2024-02-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.brundin
Enligt bekanta som är kollegor med den försvunne så sågs han senast springa in i bygget för att hjälpa till att få ut folk. Dvs.en hjältemodig gärning som tyvärr verkar ha straffat sig 😢
Tragiskt! Anställd på Liseberg eller någon form av konsult? Yrkeskategori?
Citera
2024-02-13, 19:29
Medlem
Liseberg och Göteborgs stad borde stämma skiten ut ncc. Garanterat fusk med de 58 underentreprenör man anlitat. Utländsk personal som jobbar svart mm mm. Byggsektorn är ett enda stort skräckexempel. Varför inte någon tar och vrider åt på pungen (bokstavligen och bildligt med rejäla böter, 4-10 procent av omsättningen) rejält på dessa byggherrar är ett mysterium
Citera
2024-02-13, 19:47
Medlem
Pullmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammatillC
Helt spekulation från min sida men man har ju inte sett chefen för Oceana på någon presskonferens eller intervju sen igår. Enligt Lisebergs hemsida heter han Joh*n Björkm*n (a) och är General Manager

Detta har jag också tänkt på och hoppas att det inte är så.
Citera
2024-02-13, 19:48
Medlem
FetFulElaks avatar
Hade man sågat av den gröna kanan när det började hade det inte spridit sig för då hade rökgaserna gått ut där istället för att samlas i byggnaden

Orutin
Citera
2024-02-13, 19:55
Medlem
Detta klippet har inte varit uppe i tråden innan vad jag vet och här ser man arbetet som pågår innan branden startar.
https://www.tiktok.com/@jimmy_sjoberg/video/7334683047230442784?_r=1&_t=8jqtz17qCUy

Tittar man på detta klippet när branden precis startat så verkar det vara på samma plats som arbetet i första klippet utförs.
https://www.tiktok.com/@gbg422bre/video/7334693639852952865?_r=1&_t=8jrAbXWqFE0

Som jag nämnt tidigare känns det som någon form av avrinning/avlopp från rutschkanan som monteras med tanke på stropparna eller spännbanden som håller uppe "röret".

*edit
Ändrade andra länken till TikTok klippet.
Senast redigerad av -Kjell-Kriminell 2024-02-13 kl. 20:53.
Citera
2024-02-13, 19:59
Medlem
entjockkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorginaKramer
Räddningstjänsten i Göteborg består av ett par olika avdelningar. Rent allmänt kan man säga att det råder ett rejält kaos där inne. Bara att kika på ständigt återkommande platsannonser.

Dock fungerar blåljusverksamheten någorlunda. Även om det finns ett par riktiga original där med.

Helt rätt Rsg Gbg har massiva problem. Brandmännen ska helst springa runt i kjol och prideflaggor. Helt sjukt.
Senast redigerad av entjockkatt 2024-02-13 kl. 20:30.
Citera
2024-02-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kjell-Kriminell
Detta klippet har inte varit uppe i tråden innan vad jag vet och här ser man arbetet som pågår innan branden startar.
https://www.tiktok.com/@jimmy_sjoberg/video/7334683047230442784?_r=1&_t=8jqtz17qCUy

Tittar man 1:29 in i detta klippet när branden precis startat så verkar det vara på samma plats som arbetet i första klippet utförs.
https://youtu.be/UFiBh1iM2yk?si=LVsvhDk8P4NHz8tY&t=83

Som jag nämnt tidigare känns det som någon form av avrinning/avlopp från rutschkanan som monteras med tanke på stropparna eller spännbanden som håller uppe "röret".

Grymt bra fynd. Där ser man ju minst en person som står och arbetar precis där det brinner på en annan TikTok-film. 👍
Citera
2024-02-13, 20:07
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Hade man sågat av den gröna kanan när det började hade det inte spridit sig för då hade rökgaserna gått ut där istället för att samlas i byggnaden

Orutin

Ja, upp med kranen bara och gör en kapning. Det är plast. Borde gå på 5-10 min?

Men tydligen föredrog brandmännen att stå förvirrade ute i gatan.
Citera
2024-02-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt

Med rådiga arbetare på plats hade det varit tillräckligt att köra upp skyliften och dra till plasttunneln med en rejäl stöt eller två. Tror den hade gett med sig tämligen snabbt.
Citera
2024-02-13, 20:13
Medlem
masheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorginaKramer
Grymt bra fynd. Där ser man ju minst en person som står och arbetar precis där det brinner på en annan TikTok-film. 👍

Någon borde säkra beviset och skicka till någon , tidningar? Polisen? Liseberg?
Citera
2024-02-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt

I TikTok klippet som länkades några poster ovanför så syns det när första brandbilen anländer. Då är det bortom att bara kapa av ett rör, branden är ju flera våningar hög redan då.

Däremot om arbetarna lyckats göra något för att kapa av röret direkt hade det kanske gått.
Senast redigerad av russelbuff 2024-02-13 kl. 20:20.
Citera
2024-02-13, 20:18
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=UFiBh1iM2yk&t=180s

explosionen fick sig ett åk iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in