Citat:
Ursprungligen postat av
DOTAftw
Trams. Avdiivka är och har varit väldigt viktigt, precis som Bakhmut. Faktiskt t.o.m viktigare än Bakhmut. Om du inte tror att Avdiivka är viktigt så kommer du förstå det av konsekvenserna om ca 2 månader efter att staden har fallit.
Sen tycker jag det är komiskt att du klagar på att andra repeterar Rysslands framgångar men det har gått dig undan att hela västvärldens media likt en ekokammare sagt att Ryssland har slut på raketer i 1 år och 8 månader.
Har du inte märkt att städerna blir mindre viktiga när NATO håller på förlora dem till Ryssen? Märkligt sammanträffande det där.
Kan finnas en av många förklaringar till detta. Detta är en möjlighet, kanske blir en nyhet för dig?
Om du ska köpa ett hus. Nytt och fint. Då har det ett högt värde, säg 5 miljoner.
Om någon börjar elda på detta hus eller rent av spränger det. Lite 155 mm genom skorsten, då kanske värdet sjunker.
Om hela kvarteret ser ut som Hiroshima, då är inte en utsikten i kvarteret så kul längre.
Säg att hela staden är jämnad med marken. Finnes ingen affär eller pub att gå till.
Vad f-n är värdet på ett hus i en by utan en pub?
Sedan har du inte många rätt i vad du påstår.
Lite citat från dig:
Citat:
Allt du nämner tolkar jag som COPE-medicin för USA/Ukraina-sympatisörer. Ryssland må ha varit förlorare i många år men tack vare det här kriget kommer de tillsammans med Kina ha större inflytande internationellt, vilket jag ser fram emot.
Underbart. Kina ska bestämma!
Citat:
Du menar "förhoppningvis fungera".
Kollar vi hur det det har gått hittills har tex sanktionerna skadat Europa mer än Ryssland, ganska komiskt om du frågar mig. Och än värre väntas det bli för väst, winter is comming..
Globalt sett ser det ut som att Ryssland/Kina/(Indien) kommer gå vinnande ur det här och med vinnande syftar jag på deras andel av den globala maktfördelning.
Dina favoritländer!
Man börjar undra vad du gör i Sverige?
Citat:
Finns nog lika många i din LGBTQZ+-bakifrånmedplus-skara som stavar som en kratta.

Hur som helst, någon som vill länka någorlunda oberoende källor om hur kriget har gått senaste 2 dagarna? Dvs inte från trans-bögar som runkar till HIMARS upp i röven, utan om hur själva kriget går.
Underbar människosyn du har...Bögar hit och bögar dit. Vilka är det som idgar mest älskog i skyttegravarna?
Citat:
Mer utrymme för Ryssland i världsordningen är mycket bättre för oss alla min vän. Var inte negativ. =)
När skickar du flyttkort till FB? Det sägs att man kan köpa billigt i Mauripol.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
1) Stoppa Nato,s utvidgning = misslyckat.
2) Demiltitarisera Ukraina = misslyckat.
3) Försvara oblasten Putin bluffar om att dom är Ryska = Misslyckat.
4) Förödmjukat ryska försvarmakten = Lyckat.
5) Krymt ryska intressesfären = Lyckat.
6) Förstört Rysslands framtid = Lyckat.
7) Reducerat ryska marinens infytande i svarta havet = Lyckat.
8) Slurfört sista steget till en fullfjädrad diktatur = Lyckat.
Det tjugonde århundradets största geopolitiska misstag var att invadera Ukraina.
Putins försök att hamna i historieböckerna som annat än en parantes kan sammanfattas i tre ord: Det gick inte!
Hmm nr 4 kan man ifrågasätta.
Du har i princip NATO (+västvärlden generellt) vs Ryssland och Ryssland håller på vinna. Eller tror du Danmark eller UK:s LGBTQ-soldater hade gjort skillnaden ute på fält xD?
Tvärt om har omvärlden fått upp ögonen allt mer för den ryska försvarsmakten, det syns inte minst i ökat andel potentiella köpare av deras utrustning/vapen.
Är det därför som Indien väljer bort Ryssland. Turkiet köper plan från USA.
Citat:
Vet inte om du har missat det som hänt senaste 2 åren, men det pågår ett krig mellan NATO och Ryssland. Eller du kanske tror att marksoldater från Danmark skulle göra skillnad? Det finns redan massa NATO-personal i Ukraina på officernivå och högre rang.
Källa/Länk på detta? Nej, bry dig inte.
Vi ser gott och väl av vad du skriver OCH hur stavar(du hade synpunkter på andra) att din mentala nivå och förståelse för det som händer i Ukraina, när Ryssland olagligt har invaderat sitt grannland, att det helt övergår ditt förstånd.
Du är en pajas som tramsar.