Citat:
Ursprungligen postat av
Spjutspetsen
Ursäkta om detta frågats till förbannelse.
Jag pallar inte kolla på intervjun.
Enligt vad jag läst spenderar Putin de första 30 minutrarna med en historieutläggning.
Är det värt tiden att kolla på Tucker och Putin?
Ger historieutläggningen en insikt till Putin tankevärld?
Ställer Tucker frågor där Putins svar är nya för världen?
Eller kan jag med gott samvete kolla på ett 5-10 minutersklipp med ”godbitarna”?
Det kan du med gott samvete.
Putin breder ut sig med samma historieförfalskning och propaganda han alltid gjort.
Tucker är hysteriskt nervös.
Blir smickrad när Putin föreslår att det var han som spränge Nordstream.
Roligast är när Putin börjar orera om avnazifiering.
Det finns fler neonazis i Ryssland än i Ukraina. Putin skämdes inte heller för att anlita Wagnergrupoen så det är ganska skrattretande.
Det finns en seriös tanke i detta. Jag förstår USAs ovilja att stå för fiolerna och lösa Europas problem. Det är också vad Putin spelar på i intervjun.
På samma sätt som socialisterna ville vända opinionen ang Vietnamkrigert så vill ju Putin att opinionen i Europa och USA ska pressa politikerna att minska stödet till Ukraina. Han pratar om fred, men för ukrainarna finns ingen fred att få om de lägger ned vapnen.
Jo en annan sak, Tucker frågar om Putin är ett hot mot tex Polen och Putin svarar - Nej vi har inga intressen där.
Bara det skulle ju få en normal människa att fundera, men Tucker låter sig nöja.
Lägg tiden på något vettigt är mitt tips.