2024-01-27, 15:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Dels vill han skydda sina vittnen och dels hade det antagligen varit ett lagbrott att förmedla information utan säkerhet. Han betonar det förra, men jag tycker det senare alternativet är mer intressant.
Så Grusch misslyckades kontakta AARO med avsikten att förmedla information som han redan visste hade varit ett lagbrott att förmedla?

AARO lyder under samma lands lagar som Grusch - så varför gnälla på AARO om de följt samma lagar som han gör??

Det här är så dumt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-01-27 kl. 16:38.
Citera
2024-01-30, 14:23
Medlem
The Hill verkligen mosar Kirkpatrick och hans försök till bortförklaringar: https://thehill.com/opinion/technology/4432225-what-has-happened-to-the-pentagons-former-ufo-hunter/

Det är förstås väldigt uppenbara problem med hans patetiska artikel som lyfts fram, men dels är det trevligt att media skriver om det och dels blir det väldigt effektfullt när mängder av personer med högt anseende motsäger honom samtidigt som ingen är beredd att backa upp hans påståenden. Det är lite att man undrar vad Kirkpatrick har gjort egentligen för att helt ensam tvingas ta smällen. Antagligen är det denna totala avsaknad av uppbackning som gör att han alltid är så grinig och gnällig.
Citera
2024-01-30, 18:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
The Hill verkligen mosar Kirkpatrick och hans försök till bortförklaringar: https://thehill.com/opinion/technology/4432225-what-has-happened-to-the-pentagons-former-ufo-hunter/

Det är förstås väldigt uppenbara problem med hans patetiska artikel som lyfts fram, men dels är det trevligt att media skriver om det och dels blir det väldigt effektfullt när mängder av personer med högt anseende motsäger honom samtidigt som ingen är beredd att backa upp hans påståenden. Det är lite att man undrar vad Kirkpatrick har gjort egentligen för att helt ensam tvingas ta smällen. Antagligen är det denna totala avsaknad av uppbackning som gör att han alltid är så grinig och gnällig.

The Hill gör ingenting utöver att publicera en känd UFO-propagandist och med röd text längst upp skriva att de inte står bakom åsikterna i artikeln...

"THE VIEWS EXPRESSED BY CONTRIBUTORS ARE THEIR OWN AND NOT THE VIEW OF THE HILL"

Man kan tycka hur illa man vill om Kirkpatrick (jag tycker också han verkar vara en slätstruken och rätt opålitlig fjant som överreagerar så fort han blir emotsagd) men för den skull behöver man ju inte ljuga..

https://twitter.com/MvonRen
https://www.instagram.com/p/Cw90vZVtNNr/
https://www.youtube.com/watch?v=VkjWwhoESsU
https://www.youtube.com/watch?v=15FoQ37js_8
https://www.youtube.com/watch?v=Xr6OARJ5PE0

osv osv...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-01-30 kl. 18:24.
Citera
2024-01-30, 22:21
Medlem
Men om USA har 7 % av jordens landyta; hur mycket av allt material från icke-mänskliga farkoster finns samlade i alla länder utanför USA?
Citera
2024-01-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Men om USA har 7 % av jordens landyta; hur mycket av allt material från icke-mänskliga farkoster finns samlade i alla länder utanför USA?

93%?

Mer seriöst så tycks det som att USA tillåts bete sig lite hur som helst och gå in i andra länder och ta för sig. Dels var det någon artikel nyligen om CIA(!) som hävdade att de samlat på sig, var det 15 farksoter eller så på bara 20 år? Nåt sånt. Svårt att säga om det är sant eller del av någon disínfo-kampanj. Och dels finns det många exempel från historien med vittnesmål rörande sånt. Australien och Brasilien kan jag komma på spontant.

Troligen så har det skett en splittring mellan öst och väst under kalla kriget vad gäller samarbete och var prylarna hamnar i slutändan.
Citera
2024-02-06, 07:36
Medlem
Citat:
93%?

