2024-02-11, 19:40
Medlem
Som tillägg till föregående och efter att ha sett Bäst när det gäller-avsnitt 5 "Sista chansen":

Jävlar vad ska mycket det ska till för att ro hem ett VM guld. Jag kunde aldrig inse förra året att det skulle till så mycket flyt för att vinna. Hur jävla mäktigt och stort det var det Hanna faktiskt gjorde ifjol. Trist och sorgligt att föregående VM blir till ett undantag. Och att laget är en skugga av sitt forna jag.
Citera
2024-02-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoben
Åtta st. topp-10 resultat under sprint och jakt för svensk del, men ingen pallplats.

Känns lite stolpe ut men tycker det summerar hela säsongen på ett bra sätt - så nära men ändå så långt ifrån de som är absolut bäst.

Råder dig och kolla på Bäst när det gäller från ifjol. Specifikt känslorna Hanna visar efter VM guldet (avsnitt nummer 5). Det är först nu man inser att det där är inget man bara går och gör. Och när verkligheten kommer ikapp-hur långt ifrån ett guld vi faktiskt känns såhär ett år senare.
Citera
2024-02-11, 22:36
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akavia
https://www.svtplay.se/video/ePwxxBQ/bast-nar-det-galler/5-sista-chansen?id=KBbxxwB

Jag vet inte vad ni andra känner och tycker. Men 24 minuter in i detta klipp konstaterar jag. Jävlar vad min respekt sjönk ned i botten gällande Elvira efter att ha sett detta. Att inte ens unna storasystern och lagkompisen Persson ett VM guld och silver när det är så jävla sällsynt att man tar en sådan skalp i livet.

Nog att hon är vinnarskalle. Men småaktigt och det biter henne bara själv i arslet i slutet av dagen. Tycker synd om Hanna. Hon hade säkert velat se bättre av systern än det där. Går och stänger in sig i rummet när hela jävla truppen firar.

Nej. Jag köper ingen ursäkt om att hon var bitter eller det ena eller det andra. Så beter man sig inte inom laget. Ynkligt.

Elvira var förkyld, så alternativt var att stå på avstånd och titta på när de andra firar.
Citera
2024-02-11, 22:47
Medlem
https://www.svtplay.se/video/ePwxxBQ/bast-nar-det-galler/5-sista-chansen?position=2290&id=KBbxxwB

Sebbe. Om du är inne och läser detta just nu. Spola upp detta klipp där du vann guldet där du sitter i hotellrummet just nu. Allt hänger i huvudet just nu. Allt. Bara att ta fram det och ge oss detta i veckan. Hela svenska folket förtjänar en ny framgång nu.
Citera
2024-02-12, 14:47
Avslutad
Omoget,ouppfostrat att inte ta av sig mössan när något annat land eller egen nationalsång spelas på prispallen.

Kära norska skidskytteåkare! Ryck av Herr Samuelsson mössan och kör ner den i halsen på han nästa gång...
Citera
2024-02-12, 16:11
Medlem
Elvira uttagen till distans trots att hon har noll medaljchans..detta enligt Carl Johan Bergman.
Jag kan visst stötta uttagningen av Elvira..men i övrigt har CJ rätt.
Jag begriper mig inte pa Elvira.
Extremt ojämn och det är alltid en massa pyssel som händer säsong efter säsong.
För närvarande är hon helt medelmattig i skidsparet och mycket suspekt pa vallen.
Trist att det händer igen och igen.
Hon har nämligen potentialen till nagot sa oerhört mycket bättre.
Citera
2024-02-12, 16:32
Medlem
Fast de har ju fem startplatser och truppen består av fem personer. Vem skulle de ha tagit istället?
Citera
2024-02-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardsvaermare
Fast de har ju fem startplatser och truppen består av fem personer. Vem skulle de ha tagit istället?

Carl Johan menar troligen att Elvira skulle statt över för att därigenom kunna öka sina chanser till förbättrad prestation i stafett samt jaktstart.
Personligen sa tror jag inte det gör nagon skillnad vilketsom.
Elvira är inte pa världskartan för närvarande och det märktes redan bra stund innan VM plus i mixedstafetten,där hon i all praktik väggade pa upploppet.

Akformen är direkt rutten..och skyttemässigt sa vet jag inte vad hon sysslat med hela säsongen.
Elvira är sämre än pa länge..det är synd pa den potential hon glimtvis visar upp.
Citera
2024-02-12, 17:27
Medlem
FNLSs avatar
Flera medier verkar väldigt förvånade att Sverige ska använda alla fem platser.

Undrar om man ställer nelin för att ge femling en chans. Brandt skulle kunna kvala till masstarten om han gör en lika bra distans
Citera
2024-02-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Undrar om man ställer nelin för att ge femling en chans. Brandt skulle kunna kvala till masstarten om han gör en lika bra distans

Stafettuttagning, Femling vs. Brandt.

...åsså strulare för Peppe.
Citera
2024-02-12, 18:24
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Flera medier verkar väldigt förvånade att Sverige ska använda alla fem platser.

Brandt är faktiskt inne som 25:a för närvarande och Nelin är andra reserv.
Trots att de bara har 25 respektive 18 Event Points.
Förra VM tog Peppe den sista masstartplatsen med 30 Event Points.

https://ibu.blob.core.windows.net/docs/2324/BT/SWRL/CH__/SMMS/C51D1_v3.pdf
Citera
2024-02-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Förra VM tog Peppe den sista masstartplatsen med 30 Event Points.

Och kom sist med över en minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in