Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Kan dom få till det med lite ägg också så är saken biff!
Tror inte Indien producerar så mycket av det, de flesta är ju hinduer och därmed också vegetarianer. Tror jag.
Men lite märkligt att en nation som Ryssland som exporterade mycket livsmedel nu börjar få brist på vissa livsmedel och tvingas importera många västerländska matvaror via Turkiet och de centralasiatiska länderna.
De verkar hålla på att ställa om till en Sovjetekonomi där det råder brist på allt -utom propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland

Det är den nya multipolära världen och BRICS storhet vi ser nu! BRICS nya valuta som skulle konkurrera ut dollarn blev bananer!

Nåväl bananer är åtminstone en mer gångbar valuta än Rubenl var under Sovjets dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Ha ha stor humor!😂😂
Blir spännande att se vilka vapen Ecuador kommer att leverera till Ukraina i stället för bananer till Ryssland
Bra fråga, googlade på det och fann att deras främsta exportprodukter förefaller vara olja, bananer och skaldjur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Om jag inte minns fel så fanns bananer endast tillgängliga för eliten under sovjettiden, det är dit Putin är på väg igen. Brödbrist för befolkningen, bananer och bröd för eliten.
Jag har för mig att det faktiskt fanns tropiska frukter att köpa över jul och nyår, men inte annars. Men strunt i samma poängen är att Putins Ryssland allt mer börjar likna Sovjetunionen. Putin och hans kompisar har verkligen inte en susning om hur en ekonomi fungerar, vilket i och för sig kanske inte är så konstigt då de är uppväxta och utbildade i Sovjet. Men då blir ju också resultat därefter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam
Ja många bananer blir det.