Det är en gåta enligt författaren hur det tjötas om detta hela tiden utan vetenskapliga belägg:
Here, I discuss the pervasive claim that mRNA-based vaccines cannot alter genomes. Surprisingly, this notion is widely stated in the mRNA vaccine literature but never supported by referencing any primary scientific papers that would specifically address this question. This discrepancy becomes even more puzzling if one considers previous work on the molecular and evolutionary aspects of retroposition in murine and human populations that clearly documents the frequent integration of mRNA molecules into genomes, including clinical contexts. By performing basic comparisons, I show that the sequence features of mRNA vaccines meet all known requirements for retroposition using L1 elements—the most abundant autonomously active retrotransposons in the human genome. In fact, many factors associated with mRNA vaccines increase the possibility of their L1-mediated retroposition. I conclude that is unfounded to a priori assume that mRNA-based therapeutics do not impact genomes and that the route to genome integration of vaccine mRNAs via endogenous L1 retroelements is easily conceivable. This implies that we urgently need experimental studies that would rigorously test for the potential retroposition of vaccine mRNAs. At present, the insertional mutagenesis safety of mRNA-based vaccines should be considered unresolved.
Och nu är kanske, som dr Raszek berättade för ett par veckor sedan, vilket jag gick igenom den 4 februari ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)), "the genie out of the bottle", för vi har nu, med Raszeks ord, en studie som menar sig ha funnit vissa möjliga tecken på att mRNA-vaccinet kan integreras i genomet, även om han samtidigt konstaterar att han inte ser dem som så starka, men ändå, vi får se. Han tar också upp att den artikeln funnit spikprotein från såväl viruset som från vaccinet efter 2 månader.

Raszek: 1st published evidence of gene therapy insertion into human DNA?: https://www.youtube.com/watch?v=y7dMTA-fD5Q

Artikeln som diskuteras: "Presence of viral spike protein and vaccinal spike protein in the blood serum of patients with long-COVID syndrome": https://www.europeanreview.org/article/34685

P.S. Han som sprang för att hinna undan reportern som ställde frågor om vaccinet i videon jag länkade, ja det var ju Pfizers VD, veterinären Albert Bourla. Detta tas upp i en artikel I Daily Mail, som också berör en av frågorna, nämligen det felaktiga ryktet att Pfizer skulle ha påstått att vaccinet skulle hindra smittspridning var falskt. Synd att reportern inte frågade honom om hur länge spikproteinet var kvar och vad de förhöjda IgG4-värdena kan bero på, fast de studierna hade ju inte kommit då, så det får väl bli nästa gång han springer förbi: https://www.dailymail.co.uk/news/article-11656743/Pfizer-chief-confronted-Davos-conference.html
Senast redigerad av Lamento 2024-02-17 kl. 02:21.
Citera
2024-02-17, 03:24
Medlem
Citat:
Nej. mRNA-vacciner manipulerar inte patientens gener, och är således inte genterapi.

Du verkar ha svårt att förstå det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Jag saxade era svar till andra för att ställa en fråga till er som representanter för trådens vaxxar-sida (själv är jag ju varken vaxxare eller antivaxxare).

Jag har kollat beskrivningarna av vaccinet sent 2020 och tidigt 2021 och det vore intressant att höra er syn på Matti Sällbergs uttalanden.

21 januari 2021 fanns en artikel i Dagens Medicin med rubriken "Vaccinerade mot covid-19 blir ändå smittade". Här svarar Sällberg att det inte är konstigt att vaccinerade i israel blir sjuka eftersom de bara fått en spruta. Sedan är det enligt honom skillnad på att bli smittad och att bli sjuk:
Drygt 12 400 personer har testat positivt för covid-19 trots att de fått vaccin, rapporterar Israels hälsoministerium. Det är inte konstigt, säger vaccinforskaren Matti Sällberg.

Israel är det land i världen som hunnit längst med vaccineringen mot covid-19. Drygt två miljoner av landets cirka 8,7 miljoner invånare har hittills fått den första sprutan, och ungefär 400 000 har fått spruta nummer två.

Men nu visar uppföljningar av nästan 190 000 personer att det inte går att pusta ut helt och hållet vare sig efter den första eller andra sprutan, rapporterar landets hälsoministerium enligt tidningen Haaretz.

