2024-02-13, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Baserat på att polisen var hos dom den 22 dec och hon skrev ett inlägg den 23 dec att hon inte var gravid. Alltså har dom försökt efteråt när dom visste om det här. Han var dessutom redan avstängd från jobbet och polisen kopplades in då han trots avstängning fortsatte ändå

Varifrån kommer informationen om att polisen var på besök den 22 december? När jag läser i tråden känns det som att det är en ihopblandning av datum. Artikeln om brottet i tidningen var från 22 januari. Helt plötsligt började alla skriva om 22 december.

Att polisen varit hemma hos dem ett visst datum är bara information som någon här på fb skrivit. Hur vet vi ens att det är sant?
Citera
2024-02-13, 09:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tycker synd om henne på ett sätt, det var ju förhoppningsvis inte hon som var med på åldringsbrotten MEN hon måste ju iaf anat att något inte stämde då de garanterat har samma ekonomi.
Eller sitter de kanske i varsin del av huset och bara sammanstrålar när det är ägglossning?

Oavsett vad så måste hon roa publiken framöver om hon ska kunna fortsätta som influenser.
Jag tror man ska vara försiktig med att säkert säga att F visste. Om vi antar att ryktet stämmer och att det är spelberoende som ligger bakom L:s behov av extrapengar så är han troligtvis som de flesta personer med ett beroende - en stor lögnare. Han kan ha förnekat allt spelande, påstå att någon särskild person försöker sätta dit honom angående brottet, och ljuga om allt möjligt runt detta. Fritzl hade fan flera personer inlåsta i sin bunker utan att hans fru visste om allt, så att dölja ett spelberoende plus stölder på arbetstid från sin partner bör vara a piece of cake i jämförelse. L är ju inte den enda personen som jobbar i hemtjänsten i deras kommun så teoretiskt skulle de kunna anklaga fel medarbetare för brottet. Jag tror ju inte det men menar att man får se det från F:s perspektiv också. De flesta vill tro gott om sin partner.
Citera
2024-02-13, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Varifrån kommer informationen om att polisen var på besök den 22 december? När jag läser i tråden känns det som att det är en ihopblandning av datum. Artikeln om brottet i tidningen var från 22 januari. Helt plötsligt började alla skriva om 22 december.

Att polisen varit hemma hos dem ett visst datum är bara information som någon här på fb skrivit. Hur vet vi ens att det är sant?
Han blev avstängd från jobbet den 22 dec enligt uppgift. Det kommer stå på Lexbase om han döms.
Han kan ha ljugit för Fanni och skyllt på någon annan Men någonstans så tror jag att hon visste om det
Citera
2024-02-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag tror man ska vara försiktig med att säkert säga att F visste. Om vi antar att ryktet stämmer och att det är spelberoende som ligger bakom L:s behov av extrapengar så är han troligtvis som de flesta personer med ett beroende - en stor lögnare. Han kan ha förnekat allt spelande, påstå att någon särskild person försöker sätta dit honom angående brottet, och ljuga om allt möjligt runt detta. Fritzl hade fan flera personer inlåsta i sin bunker utan att hans fru visste om allt, så att dölja ett spelberoende plus stölder på arbetstid från sin partner bör vara a piece of cake i jämförelse. L är ju inte den enda personen som jobbar i hemtjänsten i deras kommun så teoretiskt skulle de kunna anklaga fel medarbetare för brottet. Jag tror ju inte det men menar att man får se det från F:s perspektiv också. De flesta vill tro gott om sin partner.

Om ryktet stämmer så tror jag absolut att han försökt dölja detta för exakt alla i sin omgivning och inte drar sig för att ljuga även för Fanni, om man går så långt att man tränger sig in hos äldre för att stjäla dens kanske livsviktiga medicin har man inga spärrar kvar. Men att Fanni inte skulle känna till det efter en husrannsakan där deras hem blev vänt upp och ner har jag svårt att tro.
Citera
2024-02-13, 09:53
Medlem
Kan vi bara få störa oss i fred i den här tråden tack 😅.

