2024-02-16, 12:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
Framkommer det vilken mix av mediciner J har i sitt lager? Andra mediciner än läkare skrivit ut?
Någonstans frågar åklagaren J varför hon ber Daniel ta med hennes mediciner när hon ligger på sjukhuset. Hon svarar att sjukhuset inte alltid har de hon ska ta. Här vill jag minnas att åklagaren släpper ämnet. Tyvärr. Det är ju avvikande då sjukhus väl kollar i journalen och ger de meds man ska ha, eller? Tyckte J att hon isf skulle få för lite där?

Detta är vad jag kan hitta

Läkemedel som togs i beslag vid vid husrannsakan (aktbilaga 170):
Elvanse
Seratonin
Koffein
Lergigan
Melatonin
Alvalo
Laktas
Laxoberal
Tramadol
Oxynorm
Montelukast
Airomir
Novalucol
Flutide
Laxido
Duloxetin
Orudis
Hydrokortison
Naproxen
Vialerg
Paracetamol
Novalucid

Läkemedel och droger som J tar enligt LVU (aktbilaga 198):
Medicin mot sömnproblem och depression
Medicin mot ADHD-besvär
Medicin mot EP
Smärtplåster
Kortison
Amfetamin (åtminstone fram till 2007, troligen senare)
Heroin (fram till 2007)

D tar främst tramadol och antidepressiva enligt samma dokument.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-16 kl. 12:24.
Citera
2024-02-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow

Elvanse
Seratonin
Koffein
Lergigan
Melatonin
Alvalo
Laktas
Laxoberal
Tramadol
Oxynorm
Montelukast
Airomir
Novalucol
Flutide
Laxido
Duloxetin
Orudis
Hydrokortison
Naproxen
Vialerg
Paracetamol
Novalucid

Medicin mot ADHD-besvär
Medicin mot EP
Smärtplåster
Kortison
Heroin (fram till 2007)

De hade även Kratom, som iofs är fullt lagligt att inneha, men inte att bruka. Nu är den knappt värd att nämnas pga att det inte verkar starkare än kamomillthe, men ändå.
Citera
2024-02-16, 12:42
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
E i änglar är i förnekelse, hon vill inte tro detta . R däremot börjar förstå att de har blivit grundligt lurande av psykopater.
Som jag nämnt tidigare så tror jag att dessa två personer i 70års åldern inte ens vet vem z är ......kan de ens peka ut de barnet ? De är så lurande så de tror på Js lögner...men R börjar sakta förstå.....

Tror 100 % på att de ville att hon skulle avlida med tanke på Js mess till D på sjukhuset.
sms -Z kämpar för sitt liv...., ( z hade kämpat för sitt liv i många år ) så i detta läge visste hon redan att hon skulle få den mobilen möjligen granskad. Därav att hon skriver -du har förstört julen till D. Redan då ville hon att han skulle få stora delen av skulden.
De skulle se ut som en olycka hon orsakat själv och att dödsfallet sedan var samhällets fel , då man inte fick hjälp..
Livförsäkring?/barnförsäkring?

Polisen gjorde en förfrågan till försäkringsbolag och hittade bara den vanliga gravidförsäkringen.
Livförsäkring står inget om i FUP.
De hade nog inte råd att betala premien. De försäkringarna är ganska dyra.
Citera
2024-02-16, 12:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Kan det ha varit media som spelat in slutpläderingarna i de fallen tro? Rätten spelar (enligt min erfarenhet) bara in förhör med målsägande, tilltalad, vittnen och sakkunniga.

Dvs inte sakframställan, personalia, slutpläderingar med mera. Däremot antecknas det friskt och de handlingarna kanske man kan begära ut.

Tusen tack för övrig info! Vet vi med säkerhet att de bodde ihop strax innan förhandlingarna startade?

De presenteras i vart fall som sambor i utredningen, och R*nny har varit skriven på adressen.
Hans amerikanare som syns på Skånes Änglars Facebook är registrerad på Ellin*rs adress.
Citera
2024-02-16, 12:51
Medlem
Citat:
Polisen gjorde en förfrågan till försäkringsbolag och hittade bara den vanliga gravidförsäkringen.

Då ville de utkräva skadestånd pga av att de skedde en olycka trotts försök att få hjälp .
Citera
2024-02-16, 13:20
Medlem
Citat:
De presenteras i vart fall som sambor i utredningen, och R*nny har varit skriven på adressen.
Hans amerikanare som syns på Skånes Änglars Facebook är registrerad på Ellin*rs adress.

Ja, magkänslan säger mig att något är väldigt väldigt fel här och att det har med Z att göra.

