2024-02-15, 19:47
Medlem
wizzmans avatar
Hur kunde Hanna bomma alla reservskotten där i slutet??
Citera
2024-02-15, 19:50
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Idag gjorde ju Hanna det…
Det blir inte bättre än så med Öbergskorna detta VM
Jag litar inte på Elvira men Mona Linn och Anna
De skulle haft Linn på sträckan istället idag
Hanna var ju självklart tvungen att chansa lite på sista skyttet, ibland lyckas det men tyvärr inte idag. Åkformen har hon helt klart. Mona bör inte tas ut till stafetten, alldeles för mentalt svag i avgörande skytten vilket man sett flertalet ggr.
Linn har en axel som ska opereras och det ser man på åktid men tycker ändå att hon bör köra andra sträckan
Citera
2024-02-15, 19:51
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketKvar
Det har hörts under varje analys denne paja har givit reportern efter skytteserierna och i det stora hela kallat en urusel träffbild (dock med 5 träff) för att "det är ingen skönhetstävling utan huvudsaken det blir träff". Detta kommer utav att att man sänkt träffkravet på träning från "träff mitt i" till "träffa svarta pricken". Därav blir det enklare för inkompetenta skyttetränare att analyser på sitt sätt vad som behöver ändras, istf att analysera varför inte en träffbild i ligg är på 3 cm med centrum mitt i ( när träffbilden istället är på 4 cm och 2 av skotten blivit kant o ut). Det inom parentes säger man då är en hyfsat bra träffbild tyvärr 2 bom men i stå kommer samma träffyta att bli 5 träff. Det är så man sänkt kravet hur träffarna ska värderas och analyserna bli enklare och skytteträningen bli mer bekvämt jobbig.
Spot on !
Citera
2024-02-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Det roligaste som har hänt på hela VM förutom Simons skytte.

Ja, för mig är nog detta VM:s absoluta höjdpunkt hittills 😆 Pichler känns ju given i studion under vad som återstår av detta mästerskap. Sedan tycker jag att SVT ska köpa in honom för säg 200 000 euro inför kommande säsongers mästerskap. Haha.
Citera
2024-02-15, 19:54
Medlem
Vad tog fråga ferry vägen ?
Citera
2024-02-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ja, för mig är nog detta VM:s absoluta höjdpunkt hittills 😆 Pichler känns ju given i studion under vad som återstår av detta mästerskap. Sedan tycker jag att SVT ska köpa in honom för säg 200 000 euro inför kommande säsongers mästerskap. Haha.

Då skulle iaf skattepengarna användas till något vettigt!👍
Citera
2024-02-15, 19:56
Medlem
Haha pichler

Fan vad de skjuter dåligt

Annars hade det ju varit krig om guldet

Tappade räkningen på alla bommar
Citera
2024-02-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom

Missa inte VM-magasinet kl. 20.30 😆
Citera
2024-02-15, 19:58
Medlem
Wolfgang Pichler skrädde inte på orden när han efter dagens lopp gav sina åsikter om svenskt skidskytte. Han menade att det ser svart ut och att det är skralt med unga lovande förmågor och att det överlag satsas för lite på återväxten. Själv tycker jag att han lät överdrivet pessimistisk.
Citera
2024-02-15, 20:05
Medlem
Wolfgangs totalsågning utav Femling.
Äntligen någon som ändå vågar sätta ner foten på det sättet.
Citera
2024-02-15, 20:12
Medlem
Klart att Hanna och Sebbe är lite nöjda trots allt, det är ju en del pengar som rasslar in på deras konton trots den usla prestationen. Det är egentligen skandalöst att de ska få så bra betalt för en sådan medioker insats, men det är ju så det funkar. Att Hanna drar in så mycket pengar per år är väl för att hon åker precis allt utom när hon är sjuk och så länge hon hamnar typ topp-20 så är det värt det rent ekonomiskt för henne. Förstår egentligen inte varför det ska vara självklart att hon ska kunna mjölka IBU på prispengar på det sättet. Bättre att ta in någon ny underifrån och ge dem chansen till lite extrainkomster istället för att låta Hanna och Sebbe fortsätta att fylla sina spargrisar med mediokra prestationer.
Citera
2024-02-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Bra skidor för Sverige. Tvåa i spåret efter Norge, men bara med en tiondel.
Märks hur pöbeln inte tar upp detta med skidor nu när de svenska vallarna producerar överlägsna skidor igen. Inte för att det räcker, inte på långa vägar med detta skytte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in