Mer seriöst så tycks det som att USA tillåts bete sig lite hur som helst och gå in i andra länder och ta för sig. Dels var det någon artikel nyligen om CIA(!) som hävdade att de samlat på sig, var det 15 farksoter eller så på bara 20 år? Nåt sånt. Svårt att säga om det är sant eller del av någon disínfo-kampanj. Och dels finns det många exempel från historien med vittnesmål rörande sånt. Australien och Brasilien kan jag komma på spontant.

Troligen så har det skett en splittring mellan öst och väst under kalla kriget vad gäller samarbete och var prylarna hamnar i slutändan.

Så du menar att ryssarna och kineserna mfl också har farkoster från icke-mänsklig intelligens? Då faller ju en del av argumentationen att detta inte kan avslöjas, eftersom hemligheterna som har kommit fram genom "omvänd ingenjörskonst" skulle falla i fiendens händer. Eller är halmstrået i det resonemanget att USA inte är säkra på om ryssarna och kineserna också har denna tillgång?
Citera
2024-02-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Så du menar att ryssarna och kineserna mfl också har farkoster från icke-mänsklig intelligens? Då faller ju en del av argumentationen att detta inte kan avslöjas, eftersom hemligheterna som har kommit fram genom "omvänd ingenjörskonst" skulle falla i fiendens händer. Eller är halmstrået i det resonemanget att USA inte är säkra på om ryssarna och kineserna också har denna tillgång?

Argumentet håller ju fortfarande eftersom det tydligen är svårt att nå resultat gällande tekniken genom "omvänd ingenjörskonst". Men det är också möjligt att Ryssland fick tillgång till farkost långt senare, alternativt att det blev känt av USA långt senare.

Annars är ju en möjlighet att Tunguska-explosionen var en farkost.
Citera
2024-02-06, 21:21
Medlem
Citat:
Argumentet håller ju fortfarande eftersom det tydligen är svårt att nå resultat gällande tekniken genom "omvänd ingenjörskonst". Men det är också möjligt att Ryssland fick tillgång till farkost långt senare, alternativt att det blev känt av USA långt senare.

Annars är ju en möjlighet att Tunguska-explosionen var en farkost.

"Reversed engineering" är förstås svårt, om det skulle skilja årtusenden i teknisk utveckling och det kanske inte ens går att öppna eller få igång farkosterna om man inte "har nyckeln", tillhör rätt art eller saknar koder.

Men låt oss leka med tanken att flera länder har tillgång till farkoster från icke-mänsklig intelligens! Låt oss också anta att man jobbar frenetiskt med "reversed engineering", men inte har haft särskilt stor framgång och inte riktigt vet hur det går för andra.

Om farkosterna är kraschade och förlorade, så verkar i alla fall inte främlingarna särskilt intresserade av att få dem tillbaka. Är de kanske säkra på att människor ändå inte kan få ut något ur dessa vrak? Hur kan de vara säkra på att alla länder kommer att motverka ett avslöjande? Ett avslöjande som främlingarna inte stödjer kanske är kontraproduktivt?

Jag försöker just nu bejaka alla ufo-troendes idéer för att kunna förstå hur ni resonerar.

Ändå förhåller jag mig skeptisk till alla dessa påståenden utan bevis och diskussioner och argument i långa led. Tex hävdar man ju att det är privata företag som sitter på bevismaterialet utan att veta ens vad det är de har fått tillgång till.

Man säger ofta att den enklaste lösningen är den bästa. Är inte den att det helt enkelt bara är fantasier och önsketänkanden alltihop?
Citera
2024-02-07, 00:28
Medlem
Citat:

Om farkosterna är kraschade och förlorade, så verkar i alla fall inte främlingarna särskilt intresserade av att få dem tillbaka. Är de kanske säkra på att människor ändå inte kan få ut något ur dessa vrak?

Ingen aning hur NHI tänker. Det har pratats om att farkosterna snarare är "gåvor" för att hjälpa oss på vägen, men jag vet inte vad man grundar den teorin på.

