Citat:
Ursprungligen postat av
CaycePollard
Nä här gissar jag förstås. Men tror inte en sekund att J är så rörelseförhindrad som hon vill ge sken av och hon verkar ju vara den som är uppe och härjar på nätterna. Samt att det är vanligt att de som blåljuger blandar in ett visst mått av sanning för att övertyga sig själva om att de är trovärdiga. De har konsekvent sagt att J är den som vaknar av att Z "gnyr" och att hon sen väcker D.
Nu läste jag igenom deras textmeddelanden från det att D kom in till akuten igen också. Ibland är det som att den skrikiga tonen bryts av för att de vet att deras telefoner kan komma att kollas igenom och de vill lägga in sånt som stämmer med deras version (ex: "Vi vet ju att hon kan göra såhär just därför är allt unanplockat om natten. Men inatt var där Ättika i ett litet glas i tvättstugan för ta bort stanken av rök från grannar. Det var dumt gjort" "Vilken tur hon berättade för oss" "Hon va inte såhär igår kväll") sen fortsätter de med sitt uppskruvade tonläge. Sen den här formuleringen:
"Så när de frågar om hemmiljö kan du berätta som det är... att vi sliter röven av oss dygnet runt MED ZOEY för att det inte ska hända olyckor.... ÄNDÅ HÄNDE DET INATT... Vi gör ALLT för zoey men trots det behöver zoey ännu mer hjälp och stöttning i livet. Därför har vi sökt hjälp så vi kan få avlastning samt assistent assistent".
Det får ju en att tro att det här med ättikan inte var så mycket en bestraffning som en iscensatt händelse som skulle stärka deras chanser till LSS. Förmodligen utförd av D på J's initiativ. Sen blev Z mycket sjukare än de tänkt. Och J blev arg på D som "förstört julen".
Jag läste igenom alla SMS häromdagen och var så kluven i min tanke om Z kanske ändå drack ättikan själv fast jag inte riktigt kunde få ihop det med skadorna, för jag undrade varför mamman skulle prata så mycket i SMS om själva händelsen så får erkänna att jag lurades lite av det då jag inte riktigt kunde koppla anledningen till varför de skrev så men efter ditt inlägg så självklart är det så som du säger.
SMSen är ju precis som andra SMS där mamman diktar ihop vad pappan ska säga till skolrektorn, soc m.m
Jag tror det är mamman som tvingat i henne ättikan. antingen i samförstånd med D eller utan hans vetskap.
Hon frågar honom om han inte hällde i luftrenarskiten i glaset med men han säger att han bara sprutade några sprut.
Jag tror han gjorde ordning glaset med ättika på kvällen, säkert av just den orsaken de säger om grannens rök.
Sen på natten har mamman tvingat i Z ättikan och katastrofen är ett faktum.
Antingen vet D om att det är mamman eller så tror han att det är så som mamman skriver till honom i SMS men sättet hon skriver det på, så utförligt visar helt klart på att hon försöker dölja sitt brott och övertyga (Daniel?, Polisen? Soc?) att det är Z som druckit själv.