Helt tyst från Fanni igen, varför? Måste hon vila kanske? Svårt att stå emot alla sina cravings som man för det första inte har några i v7... 😅
Nä men skämt å sido, sitter hon hemma och oroar sig och letat tecken på att det håller på att gå åt skogen? Plus att hon säkert inte är jätteglad över vad L hittat på. Jag hoppas hon söker hjälp för sin egna och framtida barns skull.
Citera
2024-02-13, 10:19
Medlem
Får Lars aldrig prova att sitta utan helstöd? Antingen är hon i babysittern eller så kör de tydligen runt henne i vagnen inomhus medan hon leker?! What??
Citera
2024-02-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Kan vi bara få störa oss i fred i den här tråden tack 😅.

Helt tyst från Fanni igen, varför? Måste hon vila kanske? Svårt att stå emot alla sina cravings som man för det första inte har några i v7... 😅
Nä men skämt å sido, sitter hon hemma och oroar sig och letat tecken på att det håller på att gå åt skogen? Plus att hon säkert inte är jätteglad över vad L hittat på. Jag hoppas hon söker hjälp för sin egna och framtida barns skull.

Minns när hon skrev om hur traumatiskt det var att hon under ett par veckor trodde hon hade en delad livmoder (var det va?) innan en second opinion visade att det inte var så och att allt såg normalt ut, undrar vart på trauma-skalan hon då sätter Linux egengjorda bajsmacka. Hans påstådda sidojobb och allt som kommer med det är ju en form av psykisk misshandel mot Fanni hoppas hon inser det.
Citera
2024-02-13, 10:26
Medlem
Varför är det så tyst från Fanni?
Trodde tystheten skulle vända nu när hon har fått bekräftat att fostret lever enligt ul?!?!

Och Hannas sambo har börjat jobba igen. Stackars Hanna snart kommer hon väl bli utbränd ensam med Lars om dagarna…

Kul för Hannas sambo att ha de rännandes hemma när han har jobbat natt och behöver sova, haha 😂
Citera
2024-02-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Får Lars aldrig prova att sitta utan helstöd? Antingen är hon i babysittern eller så kör de tydligen runt henne i vagnen inomhus medan hon leker?! What??

Hahaha själv får bebis hänga med på en filt och nackträna medan jag fixar kaffe, hänger tvätt osv. Skulle aldrig få för mig att köra runt bebis i vagn i mitt egna hem? När mitt barn väl tröttnar på nackträning blir det babygymmet eller bärsele.

Så Keboffen har varit och jobbat natt nu. Ska han så smått börja jobba nu då? Det blir roligt att följa Hanna som mammaledig utan Keboffen hemma.
Citera
2024-02-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Hahaha själv får bebis hänga med på en filt och nackträna medan jag fixar kaffe, hänger tvätt osv. Skulle aldrig få för mig att köra runt bebis i vagn i mitt egna hem? När mitt barn väl tröttnar på nackträning blir det babygymmet eller bärsele.

Så Keboffen har varit och jobbat natt nu. Ska han så smått börja jobba nu då? Det blir roligt att följa Hanna som mammaledig utan Keboffen hemma.

Nej inte jag heller, framförallt inte när bebisen är vaken nöjd med en leksak 🤔 Hanna kan väl ha henne i knät eller framför sig med lite stöd från sina händer... Väldigt märkligt
Citera
2024-02-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejset
Och Hannas sambo har börjat jobba igen. Stackars Hanna snart kommer hon väl bli utbränd ensam med Lars om dagarna…

Hanna hade kunnat göra så mycket mer content kring detta. Typ ”åh på måndag börjar Kevin jobba, hur gör ni när ni är själva med dusch/fixa middag/natt/whatever”. Samma sak när dom helt plötsligt skulle åka till Malmö. Inte ett ord om att den resan var planerad förens dom helt plötsligt satt i bilen på väg dit? Hon hade kunnat fråga om barnvänliga restauranger där, vad man ska packa till bebis osv.
Citera
2024-02-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Hanna hade kunnat göra så mycket mer content kring detta. Typ ”åh på måndag börjar Kevin jobba, hur gör ni när ni är själva med dusch/fixa middag/natt/whatever”. Samma sak när dom helt plötsligt skulle åka till Malmö. Inte ett ord om att den resan var planerad förens dom helt plötsligt satt i bilen på väg dit? Hon hade kunnat fråga om barnvänliga restauranger där, vad man ska packa till bebis osv.

Spot on! Tror detta är hennes största problem, hon ser inte själv vad som skulle vara bra content
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in