Citat:
Hur kan de vara säkra på att alla länder kommer att motverka ett avslöjande? Ett avslöjande som främlingarna inte stödjer kanske är kontraproduktivt?

Min personliga teori är att dessa NHI är inblandade i coverup:en på något vis. Alternativt att det finns någon typisk psykologisk respons hos människor att hålla sånt här hemligt.

Utöver det så skedde den kraftiga ökningen av besök och krascher under kalla kriget så det finns antagligen internationella samarbeten för att hålla det hemligt. Själv känner jag att det inte räcker som förklaring. Det skulle krävas en enorm mängd människor i olika länder som var insatta och involverade. Därav mitt alternativ med NHIs inblandning eller psykologiska responser att hålla det hemligt.

Citat:
Man säger ofta att den enklaste lösningen är den bästa. Är inte den att det helt enkelt bara är fantasier och önsketänkanden alltihop?

Den förklaringen är inte så enkel längre, även om man bortser från all den data som finns tillgänglig. Dels har du Grusch, Elizondo och Lacatski, och alla personer kring dem. Skulle alla dessa vara lögnare eller idioter? Sen har du det faktum att Grusch påståenden får uppbackning av IC IG i SCIF:en enligt kongressledamöterna. Så det tycks som han har funnit något trots allt.

Men det största problemet är att ingen säger emot. Om allt bara var fantasier och önsketänkande så borde det hela rätt snabbt bli utrett och förklarat. De enda som motsagt Grusch & co är Kirkpatricks och hans ledsagare Goughs påståenden. Gough hävdade att det inte funnits något AATIP eller att Elizondo aldrig jobbat där, vilket visade sig vara falskt. Kirkpatrick har påstått att de inte kunde få kontakt med Grusch och liknande som med all sannolikhet bara är lögner.

Om allt bara var fantasier så borde det ju vara i DoDs intresse att reda ut allt och bevisa att så är fallet. För det är ju rätt skandalöst om landets makthavare misstror IC och försvaret. Det är något som akut måste åtgärdas. Ändå sitter de alla knäpptysta och låtsas som det regnar.

*

Med det skulle jag säga att fantasier och önsketänkande inte är den enklaste förklaringen. Vill du ha en enkel förklaring som inte inkluderar NHI så måste det förklara alla de där problemen. Det bästa jag kan tänka mig är att det är en psyop som fullständigt gått över styr. Dvs att någon del av IC eller DoD fått för sig att de av någon anledning ska lura Grusch med fler, och sedan när det spårar ur och kongressen blir involverad så kan de av någon anledning inte erkänna vad de har gjort.

Nåt sånt. Men det är knappast en enkel förklaring egentligen. Och var är bevisen, som du brukar säga.

Sen är det förstås all denna data som går långt tillbaka i tiden, långt innan Grusch och Elizondo. Är inte NHI den enkalste förklaringen egentligen?
Citera
2024-02-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ingen aning hur NHI tänker. Det har pratats om att farkosterna snarare är "gåvor" för att hjälpa oss på vägen, men jag vet inte vad man grundar den teorin på.

Min personliga teori är att dessa NHI är inblandade i coverup:en på något vis. Alternativt att det finns någon typisk psykologisk respons hos människor att hålla sånt här hemligt.

Utöver det så skedde den kraftiga ökningen av besök och krascher under kalla kriget så det finns antagligen internationella samarbeten för att hålla det hemligt. Själv känner jag att det inte räcker som förklaring. Det skulle krävas en enorm mängd människor i olika länder som var insatta och involverade. Därav mitt alternativ med NHIs inblandning eller psykologiska responser att hålla det hemligt.

Den förklaringen är inte så enkel längre, även om man bortser från all den data som finns tillgänglig. Dels har du Grusch, Elizondo och Lacatski, och alla personer kring dem. Skulle alla dessa vara lögnare eller idioter? Sen har du det faktum att Grusch påståenden får uppbackning av IC IG i SCIF:en enligt kongressledamöterna. Så det tycks som han har funnit något trots allt.

