2024-02-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det finns fortfarande massor av gäddor/pedofiler i omlopp som utnyttjar barn och unga sexuellt.
Hur ska man komma till rätta med det? Bara slå sej till ro och mena på att detta tar Childhood och Ecpat hand om?

En sak är säkert, Dumpen tar inte hand om någon.
Dom skapar bara massa offer i form av anhöriga som får sina liv offentligt raserade.

Dumpens metoder kritiseras av yrkesprofessionella inom ämnet och även polisen har kritiserat Dumpens ageranden.

Det är alltså en tramsverksamhet som kritiseras av polisen och yrkesprofessionella och dom enda som tjänar på det är Patrik och Sara, där den sistnämnda även har blivit av med sitt skuldberg.

Antalet män som hängs ut har snarare ökat än minskat, ingenting tyder på att deras arbete resulterar i en minskning i antalet förövare.

Männen är avskräden, det är inte dom som jag försvarar, det är dock Dumpens usla metoder som jag likväl som väldigt många andra ifrågasätter.
Citera
2024-02-14, 10:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Dom skapar bara massa offer i form av anhöriga som får sina liv offentligt raserade.

Dumpens metoder kritiseras av yrkesprofessionella inom ämnet och även polisen har kritiserat Dumpens ageranden.

Det är alltså en tramsverksamhet som kritiseras av polisen och yrkesprofessionella och dom enda som tjänar på det är Patrik och Sara, där den sistnämnda även har blivit av med sitt skuldberg.

Antalet män som hängs ut har snarare ökat än minskat, ingenting tyder på att deras arbete resulterar i en minskning i antalet förövare.

Männen är avskräden, det är inte dom som jag försvarar, det är dock Dumpens usla metoder som jag likväl som väldigt många andra ifrågasätter.
Polisen Martin Melin nämnde Dumpen i ett tal i riksdagen nyligen. Han menade på att polisen kunde fiska efter gäddor under ordnade förhållanden. Det betyder att Dumpen har väckt ideer om vad man kan göra. Gunnar Strömmer svarade Melin att övergrepp på barn och unga är oacceptabelt.
Vi kan inte slå oss till ro med att Childhood och Ecpat kan lösa detta gigantiska problem.
Andra ideer och metoder måste få komma fram. Att fiska fram gäddor är en sådan.
Hoppas att polisen får denna möjlighet inom snar framtid.
Jag är övertygad om att många är så pass rädda för Dumpen att de avstår sexuell kontakt med barn och unga.
Citera
2024-02-14, 11:06
Medlem
Citat:
Polisen Martin Melin nämnde Dumpen i ett tal i riksdagen nyligen. Han menade på att polisen kunde fiska efter gäddor under ordnade förhållanden. Det betyder att Dumpen har väckt ideer om vad man kan göra. Gunnar Strömmer svarade Melin att övergrepp på barn och unga är oacceptabelt.
Vi kan inte slå oss till ro med att Childhood och Ecpat kan lösa detta gigantiska problem.
Jag är övertygad om att många är så pass rädda för Dumpen att de avstår sexuell kontakt med barn och unga.

Martin Melin, haha, vilket trumfkort och Gunnar Strömmers kommentar om att övergrepp på barn och unga är oacceptabelt är ju ett utomordentligt bevis på hur väl Dumpen har lyckats övertala svenskarna om dessa hemskheter. Tänka sig att Gunnar Strömmer nu har den åsikten att agerandet i sig är oacceptabelt!

Childhood har redan sågat Dumpens metoder rakt av med uttalanden så som att deras metoder är direkt kontraproduktiva och dåliga.

Att motarbeta dessa onda krafter är superviktigt, det ska dock ske under ordnade former av seriösa aktörer. Inte en gammal yrkeskriminell och en avdankad höjdhoppare som inte har förståelse eller adekvat utbildning för att bearbeta dessa onda krafter.

Du kan vara hur övertygad du vill om rädslan folk har för Dumpen. Faktum kvarstår att Dumpen publicerar rekordmånga uthängningar och inget tyder på att det blir färre. Det finns ingenting som tyder på att uthängningar resulterar i ett minskat antal fall. Så hela Dumpens grundidé fallerar totalt, det är bara en teater.
Citera
2024-02-14, 11:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Martin Melin, haha, vilket trumfkort och Gunnar Strömmers kommentar om att övergrepp på barn och unga är oacceptabelt är ju ett utomordentligt bevis på hur väl Dumpen har lyckats övertala svenskarna om dessa hemskheter. Tänka sig att Gunnar Strömmer nu har den åsikten att agerandet i sig är oacceptabelt!

Childhood har redan sågat Dumpens metoder rakt av med uttalanden så som att deras metoder är direkt kontraproduktiva och dåliga.

Att motarbeta dessa onda krafter är superviktigt, det ska dock ske under ordnade former av seriösa aktörer. Inte en gammal yrkeskriminell och en avdankad höjdhoppare som inte har förståelse eller adekvat utbildning för att bearbeta dessa onda krafter.

Du kan vara hur övertygad du vill om rädslan folk har för Dumpen. Faktum kvarstår att Dumpen publicerar rekordmånga uthängningar och inget tyder på att det blir färre. Det finns ingenting som tyder på att uthängningar resulterar i ett minskat antal fall. Så hela Dumpens grundidé fallerar totalt, det är bara en teater.
Sett till antal gäddor/pedofiler så har inte heller Childhood eller Ecpat någon effekt.
En polis, i riksdagen, nämner fiskande av gäddor/pedofiler och du skrattar, ha ha.
Vad är du rädd för?
Citera
2024-02-14, 11:33
Medlem
Citat:
Sett till antal gäddor/pedofiler så har inte heller Childhood eller Ecpat någon effekt.
En polis, i riksdagen, nämner fiskande av gäddor/pedofiler och du skrattar, ha ha.
Vad är du rädd för?

