2024-02-14, 02:00
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Fast hon har väl svenskt medborgarskap om hon är född här?

Jag vet inte och bryr mig inte, hon är fortfarande inte svensk.
Citera
2024-02-14, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Vad du tycker är inte ens värt mitt använda skithuspapper.

Svenskar är en etnisk grupp som man inte kan välja att vara del av eller ej. Även om hon så är den person som talar bäst svenska och dansar mest kring midsommarstången så blir hon aldrig svensk, utan mest en svensk medborgare.

Tror du att en somalie som kom hit som ettåring och pratar "perfekt svenska" är en svensk? Självklart inte.
Vill man få vara svensk så får man bli det tycker jag.
Känner adopterade från andra världsdelar, vad ska dom göra för att bevisa att dom bara vill leva och få vara en del av samhället?

Det finns många som inte vill vara en del av oss som vi borde utvisa innan vi utvisar ett oskyldigt litet barn.

Såg ett bra klipp från någon djurpark där en honhund fått adoptera ett par tigrar, dom blev tio gånger starkare än henne när dom växte upp, men hade sån respekt för henne.
Varför känner inte tio småblattar sådan respekt för moder Svea?

Hon var en schäfer, Sverige är en chihuahua inrikes och utrikes. 🤷 Schäfern var deras drottning, och hon hade styrkan att vara ledare för flocken. Sverige kan bli en big dog när vi förstår vad fina vi är. ☺️
Citera
2024-02-14, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Enligt migrationsverket så har hon starkare anknytning till sitt hemland. Trots att hon är född här och bott i Sverige i 7 år.

Vad tycker ni?

Läs artikeln från Aftonbladet som jag länkar här nedan.
Lisa, 9, kan utvisas till barnhem i Albanien: Mitt hem är här

https://www.aftonbladet.se/a/APeVgA

Jag undrar hur "Hans” och ”Paulina" är så korkade att dom inte vet att dom har ett barn som inte bor lagligt i landet? Hur kan dom vara så korkade att dom inte fixar adoption när dom haft 9 ÅR PÅ SIG?

Ja självklart lider barn när föräldrar är idioter. Så är fallet här. Det är inte svenska myndigheter som gör något fel i denna situationen. Känns som en utvisning möjligtvis kan få "Hans" och "Paulina" arsle upp från soffan så dom kan göra pappersarbetet dom inte gjorde dom senaste 9 åren.

Är det ok i fall jag glömmer att registrera mitt boende, glömmer att betala skatt, glömmer att betala räkningar, lån och liknande och sen klagar med "hur ska det gå för mina barn?" när någon myndighetsperson kommer.

Att Hans och Paulina inte skäms fattar jag inte.
Citera
2024-02-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Känner adopterade från andra världsdelar, vad ska dom göra för att bevisa att dom bara vill leva och få vara en del av samhället?

Det finns många som inte vill vara en del av oss som vi borde utvisa innan vi utvisar ett oskyldigt litet barn.

Såg ett bra klipp från någon djurpark där en honhund fått adoptera ett par tigrar, dom blev tio gånger starkare än henne när dom växte upp, men hade sån respekt för henne.

Hon var en schäfer, Sverige är en chihuahua inrikes och utrikes. 🤷 Schäfern var deras drottning, och hon hade styrkan att vara ledare för flocken. Sverige kan bli en big dog när vi förstår vad fina vi är. ☺️

Nej, att vara svensk handlar om gener och arvsmassa.

Småblattar har mindervärdeskomplex då de kommer från världens rövhål, där deras kretiner till farföräldrar inte lyckades bygga upp ett bra samhälle och där de istället behövde fly till en helt annan världsdel.

De vet att de är dummare pch fulare, därför är de utåtagerande.

De får gärna leva i Sverige och göra rätt för sig, men de kommer ändå aldrig bli svenskar. Svenska medborgare, möjligtvis, men en fästing är alltid en fästing, vare sig den befinner sig i Afrika eller i Sverige.
Citera
2024-02-14, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Återigen en person som inte ska stanna men ändå hållit sig kvar och nu gnäller över att det inte finns några kontakter i hemlandet. Sorry men hon skulle ha åkt direkt så bara packa väskan nu istället.

