2024-02-12, 20:18
Medlem
Kalliss avatar
Ett självmål rakt upp i tjotahejti på sossarna, jag tycker att sossarna är värd detta

https://youtu.be/evz7CEqMJrU?t=53
Citera
2024-02-12, 20:20
Medlem
Det skall bli lite intressant nu då att se vad Sveavägen 68 kan tänkas ha för "dirt" på El-Haj som nu kommer att börja läcka ut. Skall vi gissa på totalt karaktärsmord i alla kanaler? När kommer Aftonbladets ledarsida att ta sin skyddande hand ifrån honom?
Citera
2024-02-12, 20:25
Medlem
Kaptagons avatar
El-Haj och Jimmy sitter bredvid varandra i riksdagen undrar vad de kommer att småprata om när de möts igen.
Citera
2024-02-12, 20:25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Skiter i El-Haj. Hur fan kan vi ens ha riksdagsledamöter som inte är födda i Sverige, inte har någonting med Sverige att göra, och vars politiska intressen uppenbarligen inte har något med svenskar att göra. Äckligt hur mycket i svensk politik som kretsar kring andra länder, deras folk och deras problem.

Exakt, exakt.

El-Hamas är bara ett mindre fragment i ett mycket större problem: Svenskens oändliga dumkorkade naivitet inför MENA-kulturen och dess folk.
Citera
2024-02-12, 20:27
Medlem
Om jag var El-Haj skulle jag såklart vara kvar i riksdagen. Bra pengar osv. Men oxå pga att jag är skitförbannad på Sossarna som sparkat mig efter 30 år i partiet.
Citera
2024-02-12, 20:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Tror det är runt 74.000. Men det bästa är ju den livslånga riksdagspensionen.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj det är inga dåliga pengar. Men har man rätt till riksdagspension efter bara 4 år? Det är alldeles fel anser jag.

Men det är mitt tyckande.
Omställningsbidraget tror jag max är på två år om man är invald senare än 2014. Det är 75 eller 85 procent av inkomsten.

Pension får han väl på sin inkomst under de fyra åren med någon liten bonus men det finns inte längre något livslångt bidrag väl?
Citera
2024-02-12, 20:30
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det stod höga moderater längs järnvägen och gjorde hitlerhälsningar.
Detta är enkelt att googla.
Det fanns dessutom en militär med känt politiskt efternamn som stod och gjorde hitlerhälsningar på regementsgården i en medelstor stad.

Har googlat, på lite allt möjligt runt ditt påstående och hittar ingenting. Du får bidra med en länk tack.
Citera
2024-02-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Det är ju det som ligger i potten om han klamrar sig kvar, två perioder är det som krävs för att kunna pensionera sig.

Detta trots att han skrivit på socialdemokratiska partiets kandidatförsäkran, där han lovar att lämna riksdagen om han lämnar partiet.
Undrar om sossarna kan göra ngt åt det att ha nskrivit på kandidatförsäkran, stämma honom kanske?
Citera
2024-02-12, 20:33
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Ja det var inte lämpligt. Men att lägga ett gott ord var tydligen inte fel tills narrativet förändrades.
Skulle inte du krypa tillbaka med svansen mellanbenen? Du fick verbalt stryk av en kvinna 50 pluss. En som står upp för sitt land.
Citera
2024-02-12, 20:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Nej. Är rätt säker på att det är
Minst två mandatperioder man måste sitta
Blandar du ihop riksdagspension och inkomstgaranti/omställningsstöd?
Citera
2024-02-12, 20:35
Avslutad
Det här smäller högre än lite SD järnrör, gratis toblerone eller Juholt lägenhetsaffärer. Misstron mot att S håller på infiltreras av personer med religös muslimsk agenda kommer att vara enormt i nästa riksdagsval. När de släppte Hajen lös tuggade den i sig allt förtroende!
Citera
2024-02-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Nej. Är rätt säker på att det är
Minst två mandatperioder man måste sitta

Ja jag har förstått det nu. Men han drar in stora pengar under 4 år och har råd med en bra pensionsförsäkring.

Dessutom höjer detta hans livsinkomst och sedermera då ålderspensionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in