Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse71
Det tråkiga är att man som arbetare inte känner att man inte har något parti att rösta på. Vänstern har kört ner sig i identitetspolitik, feminism och HBTQ frågor för hela slanten och har glömt klasspolitiken. Borgarna och SD värna bara om övre medelklassens behov d v s rut och rotavdrag, höjda ränteavdrag och skattesänkningar. Tror det på sikt blir farligt när många känner att ingen representerar dem i det politiska systemet.
Precis så. Vem FAN ska jag rösta på?
Bra analys. SD körs över i precis alla frågor för att få igenom minsta åtstramning av mig-politik känns det som.
Jag SKITER i rot i och rut, ska vi verkligen lägga pengar på att göra det billigt för de som tjänar 65 000 i månaden som bara måste anlägga en pool utanför vardagsrummet?
Är det viktigt i dagens Sverige där det finns enorma hål att fylla? Där ALL fokus borde ligga på välfärden, åtstramning av invandring, skärpta straff, bättre skola bättre vård, vägar, rusta upp försvaret?
Det är makabert.
Sd har försvarat a-kassan men lägger sig nu. Även de rör sig bort från "vanligt folk" (och vi är MÅNGA).
Det är som du skriver farligt att förakta oss på detta vis.