2024-02-16, 14:19
Medlem
Det måste finnas en försäkring någonting på Z , de fick inte igenom LSS . Då provar man något annat ...typ att hon genom olycka pågår självmord.....

De här två är sådana psykopater...de brukar ha lite dåligt tålamod. Knarkare utan pengar ....Ja de är kapabla till vad som helst.

De kan givetvis oxå ha sålt bilder och filmer undertiden de försökte få pengar som rullar in mer frekvent.
J tröttna och därför eskalera misshandel och hon kom på att de kan nog vara bättre om Z avlider av självskadebeteende ... psykopater kan inte förstå när de blir påkommna , de tror sig vara smartare än alla andra.
J kommer aldrig erkänna att hon nästan lyckas döda sin egen dotter , hon ser de nog som att de var ett misslyckande...att hon misslyckats med sina planer.

Fanns det ett arv från mormor? En del Som var testamenterat till Z ?
Senast redigerad av Hahahh0099 2024-02-16 kl. 14:23.
Citera
2024-02-16, 14:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaycePollard
Nä här gissar jag förstås. Men tror inte en sekund att J är så rörelseförhindrad som hon vill ge sken av och hon verkar ju vara den som är uppe och härjar på nätterna. Samt att det är vanligt att de som blåljuger blandar in ett visst mått av sanning för att övertyga sig själva om att de är trovärdiga. De har konsekvent sagt att J är den som vaknar av att Z "gnyr" och att hon sen väcker D.

Nu läste jag igenom deras textmeddelanden från det att D kom in till akuten igen också. Ibland är det som att den skrikiga tonen bryts av för att de vet att deras telefoner kan komma att kollas igenom och de vill lägga in sånt som stämmer med deras version (ex: "Vi vet ju att hon kan göra såhär just därför är allt unanplockat om natten. Men inatt var där Ättika i ett litet glas i tvättstugan för ta bort stanken av rök från grannar. Det var dumt gjort" "Vilken tur hon berättade för oss" "Hon va inte såhär igår kväll") sen fortsätter de med sitt uppskruvade tonläge. Sen den här formuleringen:

"Så när de frågar om hemmiljö kan du berätta som det är... att vi sliter röven av oss dygnet runt MED ZOEY för att det inte ska hända olyckor.... ÄNDÅ HÄNDE DET INATT... Vi gör ALLT för zoey men trots det behöver zoey ännu mer hjälp och stöttning i livet. Därför har vi sökt hjälp så vi kan få avlastning samt assistent assistent".

Det får ju en att tro att det här med ättikan inte var så mycket en bestraffning som en iscensatt händelse som skulle stärka deras chanser till LSS. Förmodligen utförd av D på J's initiativ. Sen blev Z mycket sjukare än de tänkt. Och J blev arg på D som "förstört julen".
Jag läste igenom alla SMS häromdagen och var så kluven i min tanke om Z kanske ändå drack ättikan själv fast jag inte riktigt kunde få ihop det med skadorna, för jag undrade varför mamman skulle prata så mycket i SMS om själva händelsen så får erkänna att jag lurades lite av det då jag inte riktigt kunde koppla anledningen till varför de skrev så men efter ditt inlägg så självklart är det så som du säger.
SMSen är ju precis som andra SMS där mamman diktar ihop vad pappan ska säga till skolrektorn, soc m.m

Jag tror det är mamman som tvingat i henne ättikan. antingen i samförstånd med D eller utan hans vetskap.
Hon frågar honom om han inte hällde i luftrenarskiten i glaset med men han säger att han bara sprutade några sprut.
Jag tror han gjorde ordning glaset med ättika på kvällen, säkert av just den orsaken de säger om grannens rök.
Sen på natten har mamman tvingat i Z ättikan och katastrofen är ett faktum.
Antingen vet D om att det är mamman eller så tror han att det är så som mamman skriver till honom i SMS men sättet hon skriver det på, så utförligt visar helt klart på att hon försöker dölja sitt brott och övertyga (Daniel?, Polisen? Soc?) att det är Z som druckit själv.
Citera
2024-02-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är det inte så att det täcks av deras hemförsäkring?
Skulle jag få en ADHD diagnos får jag pengar genom mitt försäkringsbolag.

Hade även en fundering på om en gravidförsäkring kan gälla för missade diagnoser på en nyfödd så som hjärnskador även om de fastställs några år efter födseln? I retrospektiv alltså.

Såg att alla barn har en försäkring med begränsat skydd via skolan som ska ses som komplement till en egen barnförsäkring (som de inte hade betalt). (Ersättningsnivåer skiljer från kommun till kommun).

En fd gravidförsäkring kan ev täcka för framtida medfödda skador men det regleras i bolagens olika villkor.

Med underlagen från ansökningar och SMS i FUP ser man tydligt att de gått in för LSS-bedrägeri, säkert med förhoppning om 100% anhöriganställning.