"Hållit sig kvar", "gnäller över att det inte finns några kontakter i hemlandet" (flickan är förövrigt född i Sverige men har sina rötter i Albanien), "skulle ha åkt direkt"... Om vi för en stund lägger alla politiska åsikter åt sidan och utgår från att du inte trollar; du känner inte att du lägger ett orimligt stort ansvar och en tämligen obefogad skuld på en nioåring som bott i Sverige under sju av sina nio år i livet, varav i vart fall de sex sista åren, om jag förstått saken rätt, varit utan hennes biologiska föräldrar?
Senast redigerad av Polypolar 2024-02-14 kl. 02:32.
Citera
2024-02-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polypolar
"Hållit sig kvar", "gnäller över att det inte finns några kontakter i hemlandet" (flickan är förövrigt född i Sverige men har sina rötter i Albanien), "skulle ha åkt direkt"... Om vi för en sekund lägger alla politiska åsikter åt sidan och utgår från att du inte bara trollar; du känner inte att du lägger ett orimligt stort ansvar och en tämligen obefogad skuld på en nioåring som bott i Sverige under sju av sina nio år i livet, varav i vart fall de sex sista åren, om jag förstått saken rätt, varit utan sina biologiska föräldrar?

Varför skriver dom inget om "Hans” och ”Paulina"? Varför åtalas dom inte? Vart ska flickan bo när "Hans” och ”Paulina" sitter i fängelse för människohandel? På svenskt barnhem?
Citera
2024-02-14, 02:33
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84

Nej men där får jag stoppa dig. Svenskar är inte samma sak som svenska medborgare (även om de också benämns som svenskar medborgarrättsligt). Det senare kan alla bli, svenskar är en etnisk grupp precis som japaner tex. Det är inget man bara väljer att bli, det är man eller inte.

Vet inte riktigt vart du ville komma med hundanalogin riktigt? Varför tio småblattar inte känner någon respekt? Jadu, kanske för att polisen delar ut armband och bjuder kriminella på korv? Skicka ut de tio småblattarna så var problemet löst men det verkar vara så förbannat svårt.
Citera
2024-02-14, 03:26
Avslutad
Jag kan inte se problemet, och därmed inte förstå juridiken bakom, med att hon skulle få stanna när hon har en familj som tar hand om henne. Hon är per se ingen belastning eftersom det finns en familj i Sverige som vill ha henne. Vad gör det att hennes biologiska föräldrar inte är svenskar. Vad har det med saken att göra. Det är ju inte en sådan juridik SD-Sverige ska ha.
Citera
2024-02-14, 03:37
Medlem
Förstår fan inte hur man kan utvisa en 9 åring men man behåller gärna en somalisk våltäktspeddofil som varit kriminell hela sit halvsenska liv.
Citera
2024-02-14, 03:48
Bannlyst
-Sverige är fullt!
-Sedan finns det inga asylskäl ifrån Albaninen till Sverige
-Hon saknar jord och blod koppling till Sverige, så hon har inga skäl att få stanna.

Sverige har alldeles för liberal lagstifning , att man komma hit ifrån t.ex Syrien och få asyl här. Det är vidrigt. Men ta 500 av Kriminalvården kunder och dra in deras PUT och skicka hem dem. Låt henne få stanna.
Senast redigerad av 53280 2024-02-14 kl. 03:51.
Citera
2024-02-14, 03:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Förstår fan inte hur man kan utvisa en 9 åring men man behåller gärna en somalisk våltäktspeddofil som varit kriminell hela sit halvsenska liv.
För att lagen är lagen. Ingen av hennes föräldrar är svensk och kan inte överföra svenskt medborgarskap på henne. Kvar står Migrationsverket och ska bedöma anknytning. Det fattas något bortom de två faktorerna inte Albanien aktivt vill ha henne.
Citera
2024-02-14, 04:16
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Inte helt oväntat, då Migrationsverket prioriterar vuxna män från MENA.

Ja de säljer ju uppehållstillstånd till de med stålar, samt agendan för ödeläggelse kaos & våld till landet spelar in - denna individ uppfyller föga av det sannolikt på längre sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in