På den sajten jag kollade (minns inte vilken nu) så är han folkbokförd på samma adress som E, men har även en ”särskild postadress” till samma adress, snurrigt!
Särskild postadress brukar ofta bero på godmanskap eller liknande
Citera
2024-02-16, 13:41
Medlem
Citat:

Elvanse
Seratonin
Koffein
Lergigan
Melatonin
Alvalo
Laktas
Laxoberal
Tramadol
Oxynorm
Montelukast
Airomir
Novalucol
Flutide
Laxido
Duloxetin
Orudis
Hydrokortison
Naproxen
Vialerg
Paracetamol
Novalucid

Medicin mot ADHD-besvär
Medicin mot EP
Smärtplåster
Kortison
Heroin (fram till 2007)

Tackar! Vill även passa på och tacka för den mkt informativa artikeln i läkartidningen
Klistrar länk nedan, om någon fler vill läsa om anfall av typen J hade. Hon passar klockrent in med bilden av patienten som beskrivs i artikeln (rutan).

Med så många olika mediciner så är det tydligt att J är en mycket skadad människa som ständigt är uppåt eller bedövad beroende på vilket piller hon petat i sig.
Kan inte låta bli att undra om hon fick adekvat hjälp att bearbeta sina barndomstrauma?! Hade hon det, kanske hon inte blivit en manipulativ tablettmissbrukare med avvikande sexuella behov som drevs att kränka sitt eget barn och lura samhället och snälla medmänniskor (som SÄ)?!
Undrar hur många av hennes andra systrar som också förstördes av den kriminella farsan?

https://lakartidningen.se/wp-content/uploads/EditorialFiles/4Y/%5BCP4Y%5D/CP4Y.pdf
Citera
2024-02-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
Då ville de utkräva skadestånd pga av att de skedde en olycka trotts försök att få hjälp .

Citat:

Det är inte så att Z (och alla andra skolbarn) automatiskt omfattas av en försäkring via skolan?
Typ liv-& olycksfallsförsäkring eller liknande som även täcker utanför skolan?
Citera
2024-02-16, 14:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är inte så att Z (och alla andra skolbarn) automatiskt omfattas av en försäkring via skolan?

Är det inte så att det täcks av deras hemförsäkring?
Skulle jag få en ADHD diagnos får jag pengar genom mitt försäkringsbolag.

Hade även en fundering på om en gravidförsäkring kan gälla för missade diagnoser på en nyfödd så som hjärnskador även om de fastställs några år efter födseln? I retrospektiv alltså.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-02-16 kl. 14:09.
Citera
2024-02-16, 14:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Elvanse
Seratonin
Koffein
Lergigan
Melatonin
Alvalo
Laktas
Laxoberal
Tramadol
Oxynorm
Montelukast
Airomir
Novalucol
Flutide
Laxido
Duloxetin
Orudis
Hydrokortison
Naproxen
Vialerg
Paracetamol
Novalucid

Medicin mot ADHD-besvär
Medicin mot EP
Smärtplåster
Kortison
Heroin (fram till 2007)

Jisses!
”Apotek Inkvist”

Två övermedicinerade föräldrar. I den mängden pratar vi ju narkotikamissbruk, speciellt med Jasmines missbrukarbakgrund. Att detta inte kunnat uppmärksammas av sociala myndigheter tidigare är för jäkligt.
Citera
2024-02-16, 14:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Det varierar nog från kommun till kommun.
Skulle tro att de normalt bara täcker skoltid samt resa till och från skolan. Men jag ska inte utesluta att generösa kommuner tecknar olycksfallsförsäkringar som gäller dygnet runt.

Grejen är att ersättningen från en sådan försäkring tillfaller barnet, inte vårdnadshavarna. Så om Z skulle få ett större engångsbelopp på försäkring så skulle föräldrarna inte få disponera detta utan medgivande från överförmyndare.
Det brukar vara ganska automatiskt att banken sätter upp sådana begränsningar på barnets konto.

Om ett sådant barn sedan skulle avlida på grund av olycka eller sjukdom så ärver föräldrarna pengarna, försåvitt de inte döms för att ha vållat dödsfallet.
Mördare får inte ärva sina offer enligt lag.
Citera
2024-02-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jisses!
”Apotek Inkvist”

Två övermedicinerade föräldrar. I den mängden pratar vi ju narkotikamissbruk, speciellt med Jasmines missbrukarbakgrund. Att detta inte kunnat uppmärksammas av sociala myndigheter tidigare är för jäkligt.

bland dessa finns iofs ”bara” 3 narkotikaklassade läkemedel.
Men sen hade hon fentanyl mm (om jag minns rätt) från sin avlidna moder.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in