Sen hade de kanske därefter försökt använda någon fastställd diagnos i en LSS-utredning till vidare försäkringsbedrägerier.
Citera
2024-02-16, 14:37
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
bland dessa finns iofs ”bara” 3 narkotikaklassade läkemedel.
Men sen hade hon fentanyl mm (om jag minns rätt) från sin avlidna moder.)

Är inte fentanyl substansen i smärtplåstren?
Det i kombination med tramadol, oxikodon, Elvanse (centralstimulerande ADHD-medicin) och amfetamin blir en ganska potent kombination.
Citera
2024-02-16, 14:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
Det måste finnas en försäkring någonting på Z , de fick inte igenom LSS . Då provar man något annat ...typ att hon genom olycka pågår självmord.....

De här två är sådana psykopater...de brukar ha lite dåligt tålamod. Knarkare utan pengar ....Ja de är kapabla till vad som helst.

De kan givetvis oxå ha sålt bilder och filmer undertiden de försökte få pengar som rullar in mer frekvent.
J tröttna och därför eskalera misshandel och hon kom på att de kan nog vara bättre om Z avlider av självskadebeteende ... psykopater kan inte förstå när de blir påkommna , de tror sig vara smartare än alla andra.
J kommer aldrig erkänna att hon nästan lyckas döda sin egen dotter , hon ser de nog som att de var ett misslyckande...att hon misslyckats med sina planer.

Fanns det ett arv från mormor? En del Som var testamenterat till Z ?
De pratar i sms om någon trygghansa försäkring, ett engångsbelopp på 50 000 kr de hoppades få till jul men drog ut på tiden. Var nått intyg de väntade på samt kolla diagnoser o så på Z.
Antar det är den man kan få om barnet tex får en NPF diagnos.
(vi hade trygghansas försäkring men min exsambo sade tydligen upp just den delen med ersättning för NPF nått år innan vår dotter fick Autism diagnos )

De pratade även om att dottern med andningsgrejen borde kvalificeras för försäkringen med.

I förhöret med mormors (Js mamma) sambo Anders så säger han att de hade en arvstvist, det enda som framkommer från släktingars förhör är att han brände ner huset, själv säger han att det var en "olycka" en månad efter mormorns död ^^ han hade vart i källaren och tagit av locket på en bensindunk, sen när han passande nog tände en cigarett uppe i huset kom han på att han glömt sätta på locket på bensindunken och gick ner, med cigaretten och POFF (han var tydlig med att säga att han var full med)

Har bara hunnit med SMS mellan D o J och släktens förhör men kanske framgår i D,J s förhör hur det slutade med själva arvet.
Citera
2024-02-16, 14:45
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
Med så många olika mediciner så är det tydligt att J är en mycket skadad människa som ständigt är uppåt eller bedövad beroende på vilket piller hon petat i sig.
Kan inte låta bli att undra om hon fick adekvat hjälp att bearbeta sina barndomstrauma?! Hade hon det, kanske hon inte blivit en manipulativ tablettmissbrukare med avvikande sexuella behov som drevs att kränka sitt eget barn och lura samhället och snälla medmänniskor (som SÄ)?!
Undrar hur många av hennes andra systrar som också förstördes av den kriminella farsan?

https://lakartidningen.se/wp-content/uploads/EditorialFiles/4Y/%5BCP4Y%5D/CP4Y.pdf

Har alla systrarna samma pappa? Fick för mig att mamman (Zs mormor) flyttade ifrån pappan när barnen var ganska små, och de träffade honom varannan helg.
Citera
2024-02-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det i kombination med tramadol, oxikodon, Elvanse (centralstimulerande ADHD-medicin) och amfetamin blir en ganska potent kombination.

Jo fentanyl är nog vanligast i plåsterform, oerhört potent och fullständigt livsfarligt. Därav ges det bara till personer i svår smärta, tex cancer. (Dessa tror jag fanns bland hennes mors mediciner.)

Sen hade hon väl även egna smärtplåster, nåt på B? minns inte för det var obekant för mig, troligtvis morfinbaserat. Så ja jösses som hon mixar ihop substanser, hoppas hon inte får ett endaste av dessa nu utan tvingas möta sanningen om vad hon gjort mot sin egen dotter!!
Citera
2024-02-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
De pratar i sms om någon trygghansa försäkring, ett engångsbelopp på 50 000 kr de hoppades få till jul men drog ut på tiden. Var nått intyg de väntade på samt kolla diagnoser o så på Z.
Antar det är den man kan få om barnet tex får en NPF diagnos.
(vi hade trygghansas försäkring men min exsambo sade tydligen upp just den delen med ersättning för NPF nått år innan vår dotter fick Autism diagnos )

De pratade även om att dottern med andningsgrejen borde kvalificeras för försäkringen med.

