Citat:
Ursprungligen postat av
Cerimo
Hört från inre källa att man kollar på blokad på försäkringsbolagen. Det kan nog bli en tuff nöt att knäcka ..
För deras egen skull så hoppas jag att man gjort en ordentlig analys av vad effekterna skulle bli, och vilket utfall det får på konflikten. För återigen så är det då Teslas kunder, och inte Tesla själva, som drabbas. För varje åtgärd som får större effekt för tredje part än för Tesla själva så kommer diskussionen om att lagstifta kring sympatiåtgärder att öka.
Om efterspelet av den här konflikten blir ens någon enda liten begränsning av sympatiåtgärder så har man (enligt min uppfattning) skjutit sig själva rejält i foten, och orsakat större skada på den svenska modellen än vad man menar att Tesla gör nu.
Nu kör jag ingen Tesla (eller någon annan elbil heller för den delen) så jag drabbas inte alls av konflikten. Men om jag hade köpt en bil och fått service, försäkring eller något annat begränsat på grund av en konflikt jag inte är en del av, så hade jag varit rätt upprörd och min ilska hade varit riktad mot facket. Med tanke på att det finns rätt många Tesla ägare, och de blir bara fler och fler, så är det nog lämpligt att fundera på hur många av dessa som kan tänkas överväga sina synpunkter på just denna del av den svenska modellen.