2024-02-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jourhem och familjehem har ingen tystnadsplikt. Sedan kan man ju diskutera hur lämpligt det är av henne att prata om familjen öppet. Om hon fortfarande hade barnen placerade hade inte soc varit glada.
Tog för givet att de hade tystnadsplikt , de flesta familjehem verkar agera som om de har tystnadsplikt
2024-02-13, 20:49
Medlem
Nu sitter Fia live och ska polisanmäla Nina för den lajven hon just nu har där hon suttit och översatt podden. Jag blir helt yr i huvudet av allt det här!
2024-02-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tog för givet att de hade tystnadsplikt , de flesta familjehem verkar agera som om de har tystnadsplikt
Jag tror att många kanske tror det. Sedan är det ju mer sunt förnuft att inte prata öppet om något känsligt om ett barn man har/haft placerat. Eller att inte prata illa om föräldrarna för den delen. Lite samma sak som föräldrar som skiljer sig för att sedan smutskasta varandra i sociala medier. Det påverkar barnen negativt. Om jourhemmet hade tänkt på barnens bästa hade hon inte gått ut och pratat om det här öppet.
2024-02-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Nu sitter Fia live och ska polisanmäla Nina för den lajven hon just nu har där hon suttit och översatt podden. Jag blir helt yr i huvudet av allt det här!

Och Sulle sitter i bakgrunden o håller med
2024-02-13, 21:21
Medlem
Uppfattade jag rätt att S+S ringt 112 för att anmäla Ninas livesändning? Polisen i inspelningen sa typ ''ja men detta kan ni anmäla hur lätt som helst men det kan inte jag fixa här på natten, här är det ju på liv och död''. S trodde polisen tog henne på fullt allvar men jag tror snarare polisen ville bekräfta att det går att anmäla och snabbt avsluta samtalet för att kunna ta RIKTIGA samtal till 112.

Sett samma mönster flera gånger, att S övertolkar dom hon pratar med, till sin favör. S tror exempelvis att det inte är förtal att hänga ut personer så länge dom är dömda, vilket inte är sant. Att sprida smutskastande och uppgifter som ställer personen i dålig dager (speciellt när man har en större plattform!) är ofta brottsligt, även när personen är dömd.
2024-02-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskfettan
Uppfattade jag rätt att S+S ringt 112 för att anmäla Ninas livesändning? Polisen i inspelningen sa typ ''ja men detta kan ni anmäla hur lätt som helst men det kan inte jag fixa här på natten, här är det ju på liv och död''. S trodde polisen tog henne på fullt allvar men jag tror snarare polisen ville bekräfta att det går att anmäla och snabbt avsluta samtalet för att kunna ta RIKTIGA samtal till 112.

Sett samma mönster flera gånger, att S övertolkar dom hon pratar med, till sin favör. S tror exempelvis att det inte är förtal att hänga ut personer så länge dom är dömda, vilket inte är sant. Att sprida smutskastande och uppgifter som ställer personen i dålig dager (speciellt när man har en större plattform!) är ofta brottsligt, även när personen är dömd.

Precis, 11414 är väl för anmälan? Galet att man ringer 112
2024-02-13, 21:47
Medlem
Är Sulle utbildad tolk?
2024-02-13, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Det är privatpersoner så ingen tystnadsplikt och de skriver heller inte under sekretessavtal. Kan dock tycka att det hade varit på sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7

Hade jag varit polis hade ett sådant där samtal fått mig att tända eld på mig själv, imponerad över hur professionellt mottagaren hanterar detta. Jag sätter 10000 kr på att hon inte kommer komma någonstans med den där förtalsanmälan gällande kvällens sändning. Någon som vill sätta emot?

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Precis, 11414 är väl för anmälan? Galet att man ringer 112

112 vid pågående brott och vid fara för liv, hälsa och egendom - annars 11414.

Palm stängde av kommentarerna, blev för jobbigt att blocka.
2024-02-13, 21:57
Medlem
Hur mycket ska Fia Palm älta... Att hon inte ger sig.
Hon har verkligen ingen självinsikt, bara alla andras fel.
Läste att hon anses vara skadlig för sina söner därför får hon ej träffa dem.
Kvinnan är sjuk!
2024-02-13, 22:06
Medlem
Hade jag varit polis hade ett sådant där samtal fått mig att tända eld på mig själv, imponerad över hur professionellt mottagaren hanterar detta. Jag sätter 10000 kr på att hon inte kommer komma någonstans med den där förtalsanmälan gällande kvällens sändning. Någon som vill sätta emot?

Jag sätter inte mot en krona

Edit: Svarar Septemberflicka. Sorry för felpost.
Senast redigerad av Funtade007 2024-02-13 kl. 22:25.
2024-02-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Är Sulle utbildad tolk?
Han har då aldrig nämnt det tidigare men det är ju inte helt otroligt , han missar ju sällan ens svåra svenska ord så han bör kunna tolka ok , kanske inte i domstol men inandra sammanhang
2024-02-13, 22:07
Medlem
Nina sa väl att svenskar knappt vågar åka utomlnds längre o syfrade på morden i Bryssel...jag uppfattade inte hon nämde att Fia skulle ligga bakom??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in