2024-02-12, 21:11
Medlem
Sladdarens avatar
Där kom den till slut och äntligen tråden om Risgrynsgröt på tub eller ja konserv kanske

Vilken Risgrynsgröt märke har ni fastnat för och varför ?
Gröta på nu så det limmar slafsas runt hela munnen med härlig geggig grötmuscchh och kanelmjölk stänk i hela fejjan ..Då vet man att man är ett faaan av Risgrunsgröt ! Tror jag, men man kanske inte är det ändå, eller så har man normalt bordskick ochså :-)
Citera
2024-02-12, 21:25
Medlem
Lelle-Puttes avatar
För närvarande Pama minutris, finns åter att köpa i danmark.

Klart på några minuter, utan långkok och blötläggning över natten.

Lättfixat på morgonen, mättar lätt en familj.

Serveras med socker kanel och eventuellt lite sylt.
Citera
2024-02-12, 21:54
Medlem
revodnebs avatar
BOB är väl ok? Numera Felix?
Citera
2024-02-12, 21:58
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Felix i korvtub, den bara är där första man ser. Går utmärkt förtära rakt av ur paketet där man går, bara gör ett litet hål i ena ändan, komplettera med ett päron.
Citera
2024-02-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Där kom den till slut och äntligen tråden om Risgrynsgröt på tub eller ja konserv kanske

Gröta på nu så det limmar slafsas runt hela munnen med härlig geggig grötmuscchh och kanelmjölk stänk i hela fejjan ..Då vet man att man är ett faaan av Risgrunsgröt ! Tror jag, men man kanske inte är det ändå, eller så har man normalt bordskick ochså :-)

Felix på korvtub, gillar att värma den och ha en smörklick, socker och kanel...

Och bara för att jag tycker det är bekvämt att köpa färdiglagat då att göra hemgjort tar för lång tid för att få avnjuta denna fantastiska maträtt...
Citera
2024-02-12, 23:23
Avslutad
Felix, alla andra färdiga bleknar i jämförelse.
Citera
2024-02-13, 15:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIR-S17-400Volt
Felix på korvtub, gillar att värma den och ha en smörklick, socker och kanel...

Och bara för att jag tycker det är bekvämt att köpa färdiglagat då att göra hemgjort tar för lång tid för att få avnjuta denna fantastiska maträtt...

Körde det jag fick tag i närbutiken och det är felix iaf och sen har man icas egna
Citera
2024-02-13, 15:55
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Felix, alla andra färdiga bleknar i jämförelse.

Okej.. najs
Äre mer grädde och rundare i smaken eller vad tycker du gör att den är godare ?
Citera
2024-02-13, 15:57
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Felix i korvtub, den bara är där första man ser. Går utmärkt förtära rakt av ur paketet där man går, bara gör ett litet hål i ena ändan, komplettera med ett päron.

Okej snyggt.. ja snabblunch typ
Citera
2024-02-13, 16:10
Medlem
Felix på korvtub är den i särklass bästa. Blanda gröten med ett ägg och lite russin och grädda i ugn på 175° i 45 minuter så får du en jättegod risgrynspudding. Lite hemmagjord lingonsylt på det och dagen är räddad.
Citera
2024-11-12, 08:33
Medlem
Blev sugen på risgrynsgröt men orkade inte göra egen just nu, så jag köpte en Felix-korv. Den var ju helt värdelös. Riset var al dente och hade en lätt unken eftersmak. Då är faktiskt Riskvikk eller vad det heter (från mejeriavdelningen) betydligt bättre även om det är mer som risifrutti än gröt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in