En vecka efter första sprutan testade 5,4 procent av personerna positivt för covid-19, och i den grupp som testades två till tre veckor efter den första sprutan fick 7,2 procent positiva provsvar. Uppföljningen visar även att 69 personer som fått sin andra spruta infekterats av viruset.

Men den här typen av rapporter är väntade, menar Matti Sällberg, professor och vaccinforskare vid institutionen för laboratoriemedicin på Karolinska institutet:

– Det är inget konstigt. Man har inte fullgott skydd förrän efter den andra sprutan. Dessutom är det viktigt att skilja mellan att bli infekterad och att bli sjuk. Det här vaccinet skyddar mot sjukdom. https://www.dagensmedicin.se/specialistomraden/infektion/vaccinerade-mot-covid-19-blir-anda-smittade/
Det finns en vaghet i detta slirande mellan smitta och sjukdom, även om vi förstås förstår vad han menar. Men jag uppfattar det som att artikeln tror något annat och att han påstår att man inte får symptom om man har vaccinerat sig 2 gånger. Sedan minns vi ju hur det 3 år senare istället hette att vaccinet bara skyddar mot allvarlig sjukdom och död. Jag uppfattar Sällbergs uttalanden som vaga och oprecisa och det kan knappast skyllas på att det är en tidskriftsartikel, dels eftersom en forskare bör be att få läsa intervjuer innan de trycks, men också för att han är vag i så många andra artiklar också.

Redan tidigare, den 29 december 2020 hade Sveriges Radio artikeln "Felaktiga påståenden om coronavaccinen sprids på internet". Nu tas "vaccinmotståndares" oro för förändring av gener upp och då svarar Sällberg att om det hade varit så att vi skulle ha "blivit permanent genetiskt förändrade så skulle det aldrig ha godkänts", han trycker också på att RNA från vaccinet bryts ner inom 24 timmar och att det skulle kunna komma allvarliga biverkningar men att de då kommer vara "mycket, mycket ovanliga":

Och det är det här som vissa vaccinmotståndare påstår kan leda till en förändring av våra gener, nåt som skulle kunna vara mycket riskfyllt och dessutom är förbjudet.

Men det RNA som kommer från vaccininjektionen bryts ner inom 24 timmar, precis som allt annat RNA som hela tiden produceras i cellen och kan inte ge nån genförändring, säger Matti Sällberg.

– Hade det varit så att vi skulle bli permanent genetiskt förändrade då skulle det aldrig ha godkänts.

Och efter tester på över 40 000 personer anser Matti Sällberg att säkerheten hos Pfizer-vaccinet är bra.

– Man har inte sett några allvarliga biverkningar kopplade till vaccinet, det är ingen garanti för att de inte kommer att dyka upp, men det innebär också att de kommer att vara mycket, mycket ovanliga. https://sverigesradio.se/artikel/7635928
Men risken för hjärtmuskelinflammation visade sig ju vara 1 på 3000 för unga män, det är ju inte "mycket mycket" ovanligt, som Sällberg påstod. Och hans ständiga ord som på olika sätt handlar om den snabba nedbrytningen av vaccinet är ju vagt i den meningen att han allt sammantaget hela tiden ger bilden av att vaccinets påverkan på kroppen är mycket snabb. Alla hans uttalanden (jag har tidigare citerat honom ur expressen) går ut på att vaccinet omedelbart bryts ner. Men det stämde ju inte heller med spikproteinet från vaccinet som bevisligen finns kvar i månader och upp till ett halvår och hur de konstigt förhöjda IgG4-värdena kommer in i bilden är ytterligare en sida.

Håller ni med Sällberg i det han sa i artiklar som dessa? Jag erkänner att jag ställer frågan som ett litet experiment, för att se om ni på "vaxxar-sidan" klarar att kritisera Sällberg. Men känn inget tvång att svara.

P.S. Jag upptäckte nu att det finns en tråd på Flashback om Sällbergs glidningar: (FB) Matti Sällberg, SVT, slår hål på myter: Covid-19 vaccin och aborterade foster
Senast redigerad av Lamento 2024-02-17 kl. 03:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in