Men det största problemet är att ingen säger emot. Om allt bara var fantasier och önsketänkande så borde det hela rätt snabbt bli utrett och förklarat. De enda som motsagt Grusch & co är Kirkpatricks och hans ledsagare Goughs påståenden. Gough hävdade att det inte funnits något AATIP eller att Elizondo aldrig jobbat där, vilket visade sig vara falskt. Kirkpatrick har påstått att de inte kunde få kontakt med Grusch och liknande som med all sannolikhet bara är lögner.

Om allt bara var fantasier så borde det ju vara i DoDs intresse att reda ut allt och bevisa att så är fallet. För det är ju rätt skandalöst om landets makthavare misstror IC och försvaret. Det är något som akut måste åtgärdas. Ändå sitter de alla knäpptysta och låtsas som det regnar.

*

Med det skulle jag säga att fantasier och önsketänkande inte är den enklaste förklaringen. Vill du ha en enkel förklaring som inte inkluderar NHI så måste det förklara alla de där problemen. Det bästa jag kan tänka mig är att det är en psyop som fullständigt gått över styr. Dvs att någon del av IC eller DoD fått för sig att de av någon anledning ska lura Grusch med fler, och sedan när det spårar ur och kongressen blir involverad så kan de av någon anledning inte erkänna vad de har gjort.

Nåt sånt. Men det är knappast en enkel förklaring egentligen. Och var är bevisen, som du brukar säga.

Sen är det förstås all denna data som går långt tillbaka i tiden, långt innan Grusch och Elizondo. Är inte NHI den enkalste förklaringen egentligen?

Att folk intresserar sig för UFOn och att fler ögon är riktade mot himlen är nog bara bra ur regeringars och militärers perspektiv.

Mer långtgående funderingar, som tex att det skulle finnas störtade farkoster och till och med alien-kroppar hos militär eller privata företag, antyder ju ett organiserat svindleri och dubbel agenda i den kanske största vetenskapliga frågan i vår tid: finns det liv i universum utanför vår planet?

Om detta skulle visa sig vara sant, så skulle tex jag och många med mig anse oss grovt bedragna av dem som ligger bakom detta. Vad är det då vi håller på med, som tex planer på att skopa upp vatten från Enceladus geysrar för att finna liv? Om "vi" dessutom skulle ha kontakt med NHI, så skulle det ju innebära att i stort sett all teknisk och naturvetenskaplig forskning som pågår i världen vore som att sparka sig trött. Då skulle ju i stället NHI kunna ge oss ett kanske flertusenårigt språng i teknik och kunskap.

Om någon verkligen skulle veta detta eller initierat jobba med detta (NHI-farkoster) och inte berätta det för hela världen och sedan pensioneras och gå och dö med hemligheterna (och då antagligen vara disputerad forskare med ett IQ långt över genomsnittet), så skulle ju det vara ett brott mot allt man har studerat, vetenskapskolleger i hela världen och resten av mänskligheten. Man måste förstå att detta är människor som har varit beredda till vilka offer som helst i livet för att bli först med att publicera vetenskapliga resultat och observationer. Nu skulle de plötsligt hålla tyst (i lågt räknat i hundratal över hela världen) pga lojalitet mot sin egen militär eller regering och riskera att bli stämplad som medbrottsling i detta svindleri, när det skulle upptäckas till slut.

Det enda skälet till att få så många att gå med på detta skulle väl vara att det fanns en så skrämmande verklighet bakom detta, så att världen inte skulle "tåla" den sanningen?
Citera
2024-02-11, 22:11
Medlem
Citat:
Mer långtgående funderingar, som tex att det skulle finnas störtade farkoster och till och med alien-kroppar hos militär eller privata företag, antyder ju ett organiserat svindleri och dubbel agenda i den kanske största vetenskapliga frågan i vår tid: finns det liv i universum utanför vår planet?

