Citat:
Intressant inlägg.
Det är exakt det här jag tror kommer hända.
SD kommer att skicka etnisk svenska män i 60 årsåldern till socialen eller ut på gatan.
Många kommer inte få något försörjningsstöd eftersom dom äger för mycket.
Det hör måste vara SD:s mest ogenomtänkta beslut någonsin.
Tyvärr alla ni äldre svenska män som röstade på oss och blivit arbetslösa på äldre dar.
Det blev ingen minskad invandring, men istället så ser vi till att ni inte kommer klara er ekonomiskt fram tills ni kan ta ut pension.
SD kommer tappa massor av väljare.
”Av de arbetslösa männen är det något högre andel som får a-kassa jämfört med de arbetslösa kvinnorna, 44 procent mot 40 procent. Bland dem som var 60 år eller äldre var det 6 av 10 som fick a-kassa.”
Det är exakt det här jag tror kommer hända.
SD kommer att skicka etnisk svenska män i 60 årsåldern till socialen eller ut på gatan.
Många kommer inte få något försörjningsstöd eftersom dom äger för mycket.
Det hör måste vara SD:s mest ogenomtänkta beslut någonsin.
Tyvärr alla ni äldre svenska män som röstade på oss och blivit arbetslösa på äldre dar.
Det blev ingen minskad invandring, men istället så ser vi till att ni inte kommer klara er ekonomiskt fram tills ni kan ta ut pension.
SD kommer tappa massor av väljare.
”Av de arbetslösa männen är det något högre andel som får a-kassa jämfört med de arbetslösa kvinnorna, 44 procent mot 40 procent. Bland dem som var 60 år eller äldre var det 6 av 10 som fick a-kassa.”
Ja och om nu hela 60 % som får A-kassa är över 60 år så lär knappast arbetslösheten i allmänhet kunna gå ned nämnvärt pga det här. Den gruppen får högst sannolikt oftast inte jobb just pga att dom är så nära pensionen….
Men dom vill man tydligt göra livet tuffare för. Medans arbetslösheten sannolikt fortsätter utan att man egentligen har löst någonting. Politiker måste/borde ju ha någon slags koll på vilken grupp människor som majoriteten handlar om innan man kommer med dylika förslag? Kanske inte.
Jag tror hela regeringen kan ha gjort sitt största misstag, i alla fall om och när väljarna väl inser vilka som drabbas mest och ser hur lite det sannolikt påverkas arbetslösheten...
Men SD var dock emot sänkningar av A-kassan 2022, Jimmie pratade till och med om att fälla regeringen om man sänkte ersättningen. Det verkar inte gälla längre!
Alternativt att dom medvetet avvaktar till hösten 2025 när det här är tänkt att genomföras. Ett år innan valet! Om inte, ja då tror jag med att dom förlora på det här.
Bara 4 av 10 som får A-kassa är liksom i en ålder nånstans mellan 18 - 59 år. Så 60+arna är verkligen kraftigt överrepresenterade. Nästan aldrig hört någon politiker prata om att man ser den gruppen som ett problem. Men likväl dom som lär märka av det mest.