2024-02-14, 23:19
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Känns som ett samband här.

Citat HD..

” Bilbedragare misstänks ha tvättat knarkmiljoner
13 februari 2024 17:30
Bilhandlaren från Helsingborg lurade till sig 15 miljoner kronor genom bedrägerier. Nu kan HD avslöja att han samtidigt slussade miljonbelopp till personer som just nu förekommer i några av Skånes största narkotikautredningar.”

Vem är bilhandlaren?

https://www.hd.se/2024-02-13/bilbedragare-misstanks-ha-tvattat-knarkmiljoner

”En person som fått hundratusentals kronor av bilhandlaren greps i en gryningsräd i Helsingborg för tre veckor sedan. Mannen är nu tillsammans med fyra andra helsingborgare häktad misstänkt för synnerligen grova narkotikabrott. En utredning som leds av andra åklagare.”

M. M@artinsson, och det lutar åt att den av de fem som tagit emot pengar är H. @l-F@rtoosi.
Senast redigerad av Budikate 2024-02-14 kl. 23:23.
Citera
2024-02-14, 23:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
M. M@artinsson, och det lutar åt att den av de fem som tagit emot pengar är H. @l-F@rtoosi.

Boende vid tågagatan. Är det bilfirman som legat vid tågagatan, hette väl Tågagaraget, det låg en mack där innan?
Citera
2024-02-14, 23:25
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Boende vid tågagatan. Är det bilfirman som legat vid tågagatan, hette väl Tågagaraget, det låg en mack där innan?

Nej.

Jag gissar på detta,

https://krafman.se/bilresursen-helsingborg-ab/5592758386/sammanfattning
Citera
2024-02-15, 20:26
Medlem
Citat:
Nej.

Jag gissar på detta,

https://krafman.se/bilresursen-helsingborg-ab/5592758386/sammanfattning

Snyggt!

I den tidigare stämningsansökan mot ”bilhandlare” Martinsson (bifogar) ser man att det har förts över 100 000 kr till en (om än felstavad) Al-F*rtoosi. Småpengar jämfört med vad som förts över till den nu huvudmisstänkte Will*am på Österlen, men….

Martinsson ”säljer” bilarna genom bolaget Autobolaget Sverige AB och för sedan vid flera tillfällen över stora summor till Bilresursen AB. Det är ju mycket möjligt att Al-F fortfarande ”tog hand om” de pengarna även om de hade lämnat styrelsen.

Man borde ha fupen för att fatta ordentligt, men under ÅP 2 ”övrig bevisning” finns de ovan nämnda 100 000 kronorna.
Det förs även över 70 000 till en Ngu*en under ÅP 3, och då går det ju inte låta bli att tänka att så heter ju en av de häktade i det här målet. Kan såklart vara en slump, men värt att nämna.

Hbg TR B 562-22: https://gofile.io/d/vL87xm (stämningsansökan)
Citera
2024-02-16, 16:56
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Snyggt!

I den tidigare stämningsansökan mot ”bilhandlare” Martinsson (bifogar) ser man att det har förts över 100 000 kr till en (om än felstavad) Al-F*rtoosi. Småpengar jämfört med vad som förts över till den nu huvudmisstänkte Will*am på Österlen, men….

Man borde ha fupen för att fatta ordentligt, men under ÅP 2 ”övrig bevisning” finns de ovan nämnda 100 000 kronorna.
Det förs även över 70 000 till en Ngu*en under ÅP 3, och då går det ju inte låta bli att tänka att så heter ju en av de häktade i det här målet. Kan såklart vara en slump, men värt att nämna.

Hbg TR B 562-22: https://gofile.io/d/vL87xm (stämningsansökan)

99% säkert att det handlar om den Ngu*en.
Citera
2024-03-05, 23:40
Medlem
Citat:
99% säkert att det handlar om den Ngu*en.

Som varit kund till Mariapark el ? Konstigt vad jag vill minnas så låg det alltid högst upp på deras arbetsorder. Han byggde hus och Mariapark el gjorde jobb till han i något år förr.
Citera
2024-03-05, 23:45
Medlem
Vad jag vill minnas så flyttades det en stora summor pengar från ett företag till ett annat , Det var bara vad jag hört , 500 tusen dit eller 500 till något annat. Det är skumt dock.
Citera
2024-03-17, 23:22
Medlem
Ingen som sitter på lite mer info? Varit knäpp tyst.....
Citera
2024-03-23, 00:41
Medlem
Vad jag förstått det som så har en stor del av det företaget gått sin egen väg, där är även en hel del av original gänget gått vidare på senare tid. Antar det var droppen med det som hände, så de har väl varit väldigt drabbade av uppsägningar om jag förstår det rätt.
Citera
2024-03-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpark
Han lär ana han är näst på tur att bli haffad av polisen. Är han klok säljer han huset och flyttar till Norrland och ligger lågt några år tills allt har lagt sig

Så det hjälper att flytta till Norrland när snuten vill hämta in dig?

hahhaha
Citera
2024-04-08, 16:16
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Tror detta tillslag är av större vidd än vi tror faktiskt.
De har jobbat väldigt länge på avlyssning och andra metoder för att säkerställa saker och ting innan tillslag. Det vet jag av säkra källor. Att de hittat en större mängd kontanter är inte på nått sätt konstigt i den här världen!
Du är inte insatt i denna värld! Det finns inga människor i Sverige som sitter på såna här summor, det finns inte. Pengarna flyttas omgående och på sin höjd någon miljon hos någon. Sen är det många som ska ha sin andel. Det är svårare än många tror att bli rik på kokain, några givetvis, men dom flesta tar polisen.
Citera
2024-04-09, 12:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grg77
Till underpris? För det såldes väldigt snabbt för att vara just nu.

Alldeles för snabbt.
Maria Park El går nog inte så bra just nu, dålig soliditet , lågkonjunktur i byggmarknaden och ett rykte att man är inblandad i knarkhandel kan knäcka de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in