Om detta skulle visa sig vara sant, så skulle tex jag och många med mig anse oss grovt bedragna av dem som ligger bakom detta. Vad är det då vi håller på med, som tex planer på att skopa upp vatten från Enceladus geysrar för att finna liv? Om "vi" dessutom skulle ha kontakt med NHI, så skulle det ju innebära att i stort sett all teknisk och naturvetenskaplig forskning som pågår i världen vore som att sparka sig trött. Då skulle ju i stället NHI kunna ge oss ett kanske flertusenårigt språng i teknik och kunskap.

Ja, det är ett bra exempel på vilka reaktioner som kan tänkas komma. Det är därför jag inte tror att det kan bli annat än "catastrophical disclosure". Folket har blivit totalt grundlurade och enorma summor har mer eller mindre slängts i sjön. Dessutom kunde inte tillfället vara sämre när folk i allmänhet förlorat förtroendet för staten. Eller antagligen är det kanske just därför det sker just nu.

Citat:
Det enda skälet till att få så många att gå med på detta skulle väl vara att det fanns en så skrämmande verklighet bakom detta, så att världen inte skulle "tåla" den sanningen?

Det är också möjligt att konspiratörerna själva är rätt så skrämmande och kanske torterar, mördar eller åtminstone hotar de som kan tänkas prata.

Själv lutar jag åt misstanken att NHI själv är involverad på något vis. Kanske kan de påverka konspiratörernas medvetande på ett sätt som gör dem övertygade om att hålla det hemligt. Alternativt att vårt psyke funkar på ett sätt som gör att kontakt med NHI är som ett trauma man förskjuter.

Men det kan också vara så att rädslan handlar om att folk skulle känna sig grundlurade och tvivla på allt och alla om detta avslöjades. Faktum är att om de faktiskt berättade sanningen för oss så skulle vi inte tro dem. Dels har något så fundamentalt hållits hemligt och ljugits om att all tilltro är död, och del så har de spridit disinformation om allt möjligt. Det är inte otroligt att många falska historier som använts för att diskreditera ämnet blir mer trovärdiga i efterhand om de berättar sanningen, och även de av oss som tror dem har ingen anledning att tro att de avslöjat allt.

UFO-historikers arbete kommer bli helt ovärderligt för att hålla samman någon sorts gemensam världsuppfattning efter disclosure. På något sätt så måste man försöka återskapa en kulturell konsensus.

*

Jag kommer att tänka på idén om fri energi (vilket är än galnare än resultatet av lögnerna vi redan nämnt). Tänk reaktionerna bland vänsterblivna om de köper idén om att USG i hemlighet har teknik för gratis och ren energi som skulle resultera i Star Trek mer eller mindre. Deras demonstrationer/upplopp skulle ju spåra ur än värre än vanligt.

Det finns sån extrem kraft i den sortens narrativ, och det är bara ett exempel. Se bara på hur radikalhögern hanterar Q anon och Trump. Hur de blir totala contrarians och hejar på Putin för att bottarna på nätet övertygat dem. Man har 0 tilltro till auktoriteter och stat. Tänk om hela befolkningen fick den inställningen och konstant utgick från motsatsen till allt som hävdades om ufon och NHI och byggde upp sina egna narrativ på det.

Jaja. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2024-02-15, 07:10
Medlem
Det var intressant att nu på nyheterna följa hur amerikanska kongressledamöter blev informerade i SCIF om, enligt reportrarnas uppgift, Rysslands ambitioner att använda kärnvapen i rymden för att kunna skjuta bort satelliter. En av republikanernas Mike:ar, Turner, begärde ju i samband med detta att uppgifterna skulle offentliggöras.

Det talades i samband med detta om att informera The Gang of Eight om detta ärende. Dessa är minoritets- och majoritetsledarna i kongressens båda kammare samt minoritets- och majoritetsrepresentanterna i underrättelseärenden. Är dessa åtta fullt uppsjungna på den påstådda existensen och kontrollen av farkoster från NHI?

I frågan om kärnvapen i rymden verkar Biden informerad, men är han det vad gäller farkoster från NHI? Finns det öht någonting att informera om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in