Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag håller honom också som misstänkt, till viss del. Allt behöver inte vara svart eller vitt. Dock tror jag mer på; att han "bara" var en uppmärksamhets törstande och gränslös farbror, som höll sig i bakgrunden, men visst finns möjlighet att han är gärningsman.
Då har vi spontant liknande syn.
Men undantag för att jag gör mitt bästa för att inte "tro" något.
Jag ser tydliga problem med GM-hypotesen.
Och jag ser samtidigt precis lika många problem med Vittnes-hypotesen.
Ingen har hittills lyckats presentera en hypotes där Engström enbart är ett vittne som jag anser går att förena med övrigt material på ett tillfredställande sätt.
Ett exempel på det är att oavsett skuldfrågan behöver man placera honom någonstans på "gula linjen" ca 40-60 sek efter skotten. Det låter inledningsvis enkelt. Det är väl bara att låta honom komma fram då?
Problemet med det (anser iaf jag) att det är fortfarande ingen som nämner Stig i materialet.
Ingen nämner ens någon som vi med fantasi kan anta är Stig.
Inte om vi pratar om en anländande gubbe ca 1 min efter skotten.
Vi har flera individer som ser händelseförloppet. Och flera av dem håller tex koll på AB.
Och det är ingen som ser Stig kommande gåendes. AB ser inte honom heller passera.
Stämmer det att Stig faktikst kom fram lite försiktigt 40-60 sek efter mordet pratar vi om världens mest osynliga person.
Nej, alla vittnen blir inte nämnda i materialet.
Alla nämner inte alla.
Men flera nämner flera. Det är bara att ta valfritt förhör och det är tydligt (för det mesta) vem de pratar om.
Stig är fortfarande och mer all sannolikhet för alltid vara Spöket på Sveavägen.
Och att vi har några skribenter här i tråden som uppenbarligen får gåshud och ståfräs av att LP har pekat in i gränden imponerar inte någonstans på mig.