Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Du tycker att kvinnor som självständigt skaffar barn är ett hot mot samhället.
Att socialliberaler som du är svagbegåvade är ingen nyhet eftersom att jag skrev tvärtom, att nej, det är inget hot mot samhället i dagsläget då det är väldigt ovanligt att ensamstående skaffar barn på detta viset då de flesta människor har empati för barnet och vill inte beröva barnet sin ena förälder.
Skulle det någonsin bli vanligt förekommande så är det definitivt ett hot mot samhället. Ett samhälle med mängder av barn som växer upp med ensamstående föräldrar(och enbart kvinnor), som varken träffat eller ens vet vem sin far är, hade kollapsat väldigt fort. Att vi dessutom lever i ett samhälle som jämt ska hyckla och prata om hur mycket man prioriterar barnets bästa i alla situationer när man samtidigt tillåter sådana här företeelser är rena skämtet.
Detta är ju också skadlig symbolpolitik på det viset att genom att man tillåter insemination för ensamstående kvinnor så nedvärderar man faderskapet och signalerar att faderskap inte är så viktigt för ett barn, när sanningen är precis tvärtom och detta i ett läge när vi redan har stora problem som samhälle med frånvarande eller värdelösa feminiserade fäder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Jag tycker att människor som tycker att andra människor ska leva efter den förstnämnda människans moral och åsikter är ett mycket större hot mot samhället. (Ifall du behöver en hint så är du i denna kategori)
Du anser att jag ska tvingas leva efter din nihilism och icke-existerande moral och världsbild där samhället ska tillåta och förbjuda det du vill. Du besitter ingen magisk ensamrätt som socialliberal att få forma samhället trots att ni alltid tror det. Jag måste inte acceptera din destruktiva och tomma världsbild.
Du har inte fört fram ett enda argument(för du saknar argument) och inte heller har du angripit ett enda av mina. Du är bara luft - en sinnesslö papegoja som upprepar saker du tror låter bra. Här är ett tips: att skriva "jag anser att sådana som du är X" är inget argument om du inte kan förklara varför. Det är helt tomt och meningslöst och bara ett uttryck för hur känslostyrd du är.
Du har haft många chanser nu att ge en enda anledning eller argument till varför samhället ska prioritera kvinnors egoistiska nycker istället för barnens bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Vi tycker olika helt enkelt! Vi måste få tycka olika, och göra olika.
I detta ingår att stifta lagar mot företeelser man inte vill se i samhället. Vissa vill förbjuda droger, andra inte - du däremot anser att sådana som har avvikande åsikter än dig inte ska få forma samhället.
Och nej, ditt tomma pladder om "vi måste få göra olika" stämmer inte. Ingen anser detta - inte ens du. Även du vill reglera människors beteende genom olika lagar. Vissa vill kanske köra fulla eller inte betala för sig i affären - vem är du att bestämma över dem?

Det är så du låter. Sånt innehållslöst jävla pladder du vräker ur dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Det finns mycket mer att vara upprörd över än andra människors lycka.
Att du struntar i att barnets bästa och att den blir berövad en förälder är väldigt talande - det är bara kortsiktigt hedonistiskt tänkande och "
mig, mig och mig". Att det går ut över barnet, samhället, och att andra får betala kalaset och försörja barnet (med största sannolikhet) struntar du i.
Inget stoppade denna kvinna från att finna en man och skapa en familj så som hundratals generationer gjort före henne. Det hade varit det bästa för alla inblandade, inklusive kvinnan själv.