Citat:
Ursprungligen postat av
IngemarH
Om farkosterna är kraschade och förlorade, så verkar i alla fall inte främlingarna särskilt intresserade av att få dem tillbaka. Är de kanske säkra på att människor ändå inte kan få ut något ur dessa vrak?
Ingen aning hur NHI tänker. Det har pratats om att farkosterna snarare är "gåvor" för att hjälpa oss på vägen, men jag vet inte vad man grundar den teorin på.
Citat:
Hur kan de vara säkra på att alla länder kommer att motverka ett avslöjande? Ett avslöjande som främlingarna inte stödjer kanske är kontraproduktivt?
Min personliga teori är att dessa NHI är inblandade i coverup:en på något vis. Alternativt att det finns någon typisk psykologisk respons hos människor att hålla sånt här hemligt.
Utöver det så skedde den kraftiga ökningen av besök och krascher under kalla kriget så det finns antagligen internationella samarbeten för att hålla det hemligt. Själv känner jag att det inte räcker som förklaring. Det skulle krävas en enorm mängd människor i olika länder som var insatta och involverade. Därav mitt alternativ med NHIs inblandning eller psykologiska responser att hålla det hemligt.
Citat:
Man säger ofta att den enklaste lösningen är den bästa. Är inte den att det helt enkelt bara är fantasier och önsketänkanden alltihop?
Den förklaringen är inte så enkel längre, även om man bortser från all den data som finns tillgänglig. Dels har du Grusch, Elizondo och Lacatski, och alla personer kring dem. Skulle alla dessa vara lögnare eller idioter? Sen har du det faktum att Grusch påståenden får uppbackning av IC IG i SCIF:en enligt kongressledamöterna. Så det tycks som han har funnit något trots allt.
Men det största problemet är att ingen säger emot. Om allt bara var fantasier och önsketänkande så borde det hela rätt snabbt bli utrett och förklarat. De enda som motsagt Grusch & co är Kirkpatricks och hans ledsagare Goughs påståenden. Gough hävdade att det inte funnits något AATIP eller att Elizondo aldrig jobbat där, vilket visade sig vara falskt. Kirkpatrick har påstått att de inte kunde få kontakt med Grusch och liknande som med all sannolikhet bara är lögner.
Om allt bara var fantasier så borde det ju vara i DoDs intresse att reda ut allt och bevisa att så är fallet. För det är ju rätt skandalöst om landets makthavare misstror IC och försvaret. Det är något som akut måste åtgärdas. Ändå sitter de alla knäpptysta och låtsas som det regnar.
*
Med det skulle jag säga att fantasier och önsketänkande inte är den enklaste förklaringen. Vill du ha en enkel förklaring som inte inkluderar NHI så måste det förklara alla de där problemen. Det bästa jag kan tänka mig är att det är en psyop som fullständigt gått över styr. Dvs att någon del av IC eller DoD fått för sig att de av någon anledning ska lura Grusch med fler, och sedan när det spårar ur och kongressen blir involverad så kan de av någon anledning inte erkänna vad de har gjort.
Nåt sånt. Men det är knappast en enkel förklaring egentligen. Och var är bevisen, som du brukar säga.
Sen är det förstås all denna data som går långt tillbaka i tiden, långt innan Grusch och Elizondo. Är inte NHI den enkalste förklaringen egentligen?