2024-02-11, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Akavia
Säsong 2? Har Kuccukkaslan gjort två säsonger av serien? Eller vilken serie syftar du på?

I dokumentären ” Bäst när det gäller”. SVT Play Säsong 2. Avsnitt 5. Ca 25 minuter in i programmet.
Citera
2024-02-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Lukas förvaltar bara det Pichler lagt grunden till. Ingen förädling av unga åkare.

Pichler hade krav på åkarna. Där fanns en seriositet och distans.

När jag ser Lukas vid frukostbordet där han sitter med sina åkare så känns han mer som en bästa kompis än en ledare med auktoritet. Det en ledare behöver mot sina aktiva, d.v.s en seriös distans och en auktoritet i utövarnas ögon. Du kan inte jämföra Pichlers ledarskap med Lukas. Inget fel på den unge, absolut inte. Men här och nu behövs nytt blod. Vilket är ett helt naturligt konstaterande.
Citera
2024-02-11, 18:28
Medlem
Åtta st. topp-10 resultat under sprint och jakt för svensk del, men ingen pallplats.

Känns lite stolpe ut men tycker det summerar hela säsongen på ett bra sätt - så nära men ändå så långt ifrån de som är absolut bäst.
Citera
2024-02-11, 18:29
Medlem
Citat:
Snacka om urvattnat och trasa ur ett skämt som det görs här inne. Herregud gå vidare.

Tycker för övrigt det var värt Jaquelin. Maken till osportslig en har sällan skådats. Glömmer aldrig när den gode Erik Lesser gav Jaquelin en rejäl utskällning direkt under ett pågående lopp. Minns inte vad han hade gjort men kraftig markering var det från Lessers sida. Ingen duvunge den där Jaquelin.

Det var inget skämt.
Citera
2024-02-11, 18:29
Medlem
Citat:
I dokumentären ” Bäst när det gäller”. SVT Play Säsong 2. Avsnitt 5. Ca 25 minuter in i programmet.

Tack har hittat den. Nr 5. Sista chansen heter den på SVT play.
Citera
2024-02-11, 18:31
Avstängd
Citat:
Pichler hade krav på åkarna. Där fanns en seriositet och distans.

När jag ser Lukas vid frukostbordet där han sitter med sina åkare så känns han mer som en bästa kompis än en ledare med auktoritet. Det en ledare behöver mot sina aktiva, d.v.s en seriös distans och en auktoritet i utövarnas ögon. Du kan inte jämföra Pichlers ledarskap med Lukas. Inget fel på den unge, absolut inte. Men här och nu behövs nytt blod. Vilket är ett helt naturligt konstaterande.

Ja, Lukas saknar distans till åkarna. Det blir som ett kompisgäng där det gäller att försvara dessa nör andra försöker att komma in i gänget. Det blir helt fel. Jag har följt det här laget tillräckligt länge nu så jag ser utvecklingen. Pichler var mer auktoritär. Pekade mer med hela handen,
Citera
2024-02-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ja, Lukas saknar distans till åkarna. Det blir som ett kompisgäng där det gäller att försvara dessa nör andra försöker att komma in i gänget. Det blir helt fel. Jag har följt det här laget tillräckligt länge nu så jag ser utvecklingen. Pichler var mer auktoritär. Pekade mer med hela handen,

Att fler inte ser detta är bara ytterst märkligt. Resultaten vi ser idag är i efterdyningarna av ett ledarskap som brister där deltagarna egentligen i grund och botten tappat det förtroende man behöver i en sund relation till en chef. Jag tror det är långsökt eftersom man i Sverige har en ryggdunkarkultur där man ABSOLUT inte sparkar tränare innan det uppenbart gått alldeles för långt (kolla bara på Sveriges förbundskapten i Fotboll-efter ännu ett kommande missat VM valde man och nyktra till sig och sparka tränaren i elfte timmen). Men det är alldeles uppenbart att vi behöver en ny ledare i skidskyttet idag. Någon profil måste in i och markera nu. Om det så är Pichler eller annan återstår och se.
Senast redigerad av Akavia 2024-02-11 kl. 18:43.
Citera
2024-02-11, 18:48
Medlem
Är inte "jaktstart" tråkigt att se på? Kommer endast se stafetter och "masstart"
Citera
2024-02-11, 19:06
Medlem
Det är anmärkingsvärt vilken överlägsen ambassadör för sin sport Johannes TB är, jämfört med träbocken Johannes HK. Bö är karismatisk, stor i segern, gör varje lopp till en unik triumf, och är faktiskt mycket svår att ogilla. Kläbo är nästan raka motsatsen. Tråkig, ser oberörd ut efter varje lopp (gillar han ens att vinna?), verkar inte vilja spendera en sekund extra än nödvändigt i rampljuset och är alltid först ur målfållan. Varje lopp exakt likadant.

Skäms nästan för att säga det, men jag blev ett JTB-fan i fjol.
Senast redigerad av Totentanz 2024-02-11 kl. 19:18.
Citera
2024-02-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Är inte "jaktstart" tråkigt att se på? Kommer endast se stafetter och "masstart"

Jaktstart är kul.
Minns fortfarande Ferrys kross i Vancouver 2010 exempelvis.
Citera
2024-02-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jaktstart är kul.
Minns fortfarande Ferrys kross i Vancouver 2010 exempelvis.

Väldigt kluvet med jaktstarter. Segrarna blir mindre när det är från framskjuten position, men de kan också bli större när de kommer från högre startnummer.
Citera
2024-02-11, 19:39
Medlem
Citat:

https://www.svtplay.se/video/ePwxxBQ/bast-nar-det-galler/5-sista-chansen?id=KBbxxwB

Jag vet inte vad ni andra känner och tycker. Men 24 minuter in i detta klipp konstaterar jag. Jävlar vad min respekt sjönk ned i botten gällande Elvira efter att ha sett detta. Att inte ens unna storasystern och lagkompisen Persson ett VM guld och silver när det är så jävla sällsynt att man tar en sådan skalp i livet.

Nog att hon är vinnarskalle. Men småaktigt och det biter henne bara själv i arslet i slutet av dagen. Tycker synd om Hanna. Hon hade säkert velat se bättre av systern än det där. Går och stänger in sig i rummet när hela jävla truppen firar.

Nej. Jag köper ingen ursäkt om att hon var bitter eller det ena eller det andra. Så beter man sig inte inom laget. Ynkligt.
Senast redigerad av Akavia 2024-02-11 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in