2024-02-14, 11:48
Medlem
Nu sitter lejonmamma o berömmer Polisen för de hjälpte henne o vräka en granne som sa han hatade nxxxxr
2024-02-14, 11:49
Medlem
Blev Fia bannad?
2024-02-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Blev Fia bannad?
Hon skulle starta om av något skäl
2024-02-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

hörde det..vill ju inte missa nåt men nere fortfarande
2024-02-14, 12:04
Avslutad
Citat:
Bra kille som svarar från Moderaterna på Lidingö..men Fia har svårt att förstå vad han säger.
Bara hennes uppträdande ger red flag för moderaterna vem Fia är.

Som vanligt komer Sulle in med kommentar ovetandes vem hon ringer till

Ja, det var en befrielse att lyssna på denna paragrafgrå korrekta tjänsteman. Han hade dock kunnat fatta sig kortare. Jag rekommenderar min cementerade metod: "Vi ska undersöka/utreda detta och sedan får vi se hur vi väljer att agera - alternativt - så återkommer jag till dig", det räcker, där är det punkt. Det finns absolut ingen anledning att föra en konversation med människor som ringer och vill ha en åsiktsdiskussion och klara besked om något man inte är till 100% insatt i.

På grund av att moderaten gick med på att fortsätta bemöta Palm så hamnade han i det där klägget om "är det på moderaternas uppdrag denna kvinna agerar på sociala medier" och "denna kvinna är alltså folkvald...". Sätt bara punkt och gör det direkt när det absolut nödvändiga är sagt.
2024-02-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Ja, det var en befrielse att lyssna på denna paragrafgrå korrekta tjänsteman. Han hade dock kunnat fatta sig kortare. Jag rekommenderar min cementerade metod: "Vi ska undersöka/utreda detta och sedan får vi se hur vi väljer att agera - alternativt - så återkommer jag till dig", det räcker, där är det punkt. Det finns absolut ingen anledning att föra en konversation med människor som ringer och vill ha en åsiktsdiskussion och klara besked om något man inte är till 100% insatt i.

På grund av att moderaten gick med på att fortsätta bemöta Palm så hamnade han i det där klägget om "är det på moderaternas uppdrag denna kvinna agerar på sociala medier" och "denna kvinna är alltså folkvald...". Sätt bara punkt och gör det direkt när det absolut nödvändiga är sagt.
De tror ju att N är avlönad att sitta på tiktok och informera , att de pengar som avsats för att motverka desinformation går till tiktokare
2024-02-14, 12:12
Medlem
Citat:

Hon ringde ju nån i Moderaterna i stockholm innan men där vart hon snabbt avvisad
2024-02-14, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Citat:
hörde det..vill ju inte missa nåt men nere fortfarande

Hon sa att någon höll på att sabba för henne så hon var tvungen att stänga ned men skulle starta upp igen. Sabba? Vad betyder det i detta sammanhang.

En spontan reflektion utifrån förmiddagens Palm där hon i vanlig ordning, som den kristna kyrktant hon är, kallar folk fula ord och säger att hon jagar rätt på folk som "ger sig på henne", att hon aldrig ger sig och att hon upprepade att hon skiter i ALLT:

- det finns en hel del föräldrar som har en konflikt med socialtjänsten om sina barn och som luftar sitt missnöje på sociala medier precis som Palm, de är bara inte kända. Till sak hör är att min erfarenhet är att detta är en ganska säker metod för att inte få tillbaka sina barn, alternativ iaf fördröja processen rejält. Inte för att de använder sociala medier och sin rätt till yttrandefrihet utan pga avvikande beteende iform av VAD som sägs och HUR det sägs.

Palm blir ett för denna grupp ett utmärkt studieexempel. Det som är typiskt med Palm mfl är att de inte tycks inse hur avvikande de faktiskt är, på alla sätt och vis. På detta kan man i många fall lägga till ren och skär destruktivitet och det är en mix som i många fall kan orsaka omhändertagande. Att då i sådant utgångsläge försöka få tillbaka sina barn är en rejält uppförsbacke.
2024-02-14, 12:28
Medlem
Citat:
Hon sa att någon höll på att sabba för henne så hon var tvungen att stänga ned men skulle starta upp igen. Sabba? Vad betyder det i detta sammanhang.

En spontan reflektion utifrån förmiddagens Palm där hon i vanlig ordning, som den kristna kyrktant hon är, kallar folk fula ord och säger att hon jagar rätt på folk som "ger sig på henne", att hon aldrig ger sig och att hon upprepade att hon skiter i ALLT:

- det finns en hel del föräldrar som har en konflikt med socialtjänsten om sina barn och som luftar sitt missnöje på sociala medier precis som Palm, de är bara inte kända. Till sak hör är att min erfarenhet är att detta är en ganska säker metod för att inte få tillbaka sina barn, alternativ iaf fördröja processen rejält. Inte för att de använder sociala medier och sin rätt till yttrandefrihet utan pga avvikande beteende iform av VAD som sägs och HUR det sägs.

Palm blir ett för denna grupp ett utmärkt studieexempel. Det som är typiskt med Palm mfl är att de inte tycks inse hur avvikande de faktiskt är, på alla sätt och vis. På detta kan man i många fall lägga till ren och skär destruktivitet och det är en mix som i många fall kan orsaka omhändertagande. Att då i sådant utgångsläge försöka få tillbaka sina barn är en rejält uppförsbacke.
De hittar på siffror angående hur många yngre barn som är omhändertagna enligt lvu och gör påståenden om att barn inte kommer hem till föräldrar igen och blockar de som berättar om att deras barn kommit hem eller de som berättar att socialen varit deras räddning .

De som styrt upp sitt liv och fått hem barn får ju aldrig komma till tals i lives och berätta hur de lyckats
2024-02-14, 12:29
Medlem
Inanna-1921s avatar
Lejonmamma och M@lin I live nu. Man får inte säga dåliga saker om människor. Man får inte ringakta mm de ska polisanmälas och de ska få ett straff!
Eeeh det är därför Lejonmamma ska upp i rätten i mars men det är tydligen inte en lag som gäller dessa "drabbade mammor" utan bara alla andra som är så elaka.
Snillen spekulerar.
2024-02-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Lejonmamma och M@lin I live nu. Man får inte säga dåliga saker om människor. Man får inte ringakta mm de ska polisanmälas och de ska få ett straff!
Eeeh det är därför Lejonmamma ska upp i rätten i mars men det är tydligen inte en lag som gäller dessa "drabbade mammor" utan bara alla andra som är så elaka.
Snillen spekulerar.
M har ju verkligen inte sagt och anklagat familjehemmet för någonting .
M har haft sitt barn totalt kring 2 år av barnets 10 åriga liv , första halvåret och sedan mellan 1-2,5 år , under den tiden flyttade hon runt mellan egen bostad och anhöriga och lät dessa till stor del ta hand om barnet . M har varit väldigt lite förälder till sitt barn och tagit mycket lite ansvar över det , hon skötte inte ens basal omvårdnad och rutiner
2024-02-14, 13:00
Medlem
Nån som kommit in på Fias live?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in