Citat:
Ursprungligen postat av
arkeofuturisten
Jämför Irak, Libyen, Syrien etc innan Israelvurmarna bombade sönder länderna. UAE, Jordanien och Egypten är helt ok länder.
Vårt problem är motsatsen till Israel, Israel vill destabilisera regionen och driva miljontals araber på flykt. Vårt intresse är stabila arabstater med låg utvandring och bra potential till återvandring. Israel skapar våra problem med massinvandring.
Men om vissa av folket inte hade varit terrorister som vill döda alla judar sedan barnsben så skulle det säkert varit så mycket bättre och länderna skulle bägge blomstra, istället för att lida som dom gör nu.
Isreal må inte vara felfritt och har också gjort sitt men ni svartmålar dom, medan ni glorifierar terrorister, bara för ni hatar judarna och skyller alla världens problem på dom, typiskt nazism. Och detta säger jag som varit kritiskt mot att kalla all kritik för anti-semitism. Tyvärr finns en del verklig anti-semitism numera på grund av internet har hjärntvättat folk. Som om gemene jude är ond eller sämre än icke jude, finns både bra och dåliga judar precis som med alla andra.
Och hade inte isreal blivit anfallet och judar varit hotade så skulle konflikter aldrig uppstått och då hade flyktingströmmar minskat, så ni kan liksom inte skylla det på dom. Det spelar noll roll om vissa judar varit för massinvandring, det är inte dom som bestämmer över andra människor och deras planer på vart dom vill bo. Det är liksom inte isreal som startat konflikten och i synnerhet inte denna gången med attacken på festivalen.
Många människors åsikter vände rätt rejält i och med den attacken på Isreal, det var ren terrror. Att kalla det försvar/frihetskämpar är skamligt.
Religion är djävulens verk, finns det någon Gud så kommer man långt ifrån den desto mer religös fanatiker man blir, alla religioner blir skeva när man tar dom på fullständigt allvar, bokstavligen.
Jag är troende men jag ser ju att religion är inte av godo därav kan det inte vara den rätta Guden man tror på, religion är skrivet av människor och används idag ibland i onda syften och agendor.
Rädda er själv och inse dessa saker, annars så kommer mörkret driva er till destruktivitet, mörker och lidande - save your soul. Gud är kärlek, ärlighet, vänlighet, ödmjukhet, ljuset som ska skapa fred och lycka. Religioner verkar göra motsatsen ju, människor har helt förlorat kontrollen över sig själv och glömt bort vad Gud är för något utan ser religion som någon tävling och Guden man verkar dyrka är någon destruktiv och ondskefull som vill ha makt, dominans över andra och blodspillan och självmord, alltså djävulen låter det som.
Även kristna(eller judar t.ex.) kan bli onda när dom är fanatiker men kristendomen har faktiskt utvecklats något enormt på sistone, där majoriteten kristna ser ner på fanatiker och förstår att Bibeln är skriven av människor, även om man använder det som en inspirationskälla i sitt liv. Judendomen verkar också vara moderniserat även om det är inte lika utvecklat som kristendomen, t.ex. håller man fortfarande på med primitiva förfaranden som könsstympning har jag för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ubuntu333
Spot on! Största hotet mot mänskligheten är Israel och usa skulle jag påstå. ”Vi är bättre än er och gör vad vi vill” mentalitet.
Det är inte Isrealer som bombar och våldtar andra oskyldiga bara för dom blivit hjärntvättade till att dom kommer få oskulder om dom slaktar folk utan extremisterna "frihetskämpar". Dom har säkert råkat döda oskyldiga men jag tror att detta inte var medvetet(ok vem vet, men inte så vanligt mest troligen), finns väl inget i judisk tro som säger att Gud belönar folk som dödar andra/blir martyrer etc? Finns dock andra saker som verkar vara skumma med judendomen men jag ser inga judar i väst skapa problem utan dom lever civiliserat. Tror inte ett skit på att judarna i Isreal kommer vara såå annorlunda, hade deras grannar som attackerar dom varit civiliserade så hade judarna inte behövt vara brutala.
Jag har inget emot vanliga palestinier och dylikt (eller ens moderna muslimer t.ex.) men jag hoppas att dom inser att dom skjuter sig själva i foten genom att attackera Isreal och inte släppa judehatet. Dom hade haft det såå mycket bättre om dom släppte sitt judehat dom blivit indoktrinerade till. Tyvärr så är indoktrineringen så djup att det är svårt att få dom inse saker och ting, dom tror ju på allt internet pumpar ut om Isrealer (även om det är självaste Hamas som teoretiskt kunde ha skrivit saker om israel och judar på nätet) och internet är proppfullt med skitsnack, vinklat och lögner. Finns en del bra också, men skulle estimera att typ hälften man läser på internet är lögn, påhitt, vinklat eller har någon underliggande agenda etc.
Tycker synd om människorna som bor i drabbade områden och inte stödjer extremistgrupperingar, dessa är dom riktiga offren.
Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Exakt, det är ju orientens Paris. Alla kvinnor går med håret fritt osv. Men bra om Israel nu kan förinta Hezbollah, Libanon har sådan otrolig potential men det hålls tillbaka av reaktionära muslimska krafter.
Håller med, tror det gäller en hel del länder där. Religion verkar ha avstannat utvecklingen, istället så går man bakåt ju mer religös man blir, ju mer primitiv och ju mer destruktiv blir man.
Hoppas att länderna inser att man behöver inte religion för att ha en tro på Gud och att religion skapar bara massa kaos och splittrar folket, för deras eget bästa alltså, då det finns faktiskt oskyldiga som kommer imellan dessa konflikter.
När ska dom öppna ögonen och sluta förstöra för sig själv och andra? Må Gud vägleda dom ifrån det uppenbara mörker som slukat deras själar, amen.