Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Det vi ser är förmodligen resultatet av Js grundlögn som uppkom när våldet börja synas på Z och frågor ställdes. Sen har lögn på lögn växt till en ohållbar situation.
Det är nästan så man hoppas fallet går vidare och fler åtalspunkter och bevis läggs till. Ekonomin verkar vara ett mer känsloladdat ämne än barnen i sig så det kan mycket väl slå avgörande kilen mellan dem.
Barnen ska i den familjen inte vara utgifter utan inkomster. Alla ska bidra med något. Finns det inte sjukdom eller diagnoser så fixar man till det. J är rent överjäklig på att leta rätt på diagnoser och manipulera folk.
Varje barn får ju enligt FK 1250 i barnbidrag + flerbarntillägg skillnaden mellan 5 och 6 barn är ca 600 kr.
Z har i den familjen (som jag räknat ut det, hemskt) trots allt fått familjen att gå lite plus p g a barnbidraget. Det enda hon behövde var blöjor, några andra utgifter för henne fanns inte. Det lilla hon fick att äta var inte mycket. Några nya kläder behövdes inte, hon visades inte ute, besökte inga vårdinstanser osv.. Så hon bidrog nog till familjen med ca 700-800 kr eller mer. Hur som helst så var det en liten förtjänst på henne dock inte tillräcklig enligt "föräldrarna". Därför var denna hjärnskada otroligt viktig att få igenom för att förbättra familjens ekonomi.
Syster V var viktig ur två aspekter. Dels vårdnadsbidrag och sedan all sympati J kunde få genom sitt sjuka barn. Det är så vi får se på familjen att varje barn skulle fylla en funktion.
Är det någon som har fått klart för sig om "mamma J" bidrog till hushållets inkomster? Hon har ju såklart varit mammaledig mycket.. Dock är det inga större pengar hon har fått eftersom inkomsterna från henne förmodligen aldrig varit höga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cindysmama
Jag tror verkligen inte att Z drack ättikan själv, med den mängden hade det blivit frätskador i munslemhinnan och hon hade inga skador där. Även läkaren på sjukhuset tyckte det lät märkligt att hon skulle druckit den mängden utan att slemhinnan i munnen blivit påverkad. Dessutom hade hon ett litet sår i halsen som om man råkat komma åt där med en slang eller tratt. Däremot tror jag att J har manipulerat Z till att säga att hon drack själv, kanske genom hot.
Jag undrar om Z drogtestades på sjukhuset? Tänkte om dom hade drogat henne den kvällen
Nej jag är bergis på att Z fått i sig ättikan genom en tratt. Sedan kommer den frågan som jag inte kan låta bli att tänka på. Var detta ett test som gick överstyr? När D körde in Z på sjukhuset var hon ju vanvårdad och smutsig.
MEN det finns en möjlighet och det är att de blivit så vana att se Z i detta tillståndet att det tyckte det var fullt normalt. Hon fick ju rena kläder på sig och lukten av urin och avföring berodde på magsjuka, enligt föräldrarna. Skadorna berodde på självskadebeteende enligt föräldrarna, det berättade de ju snabbt på sjukhuset.
Sedan kunde de väl inte i sin vildaste fantasi drömma om att Z skulle röntgas och att hennes kropp skulle granskas på det sätt som nu hände.