Jag skrattar åt Martin Melin och att han skulle vara något att stoltsera med.
Att du är i klassisk vidrig Dumpen-stil försöker kriminalisera folk som är kritiska mot Dumpens metoder är skrattretande. Att man är emot Dumpens metoder gör inte en till pedofil, din infantila dåre.

Childhood och Ecpat har gjort väldigt mycket jobb kring denna vidriga problematik och att du har mage nog att jämföra Dumpens bisarra och ineffektiva "jobb" med Ecpat och Childhood visar just att du är Dumpen-fanatiker utan koll. Bägge är seriösa organisationer med årtioenden av erfarenhet och där yrkesprofessionella jobbar och där forskning ligger till grund för motarbetandet av dessa vidriga övergrepp.

Dumpen är en shit show där en avdankad höjdhoppare och en f.d kriminell individ skapar offer på offer med ineffektiva metoder utan någon som helst vetenskaplig förankring i deras s.k jobb. Det är inte jämförelsebart, skäm inte ut dig själv.
Citera
2024-02-14, 11:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag skrattar åt Martin Melin och att han skulle vara något att stoltsera med.
Att du är i klassisk vidrig Dumpen-stil försöker kriminalisera folk som är kritiska mot Dumpens metoder är skrattretande. Att man är emot Dumpens metoder gör inte en till pedofil, din infantila dåre.

Childhood och Ecpat har gjort väldigt mycket jobb kring denna vidriga problematik och att du har mage nog att jämföra Dumpens bisarra och ineffektiva "jobb" med Ecpat och Childhood visar just att du är Dumpen-fanatiker utan koll. Bägge är seriösa organisationer med årtioenden av erfarenhet och där yrkesprofessionella jobbar och där forskning ligger till grund för motarbetandet av dessa vidriga övergrepp.

Dumpen är en shit show där en avdankad höjdhoppare och en f.d kriminell individ skapar offer på offer med ineffektiva metoder utan någon som helst vetenskaplig förankring i deras s.k jobb. Det är inte jämförelsebart, skäm inte ut dig själv.
Det är du som skämmer ut dej med dina aggressiva inlägg.
En normal människa motsätter sej inte polisens förslag att de ska kunna fiska efter gäddor/pedofiler. Det är väl ett jättebra steg framåt. Inget att skratta åt.
Citera
2024-02-14, 12:11
Avslutad
Citat:
Det finns fortfarande massor av gäddor/pedofiler i omlopp som utnyttjar barn och unga sexuellt.
Hur ska man komma till rätta med det? Bara slå sej till ro och mena på att detta tar Childhood och Ecpat hand om?

Om man har anledning att vara orolig över någon persons beteende, skall man göra orosanmälan till soc. myndighet eller Polisen.
Citera
2024-02-14, 12:20
Medlem
Citat:

Det är gäddan själv som skapar ”offer”!
Det är skönt för dem att slippa gäddan i sin närhet!
Ytterst få kvinnor eller män för den delen vill ha något med att göra de som tänder på minderåriga och barn, med allt va det kan ställa till med!

Vill du själv ha en fru som smeker fittan till fantasier av små barnsnoppar eller att hon har knullat med både sin syster och farsa sedan de va barn?
Fantasi eller inte! De flesta vill inte leva med någon sådan person
Citera
2024-02-14, 12:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vad är du rädd för?
Martin Melin kan man skratta åt, såsom åt Patrik, Patrik har uttryckt att han gärna vill se register så man vet om någon bor i närheten. Med det menar han att de ska vara mindre anonyma än mördare, och kriminella som drar till sig bombmän. Dumpen bidrar till att folk tänker och tänder på unga i större utsträckning och spär på i andra ändan, när de i den första bekämpar och hindrar. Så kanske noll i resultat.
Citera
2024-02-14, 13:22
Medlem
Pittensmitts avatar
Jag anmälde en man jag vet är pedo till dumpen, tar de tag i varje rapport inom kort tid eller har de en lång lista att gå igenom?
Citera
2024-02-14, 14:01
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittensmitt
Jag anmälde en man jag vet är pedo till dumpen, tar de tag i varje rapport inom kort tid eller har de en lång lista att gå igenom?

Allt beror på hur pass allvarligt det är
Får dom in tips från föräldrar eller barn som berättar att en person skickar kukbilder till dom så prioriteras nog dom före

Sen vem vet, kanske dom håller på o chattar med den mannen just i detta nu, eller så har dom försökt fiska efter han men inte fått napp

Jag har oxo tipsat dumpen om en man som är en dömd pedofil och som fotograferat barn på stranden för ett antal år sedan (det fall jag känner till, det kan ha skett andra fall som jag inte känner till)

Vi kan nog bara vänta o se
Citera
2024-02-14, 18:36
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, Dumpen är på god väg att skapa förändringar, något som peddokramare försöker svartmåla med allehanda personliga smutskastningskampanjer.

Childhood och Ecpat har inte förmått att ta itu med de pågående övergreppen på barn och stoppa dem innan barnet blir ett offer. Det är den stora skillnaden mellan dessa organisationer och Dumpen. De har heller inte förmått att ifrågasätta lagar för barnens skydd som Dumpen gör.

Jag har stark tilltro till förbättringar och vet att de predatorer som idag har haft fritt spelrum känner sig hotade. Det märker vi ju här i kommentarerna.

Gädda #270 sitter idag häktad och det är Dumpens förtjänst som besparat en massa barn från att drabbas. Det hade varken Childhood eller Ecpat kunnat åstadkomma.

Jag hoppas att polisen snart ska få kunna utöva Dumpens metoder i jakt på predatorer som söker barn i sexuellt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in