2024-02-14, 10:18
Medlem
Var ett liknande fall för några år sen med en treårig pojke som bott hela sitt liv här. Dessa utvisningsbeslut är så korkade att det inte är sant. Denna tjej har ingen som helst anknytning till sitt "hemland" utan är Svensk i alla relevanta avseenden. Hela idéen om att ett barn ska ha rätt till sin "kultur" i hemlandet utgår från att kultur 1. skulle vara någonting statiskt och 2. är heligt. Sätt henne i en fosterfamilj istället så hennes barndom och eventuellt liv räddas och hon kan bli en del av Sverige och bidra så småningom.

En intressant observation, trådar om dessa beslut sållar oss SD-röstande invandringskritiska anti-islamister från de riktiga rasisterna på både höger och vänster sida. Om man anser att en liten flicka som bott här större delen av sitt liv och saknar föräldrar i utlandet ska utvisas är man helt enkelt antingen en hemsk människa eller en förledd människa.
Citera
2024-02-14, 10:21
Medlem
Så kriminella 'deltidsbögar' får stanna för hotbilden i ulandet men ett barn med fosterfamilj och noll språkkunskaper i andra landet ska utvisas?
Inte ens inbiten Sverigedemokrat som jag får det att gå ihop.
Citera
2024-02-14, 10:21
Avslutad
Varför ska fel personer utvisas?
Citera
2024-02-14, 10:33
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Låt henne stanna. Hon är 9 och har bott 7 av de åren i Sverige. Och hon kommer från ett europeiskt land dessutom.

Även om artikeln säkert är vinklad och kanske utelämnar något så tycks det bara dumt av myndigheterna att lägga massor av energi på detta. Samtidigt som en somalier som kommit hit som vuxen och sedan våldtagit en svensk tjej bedöms ha för stark anknytning till Sverige för att utvisas. Det är inte rimligt.

Precis. Även i mina migrationsdrömmar (dvs NOLL invandring) så kan man göra enstaka undantag. Varför lägga tid på en småtjej som antagligen inte kommer att våldta, råna eller kräva att Sverige ska bli muslimskt
Låt henne stanna
Citera
2024-02-14, 10:40
Medlem
Är inte grundproblemet att det tar för lång tid att få ett beslut från migrationsverket?
På ett mänskligt plan känns det fel att skicka iväg en person som är så ung och som bott större delen av sitt liv i vårt land.
Regelverket som följs är säkert okej, om beslutsprocessen var snabb nog?
Citera
2024-02-14, 10:41
Medlem
Givetvis utmärkt agerande!
Betänk att detta är snyfthistorier i vänsterns försök att få folk att inte vilja utvisa blattar. De flesta svartskallarna i landet är män i krigsför ålder och har absolut ingen som helst anknytning till landet, dessa är de avarter till människor som vänsterblivna vill ha kvar.

Luras inte av denna propagandan där ni låter er tro att detta är standarden. 1 av 10 000 som ska ut är kvinnor
Citera
2024-02-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennark.Rimpi
Barnet har bott lagligt i Sväjje, emedan beslutsprocessen pågår. Att "Hans å Paulina" inte adopterat beror simpelt på mååney. Som fosterhem erhåller dessa två extra-föräldrar SEK 25K/månad. Om de ansökt om adoption och den skulle ha godkänts, så blire bara SEK 1250:-/per månad. Mååney talks vettu.

Enligt https://skr.se/skr/integrationsocialomsorg/socialomsorg/barnochunga/placeradebarnochunga/familjehemsvard/ersattningrekommendationer/nyarekommendationerfamiljehem2023.66727.html
så når man inte riktigt upp till 25kkr. Var fick du den siffran ifrån?
Citera
2024-02-14, 10:44
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Dagens generation svenskar gör knappt något för systemet. Man glider och lever som en parasit. Du tycker jag yrar. Ta bort 2 miljoner av detta land så ser vi vad som sker. Lilla Agda har redan bara negrer som skötare. Dags att du blir undersköterska nu och torkar bajs istället för att jobba med reklam. Och så slipper våra döttrar skaffa neger män dessutom. Sverige för svenskarna. Och alla halvblod som fötts här bör kastreras eller avlivas.
Jag är inte vänster. Jag är blank i detta land fyllt av lögner och svek. Svensk politik är som en snöglob. Skaka på den så blir det kola fest snöstorm huller om buller men ändå ganska vackert svenskt och igenkänneligt. Som svensk mår jag bäst när jag har något eller någon att gnälla om, starkt kaffe en kaka och bromsränder i brallan.

Vet inte riktigt hur jag ska svara på dina utfall, du ger ett väldigt förvirrat intryck.
Citera
2024-02-14, 10:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Nej men hon blev väl till här? Det framgår inte av artikeln om hon har albanskt medborgarskap. För övrigt får barn som föds i andra länder medborgarskap där, det gäller inte bara USA.
Klart att hon har, man kan inte utvisa nån till ett land där dom saknar medborgarskap.
Citera
2024-02-14, 10:52
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Enligt migrationsverket så har hon starkare anknytning till sitt hemland. Trots att hon är född här och bott i Sverige i 7 år.

Vad tycker ni?
Ett beslut fattades redan 2019 gällande hennes utvisning. Att personerna i hennes närhet vägra lyda beslutet är inget som vi bör låta påverka. Det skulle nämligen göra hela vårt system illegitimt.

Låt mig dra en parallell. Du begår ett bankrån och blir dömd till 5 års fängelse. Men du inställer dig inte till fängelset när det är dags. Polisen skiter i att eftersöka dig. Efter 5 år börjar media dreva om att eftersom du varit ute i frihet så länge skulle det vara omänskligt att nu tvinga dig att avtjäna straffet. Därför beslutar domstolen att benåda dig. Anser du att detta skulle vara ett korrekt förfarande i en rättsstat? Är det något som får människor att lita på systemen?
Citera
2024-02-14, 10:58
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Ett beslut fattades redan 2019 gällande hennes utvisning. Att personerna i hennes närhet vägra lyda beslutet är inget som vi bör låta påverka. Det skulle nämligen göra hela vårt system illegitimt.

Låt mig dra en parallell. Du begår ett bankrån och blir dömd till 5 års fängelse. Men du inställer dig inte till fängelset när det är dags. Polisen skiter i att eftersöka dig. Efter 5 år börjar media dreva om att eftersom du varit ute i frihet så länge skulle det vara omänskligt att nu tvinga dig att avtjäna straffet. Därför beslutar domstolen att benåda dig. Anser du att detta skulle vara ett korrekt förfarande i en rättsstat? Är det något som får människor att lita på systemen?

En vuxen människa tar beslutet till att göra ett bankrån.
Flickan i fråga har inte gjort något beslut som fått henne i den här situationen. Det är de vuxna i hennes omgivning som svikit henne.
Citera
2024-02-14, 11:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
En vuxen människa tar beslutet till att göra ett bankrån.
Flickan i fråga har inte gjort något beslut som fått henne i den här situationen. Det är de vuxna i hennes omgivning som svikit henne.
Vårdnadshavare förväntas ta ansvar för dessa typer av frågor. Återigen, det handlar om vår tillit till systemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in