I förhöret med mormors (Js mamma) sambo Anders så säger han att de hade en arvstvist, det enda som framkommer från släktingars förhör är att han brände ner huset, själv säger han att det var en "olycka" en månad efter mormorns död ^^ han hade vart i källaren och tagit av locket på en bensindunk, sen när han passande nog tände en cigarett uppe i huset kom han på att han glömt sätta på locket på bensindunken och gick ner, med cigaretten och POFF (han var tydlig med att säga att han var full med)

Har bara hunnit med SMS mellan D o J och släktens förhör men kanske framgår i D,J s förhör hur det slutade med själva arvet.

Ja intressant, finns en försäkring då! Och ett avlidet barn ger en bra mkt större summa än 50k. De fanns alltså ett arv... intressant.
Citera
2024-02-16, 15:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

PLUS att Jasmine ju hade injicerat amfetamin hemma enligt FUP (även inför barnen om jag minns rätt) och Daniel hade skickat efter extra Tramadol från Spanien (ev via nån släkting?)

Känns som dom varit påverkade dygnet om. Mängden och kombinationen av alla dessa narkotikaklassade medel har ju gjort dom helt avtrubbade.
Citera
2024-02-16, 15:36
Medlem
Citat:
Eller så har hon blivit såpass gaslightad av J att hon har svårt att fa sig ur väven av lögner.
Hon har blivit itutad en historia om den strävsamma men fattiga sexbarnsfamiljen som kämpar mot alla odds. Det kan helt enkelt inte vara sant (i hennes huvud) att hela den bilden varit falsk. Hon har satt sitt eget rykte i pant gentemot styrelse och övriga medlemmar i Skånes Änglar.

Det är hemskt jobbigt när en sådan lögn rämnar och man inser att man blivit blåst.Har själv erfarenhet av att ha varit i en sådan situation där det gick upp för mig att jag blivit grundlurad av en psykopat. Jag skämdes som en hund och det var många sömnlösa nätter när jag skulle konfrontera vederbörande med lögnen.

Jag försöker inte ta E i försvar utan bara förklara att hon kanske inte har den mentala styrkan att ta sig ur luftslottet.

Ja det är inte helt ovanligt att det skyddsnät som finns runt om psykopatiska människor inte ser eller har förmågan att ta in verkligheten. De blir gaslightade rakt av.

Fallet Gypsy Rose (Blanchard) som nu finns på SVT play handlar just om hur en psykopatisk mor lurar ett helt samhälle på hur sjukt hennes barn är genom massa uppfinningsrika diagnoser och sjukdomar. Münchhausen by proxy låg bakom men även ett ekonomiskt motiv utvecklades.

De fick bla hjälp av allt från välgörenhetsorganisationer till fonder och underhållsbidrag. Mamman lura absolut alla i sin omgivning. Den nära familjen skar hon av och flytta från.

I 23 år pågick detta men slutade med att dottern till slut iscensatte ett mord på henne för att bli fri.

Sevärd då man även får ta del av omgivningens, familj, vänner, hjälporganisationer, läkare etc., reaktioner och tankar när allt nystas upp.
Citera
2024-02-16, 15:55
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jo fentanyl är nog vanligast i plåsterform, oerhört potent och fullständigt livsfarligt. Därav ges det bara till personer i svår smärta, tex cancer. (Dessa tror jag fanns bland hennes mors mediciner.)

Sen hade hon väl även egna smärtplåster, nåt på B? minns inte för det var obekant för mig, troligtvis morfinbaserat. Så ja jösses som hon mixar ihop substanser, hoppas hon inte får ett endaste av dessa nu utan tvingas möta sanningen om vad hon gjort mot sin egen dotter!!

Är det någon som vet hur missbrukare behandlas på häktena eller inom kriminalvården? Jag utgår från att det finns drogavvänjningsprogram.

Någon skrev tidigare i tråden att J skulle ha fått benzo inför rättegången. Tyckte det lät väldigt konstigt.
Vittnen bör väl vara nyktra?
Samtidig vill man kanske inte ha narkomaner med kraftig abstinens inför skranket.
Citera
2024-02-16, 16:15
Medlem
Citat:
Är det någon som vet hur missbrukare behandlas på häktena eller inom kriminalvården? Jag utgår från att det finns drogavvänjningsprogram.

Någon skrev tidigare i tråden att J skulle ha fått benzo inför rättegången. Tyckte det lät väldigt konstigt.
Vittnen bör väl vara nyktra?
Samtidig vill man kanske inte ha narkomaner med kraftig abstinens inför skranket.

Intressant, jag vill också veta. Som jag TROR så får den intagne bara livsviktig samt ”ofarlig” medicin. Ev antidepressiva tabletter och Ipren, Alvedon, men inget narkotikaklassat. OBS gissar. Har för mig att det bara finns en sjuksköterska på häkten, inga läkare.
Däremot tycker jag mig ha sett uppenbart påverkade intagna vid både häktningsförhandling och huvudförhandling, därav osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in